دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰

سریال جدید «حسن پور»؛ یک درام تاریخی

گپی با بازیگر «دکتر جمال» در سریال «گذر از رنج ها»/ امینی خواه: وادار به مطالعه تاریخ معاصر شدم!

مهدی امینی خواه

سینماپرس: مهدی امینی خواه بازیگر جوان سینما و تلویزیون گفت: بازی در سریال «گذر از رنج ها» برای من یک کلاس درس تمام عیار بود، این درام تاریخی که به سیر تحولات اجتماعی و سیاسی ایران از دهه ۲۰ تا ۵۰ می پردازد مرا وادرا به مطالعه در مورد تاریخ معاصر کرد.

بازیگر فیلم سینمایی «شاخه گلی برای عروس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من در سریال تاریخی «گذر از رنج ها» نقش دکتر جمال را بازی می کنم که به خاطر ملی گرایی اش و تعصبی که به ایران دارد به افراد زیادی کمک می کند. این سریال که وقایع تاریخی، سیاسی و اجتماعی ایران از اوایل دهه ۱۳۲۰ تا اواخر دهه ۱۳۵۰ را را روایت می کند به دو بخش از زندگی این شخصیت در ایران و خارج از کشور می پردازد.

امینی خواه با تاکید بر اینکه برای سهولت بخشیدن به این نقش تعاملات زیادی با کارگردان سریال داشته است اظهار داشت: فریدن حسن پور کمک های زیادی به من کرد تا بتوانم شخصیت دکتر جمال را به خوبی بازی کنم. نوع نگاه، پوشش، چهره پردازی و امثالهم از جمله مواردی بودند که مرا به این شخصیت تاریخی بسیار نزدیک کردند و علاوه بر آن ها دیدن تصاویر آرشیوی زیادی از آن دوران و این شخصیت توانست مرا به سوی یک بازی بدون نقص در این سریال هدایت کند.

این بازیگر ضمن ابراز خوشحالی از اینکه پخش قسمت های ابتدایی این سریال از شبکه اول سیما توانسته نظرات مثبت بسیاری از مخاطبان را در پی داشته باشد خاطرشنان کرد: سریال «گذر از رنج‌ها» مورد توجه قرار گرفته است چرا که حس نوع دوستی و میهن پرستی و حمایت از هموطنان در این سریال به خوبی مشهود است و از همین رو مخاطبان به آسانی با آن ارتباط برقرار نموده اند.

بازیگر فیلم سینمایی «احضار شدگان» در خصوص جدیدترین فعالیت هایش افزود: این روزها در حال بازی در سریال تلویزیونی «شهر من شیراز» به کارگردانی محمد بنایی هستم که قرار است به عنوان سریال نوروزی شبکه دوم سیما از شب عید سال آتی پخش شود.

وی در مورد داستان این سریال گفت: معلمی به نام محسن در اوقات فراغت خود مسافرکشی می کند اما درست روزی که بیمه شخص ثالث اتومبیل اش به اتمام می رسد با شخصی تصادف کرده و راهی زندان می شود و تمامی اطرافیان او درگیر بیرون آوردن او از زندان می شوند.

امینی خواه از زیبا بروفه، روشنک عجمیان، پرستو صالحی، حدیث فولادوند، رامین ناصر نصیر و... به عنوان بازیگران این سریال نوروزی نام برد و افزود: من امیدوارم این ملودرام اجتماعی - خانوادگی بتواند ارتباط خوبی را با مردم در ایام نوروز برقرار نماید.

بازیگر فیلم سینمایی «نسل سوخته» در ادامه این گفتگو دلیل کم کارش اش در حوزه سینما را مخاطبان خاص و اندک این مدیوم برشمرد و تاکید کرد: برای من حضور در سینما یا تلویزیون تفاوت چندانی ندارد و حاضرم در هر پروژه ای که احساس کنم فیلمنامه خوب و چیدمان عوامل (کستینگ) قابل قبولی دارد حضور پیدا کنم. اما از آنجایی که مدیوم تلویزیون به مراتب از مخاطبان انبوه تری برخوردار است همیشه آثار تلویزیونی برایم در اولویت قرار داشته اند.

وی در خاتمه این گفتگو با تاکید بر اینکه تولیدات شبکه نمایش خانگی طیف وسیعی از مخاطبان را راضی نگه می دارد گفت: شبکه نمایش خانگی یک مقوله خاص است که هم مخاطبانی از جنس مخاطبان سینما یا به اصطلاح فیلم بازان را راضی نگه می دارد و هم مخاطبان عام تری دارد که می خواهند بدون رفتن به سینما یک اثر را در منازل خود تماشا کنند از این رو طی این سال ها همواره پیشنهاداتی که برای بازی در چنین فیلم هایی داشته ام را با طیب خاطر پذیرفته ام و تا پایان امسال نیز بیش از ۴ فیلمی که برای شبکه نمایش خانگی بازی کرده ام با نام های «مرد آبانی»، «آفتاب پرست»، «زبرجد» و... راهی بازار خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.