جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷

گپ سینماپرس با یک مدیر فیلمبرداری سینما

لقمانی: فیلم جدید محمد علی سجادی را فیلمبرداری خواهم کرد/ امیدوارم «جزیره رنگین» سینایی مورد قبول مردم واقع شود

علی لقمانی

سینماپرس: علی لقمانی مدیر فیلمبردار سینما صبح امروز در مورد آخرین فعالیت های خود به فیلم سینمایی «جزیره رنگین» به کارگردانی خسرو سینایی اشاره کرد و گفت: امیدوارم مخاطبان با این فیلم ارتباط خوبی برقرار می کنند و مورد قبول آنان قرار گیرد.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: فیلم سینمایی «جزیره رنگین» به کارگردانی خسرو سینایی آخرین کاری بود که انجام داده ام که قرار است در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم به نمایش درآید.  

مدیر فیلمبرداری «آلزایمر» در مورد شیوه فیلمبرداری این فیلم توضیح داد: فضای کار به لحاظ فیزیکی بسیار سخت بود و گرمای جزیره هرمز همه اعضای گروه را کمی اذیت کرد، اما خوشبختانه ماحصل فیلم  به لحاظ فنی، قصه و ساختار خیلی خوب بود و امیدوارم که با عموم مخاطبان هم ارتباط خوبی برقرار کند.

لقمانی در ادامه  بیان داشت:  خوشبختانه با اشرافی که خسرو سینایی نسبت به مدیوم سینما دارد، هر گاه که ایجاب می کرد از دوربین روی دست استفاده کردیم و در خیلی از پلان ها هم شاهد حرکت های زیادی  بودیم که با وسایل حرکتی طراحی شده بود.

وی در پایان این گفتگو در مورد کارهای آتی خود نیز گفت:  فیلم سینمایی «کاغذ خروس نشان» به کارگردانی مریم میلانی آخرین اثری بود که از من در سینماها پخش شد؛ در حال حاضر با چند فیلم اولی وارد مذاکره شده ام و قرار است پس از تامین منابع مالی به زودی فیلم جدید محمد علی سجادی به نام «یک داستان اخلاقی» را فیلمبرداری کنم.

 برپایه این گزارش، علی لقمانی متولد سال ۱۳۴۲ در مشهد است. وی فارغ‌التحصيل مركز اسلامی آموزش فيلمسازی و دانشگاه هنر در رشته سينما است و از ده سال پيش در زمينه تصوير برداری و فيلمبرداری حرفه‌ای فعاليت مستمر دارد او همچنين فيلم‌های سينمايی «در كوچه‌های عشق»، «ماه مهربان»، «كوچه پائيز»، «سه مرد عامی»، «دشت ارغوانی»، «مهره»، سريال تلويزيونی «دومين انفجار» و مجموعه‌ای از فيلم‌های كوتاه و بلند مستند را فيلمبرداری كرده است.

وی برای فيلمبرداری «در كوچه‌های عشق» جايزه منتقدان سينمايی و براي فيلم‌های مستند «كسوف» و «جغرافيای طبيعی ايران»، جايزه بهترين تصويربرداری از جشنواره رشد دريافت كرده است.

علی لقمانی تا کنون ۱۹ فیلم سینمایی را فیلمبرداری کرده است که از جمله آنها می توان به «شهر زیبا»، «اشک سرما»، «طبل بزرگ زیر پای چپ»، «نفس عمیق» و ... اشاره کرد.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.