سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲

«نهنگ» به مذاق «کرملین» خوش نیامد

اسکار روسیه، «عقاب طلایی»اش را به نامزد اسکار آمریکایی ها نداد!

فیلم سینمایی نهنگ روسی

سینماپرس: اسامی برندگان جوایز عقاب طلایی، موسوم به اسکار سینمای روسیه، در حالی اعلام شد که فیلم جنجال‌برانگیز «نهنگ» نتوانست جایزه بهترین فیلم این دوره از رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد.

به گزارش سینماپرس، فیلم منتقدانه «نهنگ» علی‌رغم نامزدی جایزه اسکار در بخش بهترین فیلم خارجی، در بخش بهترین فیلم این دوره از رقابت‌های «عقاب طلایی»، معروف به اسکار سینمای روسیه، ناکام ماند.

در حالی‌که انتظار می‌رفت که این فیلم ستوده شده، علی‌رغم جنجال‌های به وجود آمده، بتواند جایزه عقاب طلایی بهترین فیلم را به خود اختصاص دهد ولی این اتفاق نیافتاد و جایزه این بخش به فیلم تاریخی «گرمازدگی» اعطاء شد.

«گرمازدگی» روایتگر جنگ داخلی روسیه در اوایل قرن بیستم میلادی است.

بنابراین گزارش، فیلم «نهنگ» علی‌رغم ناکامی در بخش بهترین فیلم سال ولی توانسته عقاب طلایی در سه بخش بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول زن و نقش مکمل مرد را از آن خود کند.

این فیلم  انتقادی کنایه‌ای به فساد موجود در دولت پوتین است، طی چند ماه اخیر جنجال زیادی به پا کرده و مورد اعتراض مقامات روسی نیز قرار گرفت.

البته سازندگان فیلم مدعی‌اند که هنگام ساخت فیلم به هیچ‌عنوان هدفشان انتقاد از دولت وقت نبوده، به گفته آنها، ساخت این فیلم ۳۷ سال به طول انجامیده و در آنزمان نمی‌دانسته‌اند که این فیلم با اتفاقات روز مرتبط خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.