دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵

بازیگر "کلاه پهلوی" از جزییات ایفای نقش فرزند شهید کشوری سخن می‌گوید

امیر علی دانایی در نشست رسانه ای مجوعه تلویزیونی «کلاه پهلوی»

میزان: امیرعلی دانایی گفت: میان من و علی کشوری شباهت ظاهری چندانی وجود ندارد ضمن اینکه شخصیتی که بازی میکنم وجهی نمادین دارد و برای همین نیازی نیست که با گریم ویژه ای این نقش را ایفا کنم.

به گزارش خبرگزاری میزان امیرعلی دانایی بازیگری که بیش از هر چیز به واسطه ایفای نقش "فرخ باستانی" در مجموعه "کلاه پهلوی" شناخته میشود در تازه ترین تجربه تئاتری اش قصد دارد در نمایشی با عنوان "کابوس شب نیمه آذر" در نقش فرزند شهید کشوری ایفای نقش کند.

این بازیگر بااخلاق که امسال بازی در فیلمی سینمایی به کارگردانی سیروس الوند با عنوان "این سیب هم برای تو" را نیز پشت سر گذاشته درباره این حضور تئاتری به خبرگزاری میزان گفت: با ایوب آقاخانی نویسنده نمایشنامه "کابوس شب نیمه آذر" پیش از این تجربه همکاری تئاتری داشتم و ایوب بود که پیشنهاد بازی در این نمایش را داد.

دانایی درباره برخورد با علی کشوری فرزند شهید کشوری که بناست کارگردانی این نمایش را برعهده گیرد بیان داشت: علی یک پسر جوان هم سن و سال خودمان است. آدمی که تحصیلات این رشته را دارد و حالا میخواهد یک کار تئاتر را کارگردانی کند. از همان اولین برخوردها او را جوانی دیدم علاقمند و به شدت اهل تعامل که نگاهی محترمانه به عوامل کارش دارد.

نیازی به گریمی پیچیده برای ایفای نقش نیست

این بازیگر با اشاره به اینکه هرچند میان وی و علی کشوری شباهت ظاهری چندانی وجود ندارد اما او برای ایفای نقش وی انتخاب شده اظهار داشت: شباهت چندانی میان ما بلحاظ ظاهری وجود ندارد ضمن اینکه شخصیتی که بازی میکنم وجهی نمادین دارد و برای همین نیازی نیست که با گریم ویژه ای این نقش را ایفا کنم.

وی ادامه داد: حتی نام این کاراکتر در نمایش "محمد" است اما بواسطه خصوصیات اخلاقی کاملا منطبق بر شخصیت علی کشوری پرداخت شده است.

علی کشوری

علی کشور آدمی است به‌روز و اهل مطالعه

امیرعلی دانایی که سال قبل دو تجربه همکاری با داریوش مهرجویی در "اشباح" و بهروز افخمی در "آذر شهدخت..." را پشت سر گذاشت درباره ویژگیهای شخصیتی علی کشوری و تاثیرپذیری او از پدرش به میزان گفت: طبیعی است که بسیاری او را بواسطه پدر می شناسند و البته خودش هم تعلق خاطر فراوانی به پدر شهیدش دارد اما بلحاظ شخصیتی وی شخصیت مستقل خود را دارد و آدمی است به روز و به شدت اهل مطالعه.

دانایی خاطرنشان ساخت: علی کشوری منهای تحصیلاتی که در رشته تئاتر دارد از آن چهره هایی است که استعداد ذاتی ویژه کار نمایشی را هم داراست و فکر میکنم حاصل کار "کابوس شب نیمه آذر" هم خوب دربیاید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.