دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷

کارگردان «همه چیز آنجاست»: کاش خودم در سریالم بازی نمی‌کردم!

شهرام شاه حسینی در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

باشگاه خبرنگاران: کارگردان سریال «همه چیز آنجاست» گفت: بازیگران این مجموعه تمام دیالوگ‌‌هایشان را باور کردند و با آن صادق هستند و همین صداقت به مخاطب هم منتقل شده است.

شهرام شاه حسینی کارگردان سریال «همه چیز آنجاست» در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص اینکه این سریال تا چه اندازه جزء دغدغه‌های اصلی خود وی بوده، گفت: موضوع و قصه‌های این مجموعه دغدغه‌های شخصی من نبوده، بلکه دغدغه‌های نویسنده تبدیل به فیلم نامه شده، منتها زمانی که کارگردان می‌خواهد این موضوع را کارگردانی کند، آن را به دغدغه خودش تبدیل می‌کند، یعنی مابه ازایی برای آن پیدا می‌کند تا شکل نمایشی و دروغ نمایی پیدا نکند، به انضمام اینکه از واقعیات دور نباشد و در نزدیکی خودمان بتوان آن‌ها را پیدا کرد.

 
وی در خصوص بازی‌های این مجموعه اظهار داشت: فیلم نامه «همه چیز آنجاست» متن ساده‌ای است که فراز و فرودهای خیلی عجیب و غریبی ندارد ولی در مواجهه با این سادگی، متوجه می‌شویم که اتفاقاً در پس این نکات خیلی کوچک و ساده، خیلی از چیز‌ها را نمی‌بینیم و راحت از کنارشان عبور می‌کنیم، در حالی که با کمی دقت متوجه خواهیم شد چقدر این موضوعات ساده می‌توانند افراد را از همدیگر دور و یا نزدیک کنند و یا تا چه اندازه موجب ارتعاشات بیرونی و درونی یک خانواده می‌شوند و تنش‌ها، واکنش‌ها و عکس العمل‌های شدید را در پی خواهند داشت.
 
وی تصریح کرد: من در این مجموعه با متن خوبی روبرو بودم و از این بابت خیالم راحت بود که لازم نیست همه‌ی هم و غم و انرژی را صرف وصل کردن سکانس‌ها به هم و یا گفتگوی شخصیت‌ها کرد، بنابراین از این موضوع خیلی مهم عبور کرده بودم،‌ در نتیجه کله معلق زدن با دوربین را کنار گذاشتم، به انضمام اینکه خواستم اصلا برایم مهم نباشد که مخاطب و همکارانم بیاندیشند که این اثر فاقد کارگردانی است، بنابراین تمام هم و غم خود را بر روی کاراکتر‌ها گذاشتم، به گونه‌ای که وقتی کاراکتری چیزی را بیان می‌کند، باور پذیر باشد.
 
وی تصریح کرد: تمام تلاشم ایجاد این اتفاق در «همه چیز آنجاست» بود، چون اساس این سریال مدیوم دیالوگ است و آگاهی باید از طریق دیالوگ پیدا شود و احساسات و واکنش‌ها را بروز دهیم.
 
«شاه حسینی» ادامه داد: تمام تلاشم را کردم تا این دیالوگ‌ها واقعی به نظر بیاید. بازیگران اثر هم یک پله فراتر گذاشتند و تمام دیالوگ‌هایشان را باور کردند که برای همین تا این حد با متن صادق هستند و این صداقت هم به مخاطب منتقل شده است.
 
وی در خصوص پیام اصلی این سریال اظهار داشت: به نظرم برخی از دیالوگ‌های شعاری بود بنابراین وقتی با نویسنده و تهیه کننده گفتگو می‌کردیم، با برخی شعارها و دیالوگ‌های نمایشی مشکل داشتم و طی همان صحبت‌ها به این نتیجه رسیدیم که چطور صادقانه با مخاطب حرف بزنیم بی آن‌که او را اذیت کند؛ من دنبال همین صداقت، سادگی و بی آلایشی بودم.
 
کارگردان «پیدا و پنهان» در خصوص استقبال مخاطبان از این مجموعه عنوان کرد: به نظرم هنوز راه زیادی برای آشتی مخاطب با تلویزیون در پیش داریم تا آن‌ها با سریال‌ها و خود تلویزیون ارتباط برقرار کنند. حتما نباید موضوعات،‌ خط قرمزی باشند که مخاطب با علاقه آن را نگاه کند، هنوز فاصله‌ای وجود دارد که باید مدیران، سخت و به طور جدی به آن فکر کنند. یعنی همایش، جلسات مختلف و اتاق فکر‌ها باید عملیاتی شود تا نتیجه دهد.
 
وی در ادامه بیان کرد: با توجه به بازخورد‌های پیرامون، گویا با این سریال ارتباط خیلی خوبی برقرار شده و به تماشای کار علاقه مند هستند. در این کار همه روی لبه تیغ حرکت کردند و نشان دادن و ندادن این خط قرمز‌ها تنها از باب صداقت سازندگان است، چرا که ما دنبال هیجان نبودیم و به نظرم این صداقت به بیننده هم منتقل شده و این مسئله آزارشان نمی‌دهد.
 
«شاه حسینی» در خصوص بازی خود در این مجموعه در نقش فروشنده نمایشگاه خودرو عنوان کرد: این نقش بود که «علیرضا افخمی» نویسنده‌ی اثر خیلی علاقه مند به ایفای نقش بود ولی خودم آن را بازی کردم و به او گفتم بازی من از تو بهتر است ولی به نظرم «افخمی» باید بازی می‌کرد چون او تجربه‌اش در این حرفه‌ از من بیشتر است. ایفای این نقش از جانب من اشتباه بود. بعد هم خیلی زود وقتی بازی‌ام را دیدم، پشیمان شدم.
 
این کارگردان بیان کرد: «همه چیز آنجاست» می‌خواهد بگوید که باید خانواده تشکیل شود؛ با خانواده احساس قدرت، امنیت و اعتماد به نفس می‌کنید.
http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/11/6/2913236_202.jpg

 
وی در پایان خاطرنشان کرد: از نویسندگان و مشاوران این اثر سپاسگزارم؛ از تهیه کننده‌ی خوب این کار که پای حرف خود خیلی خوب می‌ایستد و همچنین گروه خوب و مهربانی که دارم تشکر می‌کنم. دست تک تک‌شان را می‌بوسم و اگر این کار با استقبال روبرو شده، من آن را مدیون این دوستان هستم.
 
گفتنی است؛ سریال «همه چیز آنجاست» به کارگردانی «شهرام شاه حسینی» و تهیه کنندگی «داود هاشمی» با بازیگرانی چون جمشید مشایخی، امین زندگانی، مهرانه مهین ترابی، محمد عمرانی، حدیث میر امینی، امیر مهدی کیا، الهام حمیدی، بناز جعفری و... هر شب از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

نظرات

  • گیسو ۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۱۱:۵۴
    7 0
    من بازی اقای شهرام شاه حسینی در نقش سوفی را خیلی دوست داشتم.
  • علیرضا ۱۳۹۳/۱۱/۲۲ - ۱۲:۵۲
    5 0
    با نظر آقای شاه حسینی موافق نیستم اتفاقا بازی ایشان در نقش بنگاه دار بسیار عالی بود
  • ازاده ۱۳۹۳/۱۱/۲۲ - ۱۸:۰۷
    2 0
    فیلمش عالیه حرف نداره. بسیار زیبا مشکلات جامعه را به نمایش گذاشته است.ممنون ازاقای شهرام شاه حسینی
  • ثریا ۱۳۹۳/۱۱/۲۲ - ۲۲:۱۱
    4 0
    از آقای شاه حسيني و دست اندرکاران دیگر همه چیز آنجاست سپاسگزارم.سریال فوق العاده عالی بود
  • مهدي پرده نشين ۱۳۹۳/۱۱/۲۲ - ۲۲:۲۴
    2 1
    سلام - من تو تمام سريالهايي كه تا حالا ديدم دنبال نقاط ضعف مي گشتم كه اگه روزي گذرم به كارگرداني خورد بتونم كار بي نظير و بي نقطه ضعف و كاملي ارائه بدم كه خوشبختانه در هيچ قسمتي از اين كار مشكل و كوتاهي نديدم ممنون از كار كم نظيرتان كه از كمترين ابزار بيشترين استفاده را بردين و در خصوص نقشتان بايد بگويم كه ظاهر شما به نظر من بيشترين شباهت رو مي تونست به نقش صوفي داشته باشه (البته با عرض پوزش به خاطر بيان قاطعم)- خاضعانه به كارگرداني مي ستايمتان
  • ۱۳۹۳/۱۱/۲۴ - ۲۱:۱۸
    1 0
    بسیار عالی
  • رامین ۱۳۹۳/۱۱/۲۴ - ۲۱:۵۲
    2 1
    نمیدونم با این فیلم خوب و قشنگ که ایشان درست کرده بود. چرا بازم فیلمهای چینی . کره ای.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.