چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰

هنوز مرا با «کبری» فخیم‌زاده می‌شناسند

ایسنا: لیلا برخورداری که با کاراکتر کبری در سریال پلیسی «خواب و بیدار» (به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده) شناخته شد، ایفای نقش «نازنین» در سریال «سال‌های ابری‌»‌ را متفاوت دانست و از حضور در سریال مهدی کرم‌پور اظهار رضایت کرد.

او در عین حال گفت: هنوز هم مردم مرا با «کبری» می‌شناسند.

بازیگر نقش نازنین در سریال «سال‌های ابری» همزمان با پایان این مجموعه تلویزیونی در گفت‌وگویی با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا،‌ در توصیف نقشش در این مجموعه و تجربه مادر بودنش در این کار توضیح داد: اولین بار بود که مادر بودنم در تلویزیون پررنگ نشان داده شد و پسر بزرگ داشتم. اوایل این ماجرا برایم سخت بود و کمی جبهه گرفته بودم که چطور ممکن پسر بزرگ داشته باشم ولی بعد با صحبت‌هایی که با آقای کرم‌پور- کارگردان سریال - داشتم، متوجه شدم که در قصه اشاره شده بود به این که نازنین در سن کم ازدواج می‌کند و خیلی زود بچه‌دار می‌شود که شاید به همین دلیل نتوانسته فرزندش را خوب تربیت کند.

وی ادامه داد: کاراکتر «نازنین» را به نوعی نماد نسل امروز خودم می‌دانم. این کاراکتر در واقع نماد آدم‌هایی است که حیران مانده‌اند و از گذشته خود برگشته‌اند و بین سنت و مدرنیته درگیرند و نمی‌دانند از زندگی چه می‌خواهند؛ به عنوان بازیگر برای ایفای نقشم در «سال‌های ابری» با نازنین ارتباط زیادی برقرار کردم تا نقشم طبیعی‌تر به نظر برسد. اصولا سعی می‌کنم همیشه با نقش‌هایم همذات‌پنداری کنم. به نظرم نازنین نمونه‌ای از انسان واقعی است که ما نمونه‌های زیادی از آنها را در کنارمان می‌بینیم. کاراکتر نازنین تک بعدی نیست بلکه چند وجهی است.

 

سریال سال‌های ابری

 

«نازنین» منفی صرف نیست

برخورداری سپس نقش نازنین در سریال «سال‌های ابری» را خاکستری دانست و عنوان کرد: به نظرم هر انسانی تمام خوبی‌ها و بدی‌ها را با هم دارد و هیچ‌کس سیاه یا سفید مطلق نیست. نازنین هم دارای یکسری خوبی‌هاست و در مقابل یکسری بدی‌هایی هم دارد و به نظرم نقش خاکستری دارد. شاید ابتدای داستان خیلی از بینندگان احساس کردند که نقش نازنین منفی است، در حالی که این‌طور نیست. نازنین در هر قسمت از «سال‌های ابری» یک برگه برنده رو می‌کند. او زنی است که خاطراتش را دوست دارد و گذشته‌اش را رها نمی‌کند. نازنین سرگردان است اما نمی‌تواند از گذشته‌اش دل بکند. او وسط یک پلی قرار دارد که بین گذشته و حال قرار دارد.

این بازیگر در همین زمینه بیان کرد: ما در یک جامعه در حال گذار از سنت به مدرنیته زندگی می‌کنیم؛ به همین خاطر است که مابین این ماجرا قرار گرفته‌ایم و دست و پا می‌زنیم. مشابه کاراکتر نازنین در میان ما زیاد هستند. ما علی‌رغم اینکه سنت‌هایمان برایمان مهم است اما از طرفی هم درگیر مدرنیته هستیم. نازنین در این سریال خودش را یک آدم تنها و شکست‌خورده می‌بیند و حتی دست به خودکشی می‌زند که البته او در حقیقت قصد خودکشی نداشته بلکه نیازمند توجه است تا کسی دستش را بگیرد. او زن خودخواهی نیست و برای برگرداندن زندگی و بچه‌اش خیلی تلاش می‌کند.

بازیگر نقش نازنین سپس از ایفای نقشش در «سال‌های ابری» اظهار خرسندی کرد و افزود: خوشحالم که ایفای این نقش به من سپرده شد. اصولا همیشه در نقش‌هایم تلاشم را می‌کنم تا متفاوت باشم. در این کار هم اینکه تا چه حد موفق بوده‌ام به نگاه مخاطب برمی‌گردد. امیدوارم مخاطب هم از کارم راضی باشد و توانسته باشم باورپذیر باشم. اولین بار بود که با آقای کرم‌پور تجربه همکاری داشتم که به نظرم تجربه خوشایندی بود و امیدوارم بازهم تکرار شود.

 

 

فرزاد حسنی گزینه خوبی برای «سال‌های ابری» بود

وی که در «سال‌های ابری» نقش همسر فرزاد حسنی را ایفا می‌کرد، درباره ایفای نقشش در مقابل این مجری تلویزیون اظهار کرد: به نظرم فرزاد حسنی برای ایفای نقش فرهاد انتخاب بدی نبود و حتی خود من به عنوان ایفاگر نقش نازنین جزو کسانی بودم که نسبت به انتخاب فرزاد حسنی نظر مساعدی داشتم و با توجه به نگاهی که به قصه «سال‌های ابری» داشتم معتقد بودم انتخاب خوبی می‌تواند باشد و نازنین و فرهاد می‌توانند زوج خوبی باشند که خوشبختانه این اتفاق هم افتاد و پاس کاری خوبی با هم داشتیم. امیدوارم بیننده هم راضی باشد.

بازیگر سریال‌های «خواب و بیدار»، «ساختمان 85»، «حس سوم» و... در بخش دیگری از گفت‌وگویش با ایسنا درباره‌ی گزیده کار بودنش در تلویزیون توضیح داد: در کل در انتخاب نقش‌هایم وسواس دارم و خیلی سختگیر هستم؛ چراکه همیشه کیفیت برایم مهم‌تر از کمیت است. سریال «سال‌های ابری» را هم همزمان با سه پیشنهاد دیگری که داشتم انتخاب کردم و با توجه به جوانبی که سنجیدم، پس از خواندن کامل متن از قصه خوشم آمد و در حال حاضر هم با توجه به بازخوردهایی که داشت خدا را شکر پشیمان نشدم و به نظرم انتخاب خوبی داشتم. به نظرم در وهله اول قصه باید جذاب باشد تا من بازیگر هم در کار دیده شوم. زمانی که قصه شکست می‌خورد، طبیعتا تمام بازیگران هم شکست می‌خورند.

برخورداری سپس تأکید کرد: کارگردان، عوامل، تهیه‌کننده و بازیگران یک کار از جمله مسائل مهم و تأثیرگذار یک اثر خوب هستند. به عنوان یک بازیگر همیشه نسبت به نقش مقابلم حساسیت داشتم و دارم و همیشه برایم مهم است که چقدر در انتخاب‌هایم می‌توانم بهترین باشم تا بیننده هم از من راضی باشد. شاید این حساسیت‌ها باعث شده تا به یک بازیگر گزیده کار تبدیل شوم.

 

 

مردم هنوز مرا با «کبری»ی مهدی فخیم‌زاده می‌شناسند

بازیگر نقش کبری در سریال «خواب و بیدار» در بخشی دیگر از صحبت‌هایش به متفاوت بودن نقشش در سریال فخیم‌زاده اشاره کرد و یادآور شد: بهترین نقشم را در سریال «خواب و بیدار» با گریم خاصی که داشتم ایفا کردم و همان کاراکتر «کبری» اولین نقش حرفه‌ای و تأثیرگذارم در بازیگری بود. به نظرم کبری یک نقش پر و پیمان و تیپیکال بود؛ چراکه نقش‌هایی مثل کبری در بازیگری تیپ محسوب می‌شوند نه شخصیت؛ خدا را شکر می‌کنم که توانستم در ایفای نقشم موفق و ماندگار شوم. «خواب و بیدار» یک سکوی پرشی برایم بود تا توانایی‌هایم را در بازیگری نشان بدهم. هنوز هم بعد از گذشت سال‌ها مردم مرا با کاراکتر کبری می‌شناسند و برایشان جذاب است؛ چراکه نقش خاصی بود. سریال «خواب و بیدار» هم کار ویژه و مطرحی شناخته شد که اگر بازهم تکرار شود همچنان بیننده دارد. در کل جذابیت قصه این مجموعه باعث شد تا کبری هم ماندگار شود.

وی در همین راستا به جذابیت فیلمنامه اشاره و تأکید کرد: در وهله اول فیلمنامه در هر کاری مهم‌تر است؛ چراکه یک بازیگر با فیلمنامه خوب دیده می‌شود. ابتدا قصه باید دیده شود که من بازیگر هم دیده شوم و بتوانم عرض اندام کنم. امیدوارم از این پس هم انتخاب‌های خوبی داشته باشم تا همچنان مردم از من راضی باشند؛ چراکه اصولا مخاطب خیلی برایم مهم است.

دست همه آنهایی که دوستم دارند را می‌بوسم

او سپس از مخاطبانی که پیگیر نقش‌هایش در تلویزیون هستند تشکر کرد و گفت: همیشه وقتی مردم مرا بیرون می‌بینند می‌گویند چرا کم کار هستم؛ لازم می‌دانم از کسانی که نسبت به من لطف دارند و پیگیر کارهایم هستند و همواره مرا تشویق می‌کنند، تشکر کنم. دست همه آن‌ها را می‌بوسم و دوستشان دارم. مطمئنا اگر کارهایی انجام بدهم که ارزشی نداشته باشد، مسلما مخاطب خودم را هم از دست خواهم داد. برای من کار خوب مهم است و ترجیح می‌دهم گذشته‌ام را با هر کاری خراب نکنم.

لیلا برخورداری در پایان گفت‌وگویش با ایسنا اعلام کرد که در حال حاضر کار جدیدی برای تلویزیون ندارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.