سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸

تهیه کنندگان در کاخ جشنواره

احمدی: «وروجک ها» پاییز سال آینده اکران می شود/«دنیای پر امید» اکران نامطلوبی داشت

فیلم وروجک ها

سینماپرس: مهدی احمدی تهیه کننده سینما که در مرکز همایش های برج میلاد به سر می برد از اکران «وروجک ها» در پاییز ۹۴ خبر داد و از اکران نامطلوب «دنیای پر امید» گلایه کرد.

وی به خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیت های خود گفت: بعد از اکران نا مطلوب فیلم سینمایی «دنیای پر امید» به کارگردانی منوچهر هادی، قرار است فیلم سینمایی «وروجک ها» به کارگردانی فرزاد اژدری را در فصل پاییز سال آینده به اکران عمومی درآوریم به دلیل اینکه مشارکت آموزش و پرورش را برای مشارکت هر چه بهتر فیلم نیاز داریم.  

این تهیه کننده سینما در ادامه افزود: با توجه به بازخوردهای جشنواره کودک و نوجوان اصفهان حدود ۸ دقیقه از فیلم کوتاه تر شد تا فیلم از ریتم بهتری برخوردار شود.

  بنابراین گزارش، فيلم سینمایی «وروجک ها» درباره خواهر و برادری به نام های ساينا و سينا است که پدر و مادرشان را با رفتار های ناشايست و نادرست اذيت می کنند و در ادامه داستان درگير ماجراهايی می‌شوند.

علیرضا خمسه، سیما تیر انداز و ... در فیلم جدید فرزاد اژدری به ایفای نقش پرداخته اند.

وی در ادامه درمورد اکران نامطلوب «دنیای پر امید» توضیح داد: ۳۰ فیلم سینمایی همزمان در حال اکران در سینماها هستند و این کار توجیهی ندارد در صورتی که قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی جمعیت تهران ۴ میلیون نفر بود و ۱۸۰ سالن فعال داشتیم که اکران ها به نوبت دوم و سه هم می رسید.

احمدی یادآور شد: دوستان اگر می خواهند سینما را تعطیل کنند این راهش نیست چرا که در این حالت بخش خصوصی نابود می شود و با اکران ۳۰ فیلم همزمان مخاطب نیز سردرگم می شود.

تهیه کننده «بازنشسته ها» در ادامه افزود: از آن طرف پس از دریافت پروانه ساخت فیلم سینمایی «گیل» به کارگردانی داریوش جهانگیری، نام این اثر را به «فرنگیس» از اسامی یکی از زنان محلی و مبارز دوران دفاع مقدس تغییر نام داده ایم و حالا فیلمنامه در مرحله بازنویسی نهم و دهم است.

وی گفت: منتظر هستیم تا فیلمنامه کاملی داشته باشیم و یک مشاوره کارگردان انتخاب کنیم تا بتوانیم پیش تولید جدی این اثر سینمایی را آغاز کنیم.

احمدی تصریح کرد: بخش خصوصی در این زمینه نمی تواند ما را همراهی کند و مشارکت ۲۰ یا ۳۰ درصد بنیادسینمایی فارابی هم به درد ما نمی خورد چرا که این فیلم یک پروژه ملی است و باید خیلی از لوکیشن های آن در سر پل ذهاب بازسازی شود.

وی در پایان گفتگو خاطرنشان کرد: اگر مسئولان سینمایی داعیه حمایت از سینمای دفاع مقدس را دارند ما را در ساخت این اثر سینمایی ملی حمایت کنند اما متاسفانه تا کنون همه حرف ها تنها در حد شعار بوده است.

احمدی در مورد خلاصه داستان این فیلم نیز اظهار داشت: «فرنگیس» فیلمی در ژانر دفاع مقدس است و قصه پهلوانی است که از خدا می خواهد به او پسری بدهد اما خداوند به او دختر می دهد و در ادامه ماجراها و حوادثی برای او پیش می آید.

۶ فیلم در کارنامه تهیه کنندگی مهدی احمدی به ثبت رسیده که از جمله آنها می توان به «انسان ها»، «دل نمک»، «بازنشسته ها» و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.