چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰

با حضور مسئولین سینما و تلویزیون

«کربلا جغرافیای یک تاریخ» روی پرده رفت/ یاری: حسین ابن علی (ع) آدرس خدا برای من شد

مستند کربلا جغرافیای یک تاریخ

سینماپرس: مراسم اکران ویژه مستند سینمایی "کربلا جغرافیای یک تاریخ" ساخته داریوش یاری که با روایت شهاب حسینی و آهنگسازی مجید انتظامی به تولید رسیده است، در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش سینماپرس،مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» ساخته داریوش یاری شب گذشته در تالار سوره حوزه هنری روی پرده رفت.

داریوش یاری در ابتدای این مراسم گفت: بیشتر دوست دارم سکوت کنم که این سکوت را از فیلم یاد گرفتم. این مستند تلاش می‌کند دو روایت همزمان را بیان کند، اول واقعه تاریخی عاشورا در سال ۶۱ هجری و دوم زایش حماسه ای که از درون فرهنگ های معاصر شکل گرفته است.

وی ادامه داد: این فیلم به ما یادآوری می‌کند که چگونه حماسه متولد می‌شود و اسطوره شکل می‌گیرد. تولید این فیلم ۵ سال طول کشیده و به نظرم با ساخت این فیلم باید اتفاقی در من می‌افتاد که این اتفاق رخ داده است. من وقتی قرآن می‌خواندم و با مفاهیمی مانند نماز، زکات و … روبرو می‌شدم معنای واقعی آن‌ها را نمی‌فهمیدم. حسین ابن علی (ع) آدرس خدا برای من شد و این فیلم هدیه خدا برای من است.

گفتنی است؛ در این مراسم محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، سهیل جهان بیگلری مدیر عامل سازمان سینمایی سوره، حبیب ایل‌بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، منوچهر محمدی، دکتر رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما، بهروز مفید، فرید فرخنده‌کیش، آرش قاسمی و عوامل فیلم و تعدادی از مدیران حوزه هنری حضور داشتن

مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به تهیه‌کنندگی بهروز مفید ساخته شده و محصول سازمان سینمایی سوره است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.