جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲

در پی نامه رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی

طالب زاده: کلام به کلام نامه رهبر انقلاب قابلیت تبدیل به فیلم مستند را دارد/ جوانان برای حقیقت عطش دارند

نادر طالب زاده در نشست خبری پنجمین جشنواره فیلم عمار

سینماپرس: شب گذشته نادر طالب زاده در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با توجه به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب به جوانان آمریکایی و اروپایی مبنی بر ضرورت شناخت «بی واسطه» از اسلام گفت:

کارشناس مسائل غرب گفت: نامه رهبری آغاز یک روند و کلام به کلام آن قابل تفسیر و تبدیل به فیلم مستند است.

به گزارش سینماپرس، نادر طالب زاده کارشناس مسائل غرب در ابتدای برنامه گفتگوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما به نامه مهم مقام معظم رهبری خطاب به جوانان آمریکای شمالی و اروپا اشاره و اضافه کرد: این نامه، بسیارخاص و نگارش این نامه در مقطع حساس قابل تقدیر است.

وی افزود: اولاً این متن به انگلیسی نوشته شده و به طور خاص مخاطب آن جوانان آمریکای شمالی و اروپاست و سپس متن اصلی به فارسی ترجمه شده است.

طالب زاده گفت: این اقدام یک اتمام حجت و یک حرکت جدید برای معرفی انقلاب اسلامی ایران در جهان است.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا جوانان مخاطب خاص این نامه هستند گفت: رهبری در روند این نامه از یک کلمه خاص استفاده می کنند و آن جستجوی حقیقت است و کاری با مذهب افراد ندارند.
کارشناس مسایل غرب افزود: این جوانان هستند که برای حقیقت عطش دارند و مشتاقند و از آن جا که جوانان به فضای مجازی و گنجینه های خبری دسترسی آسان تری دارند و چون امید اصلی به جوانان است مخاطب این نامه جوانان آمریکایی و اروپایی هستند.
طالب زاده گفت: آمریکای شمالی و اروپا مرکز اصلی هجمه علیه ایران و اسلام است از این رو بحث حقیقت یابی از بحث های پراهمیتی است که خود انقلاب اسلامی ایران و تشکیل آن نیز یک مسیر حقیقت یابی بوده است.
وی با بیان اینکه شبهه ای که ایجاد شده علیه دین و اسلام است افزود: صحنه ای که در فرانسه ایجاد شد و عکس العمل سخیفی که نشریه فرانسوی داشت بسیار ظالمانه بود و این در حالی است که این افراد مورد حمایت رهبران سیاسی این کشورها نیز هستند و اقدام رهبر معظم انقلاب در این شرایط خطاب به جوانان و درخواست از آن ها برای پیدا کردن حقیقت و پیروی از ان بود.
کارشناس مسایل غرب گفت: امروز بیداری در غرب کم نیست به ویژه پس از واقعه ۱۱ سپتامبر بهانه ای برای بیداری در این جغرافیا پیدا شده است.
طالب زاده با بیان اینکه این حرکت رهبری آغازی است برای ورود به صحنه ای که سابقه حضور در آن را نداشتیم، افزود: مقام معظم رهبری با این اقدام مستقیم سیاستمدارها را دور می زنند و می گویند از آن ها توقعی نیست بلکه به خاطر رسیدن به آینده روشن خودتان به دنبال حقیقت باشید.
وی گفت : معاندان آن چنان پرونده خراب و سیاهی دارند که هیچ مرکز فکری قادر نیست عکس العمل تندی در قبال این نامه نشان دهد.
طالب زاده افزود: سی ان ان و راشا تودی از انتشار این نامه جا خورده اند و عکس العمل این رسانه های ظرف دو، سه روز آینده مشخص خواهد شد.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی هنرمندان غربی ارزش های دیگر ادیان را به سخره می گیرند گفت: این قبیل اقدامات بیانگر سرشکستگی غرب است زیرا آن ها در به تصویر کشیدن سایر پیامبران از جمله حضرت نوح در فیلم هایشان دچار شکست شده اند و این پیامبر خدا را طوری نشان می دهند که گویی وی از مهر خداوند ناامید است.
طالب زاده افزود: امروز کاری که با حضرت نوح انجام شده است مورد اعتراض ۹۵ درصد مسیحیان قرار گرفته است و آن ها اظهار داشتند این نوحی نیست که ما در کتاب های مقدس خود سراغ داریم.
کارشناس مسائل غرب با اشاره به اینکه امروز هالیوود ایمان افراد را مورد هدف قرار داده است گفت: فیلم هایی که در مورد پیامبران و سایر ادیان توسط هالیوود ساخته می شود پر از ناامیدی است و این افسردگی و بن بست در انتهای لیبرال دموکراسی است.
طالب زاده افزود : در انتهای تمام سریال هایی که در آمریکا ساخته می شود تاریکی و یاس موج می زند و این اقدام آن ها در حقیقت عملی است در برابر فجر نوری که سال ها پیش موجب احیای دین شد و در عین حال بیانگر کوچک بودن آن ها و ابهت طرف مقابل است.
وی گفت: امروز مقام معظم رهبری با مورد خطاب قرار دادن جوانان می گویند که شما کسانی را دارید که می توانید در حل کردن مشلکلاتتان به آنان رجوع کنید و بیدار شده ها در غرب امروز کم نیستند آنها تاریخ غرب را بازخوانی می کنند.
کارشناس مسائل غرب افزود: انقلاب اسلامی ایران در کانون توجه جهانیان است و ایران، عمل و بقیه عکس العمل به حساب می آید.
وی گفت: پیام حقیقت اسلام و انقلاب اسلامی باید بین المللی شود و باید به حیطه ایدئولوژی و مسائل عقیدتی به صورت جهانی فکر کنیم.
طالب زاده در پاسخ به اینکه چرا دشمنان اسلام پروژه اسلام هراسی را در دنیا کلید زده اند افزود: دومین پاراگراف نامه رهبر انقلاب مربوط به اسلام هراسی است.
کارشناس مسائل غرب گفت: دشمنان اسلام اقدام به جوسازی علیه حقیقت اسلام کرده اند و این گونه جوسازی کردند که اسلام، شوم است.
وی افزود: مقابله با حضور و ظهور انقلاب اسلامی ایران از سوی دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد.
طالب زاده گفت: مراکز فکری واشنگتن که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز به کار کردند، موضوع خاموش کردن انقلاب اسلامی ایران را مطرح کرده اند.
کارشناس مسائل غرب با بیان این که همه دشمنان ادعا دارند که ایران مرکز تروریسم است افزود: این ادعاهای بیگانگان دروغی بزرگ محسوب می شود.
وی گفت: بیداری صنعتی در اروپا مدیون علمی است که توسط مسلمین ترجمه شده است.
طالب زاده با اشاره به این که دهه فجر، دهه طلوع است گفت: باید مقدسات داشته باشیم این در حالی است که غربی ها مقدسات خود را از دست داده اند.
وی با اشاره به این که باید مراودات نزدیک میان دانشمندان صورت گیردافزود: باید تلاش کنیم تا به بهترین نحو ممکن عمل کنیم.
کارشناس مسائل غرب گفت: نامه امام خمینی (ره) به گورباچف سرآغاز فصل بزرگ تاریخی و میانبر به حساب می آید.
بر اساس این گزارش یوسف خاخام کوهن از نیویورک هم در ادامه گفتگوی ویژه خبری در ارتباط تلفنی درباره نامه مقام معظم رهبری گفت: من نامه رهبر را خواندم این نامه بسیار محتوای غنی و محکمی داشت.
وی افزود: به عنوان یک یهودی با توجه به تاریخ خودمان احساس می کنم یهودیت در سرزمین های مسلمان از جمله ایران مامنی پیدا کرد.
خاخام کوهن گفت: امروز حتی دولت های اسلامی از جوامع یهود صیانت می کنند و در سال های متمادی نظریات مثبتی نسبت به جوامع اقلیت یهود بوده است.
وی افزود: یهودیان در طول تاریخ همسایگان مسلمانی داشته اند و بدون هیچ گونه مشکلی با آن ها زندگی می کردند اما از زمانی که رژیم صهیونیستی به وجود آمد فلسطین را اشغال کرد و سبب شد اقلیت های یهودی که در سایر کشورها زندگی می کردند دچار تنش شوند.
وی گفت: من از خداوند می خواهم دوباره جامعه یهود به آرامش سابق برگردد.
خاخام کوهن با اشاره به نامه رهبری افزود: این نامه به علت برخورداری از محتوای غنی بسیار حائز اهمیت است.
این گزارش حاکیست کوین برت تحلیل گر و سیاست مدار آمریکایی هم در ارتباط تصویری درباره نامه مقام معظم رهبری گفت: واقعاً جذب این نامه شدم و به نظر بنده تصمیم عاقلانه ای بود که جوانان را مستقیماً مورد خطاب قرار دادند و در این راستا دولت ها به حقیقت علاقه ای ندارند و جنگ ناجوانمردانه را علیه اسلام به راه انداخته اند.
وی افزود: گفتمان واقعی باید مستقیم با مردم باشد و جوانان دوست دارند از منابع جدید اطلاعاتی کسب کنند و باید تلاش رهبری برای ادامه گفتمان پیگیری شود.
این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره اینکه در سیاستمداران رگه های مذهب وجود ندارد گفت: افولی در این راستا به وجود آمده است و از قرن نوزدهم تا کنون ادامه دارد.
کوین برت ادامه داد: امروز اکثریت اروپا هیچ دینی ندارند و همچنین در میان قشر نخبه سیاسی آمریکا هیچ دینی وجود ندارد و این جای بسیار تاسف دارد چرا که فرهنگ بر اساس مذهب است و فرهنگی که پایه دینی را از دست بدهد بقایی ندارد.
وی گفت: گفتمانی که در غرب در راستای اسلام نباشد جایگاهش را از دست خواهد داد.
کوین برت افزود: اکنون شاهد موج دیگری از اسلام هراسی هستیم که بعد از کاریکاتور نشریه منکوب یک رویداد بزرگ رسانه ای آغاز شد و این حادثه ۱۱ سپتامبر را تداعی می کند.
وی ادامه داد: در حادثه ۱۱ سپتامبر رئیس جمهور آمریکا گفت که مسلمانان از آزادی ما متنفرند ولی امروز بعد از این اتفاق نشریه فرانسوی می گویند اسلام مخالف آزادی است و باید علیه اسلام جنگید که این واقعاً مسخره است.
این استاد دانشگاه افزود: نامه رهبری جواب خوبی به آن ها بود چرا که اسلام به آزادی و حقیقت باز می گردد و در قرآن آمده است که اگر مسلمانان صبر کنند رستگار خواهند شد و این جستجو برای حقیقت بدون پیش داوری هسته ارزشهای اسلامی است.
وی ادامه داد: رهبری این موضوع را درک کرده اند که امروز جنگ تبلیغاتی علیه اسلام برپایه دروغ است و این ادعایی بیش نیست که مسلمان علیه آزادی حرکت می کنند و زمان مناسبی را برگزیدند و این نامه را نوشتند.
کلب مپن، فعال رسانه ای هم در ارتباط تصویری از نیویورک درباره بازتاب های نامه مقام معظم رهبری گفت: دست های مختلفی در کار بود تا رسانه های آمریکایی در پوشش این نامه تحریفاتی کنند.
وی افزود: هر چیزی که در مورد ایران در آمریکا از سوی رسانه ها گفته می شود مورد تحریف قرار می گیرد و میلیون ها نفر در آمریکا به رئیس جمهور کشورشان اعتماد ندارند.
کلب مپن گفت: این نامه برای جوانان آمریکایی بسیار خوب است زیرا جوانان باید در پی حقیقت باشند.
وی افزود: در اینترنت میلیون ها جوان نامه رهبر انقلاب اسلامی را مطالعه می کنند.
این فعال رسانه ای با اشاره به بی اعتمادی جوانان آمریکا به سیاستمداران کشورشان گفت: آمریکا به دنبال ترویج اسلام هراسی است.
وی افزود: تا زمانی که خودم به ایران نیامده بودم نمی دانستم که در ایران به عیسی مسیح احترام می گذارند.
کلب مپن با بیان اینکه مردم آمریکا در مورد واقعیت اسلام اطلاع ندارند، تاکید کرد: جوانان باید حقیقت را کشف کنند و ما باید نسل بهتری نسبت به نسل‌های بعدی شویم.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.