جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد

«مهرداد غفارزاده» و چند فیلمنامه آماده با موضوع دفاع مقدس/ سرمایه باشد فیلم‌هایم را می‌سازم

مهرداد غفارزاده در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

سینماپرس: مهرداد غفارزاده کارگردان سینما از پایان یافتن چند فیلم نامه جدید خود با موضوع دفاع مقدس خبر داد.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت:  دو فیلم نامه به نام های «زمین پاک» و «من و پسرم» را با موضوع دفاع مقدس در دست دارم و به محض آماده شدن شرایط تولید و جذب سرمایه در آینده ای نزدیک آن ها را جلوی دوربین خواهم برد.

کارگردان «گیرنده» در ادامه افزود: این دو فیلم نامه که با همکاری اکبر روح نوشته شده است علی رغم آنکه به لحاظ موضوعی پرداخت مشترکی دارند اما از نقطه نظر مضمونی متفاوت و رویدادهای هر دو فیلمنامه در فضایی بکر رخ می دهد.

غفارزاده بیان داشت: به عنوان نمونه «زمین پاک» به ماجرای زندگی تعدادی از رزمندگان گروه تخریب در دوران جنگ می پردازد که در سال های اخیر شرایط دیگری را پشت سر می گذارند.

این کارگردان سینما تصریح کرد: من علاقه مند بودم با ساخت فیلمی در گونه دفاع مقدس سینما را تجربه کنم اما شرایط به گونه ای پیش رفت که با فیلمی اجتماعی قدم به عرصه سینما گذاشتم گرچه بایستی اعتراف کنم همواره دغدغه مسائل اجتماعی را در خود حس می کردم.

وی در پایان این گفتگو یادآور شد:  در سال های اخیر، فیلم هایی با موضوع دفاع مقدس در روند کلی تولیدات سینمای ایران جایگاه خاصی ندارد و از سوی دیگر مسئولین ذی ربط نیز در ارتباط با این موضوع رغبت چندانی از خود نشان نمی هند.   

برپایه این گزارش، مهرداد غفارزاده امسال با فیلم سینمایی «دریا و ماهی پرنده» در بخش هنر و تجربه سی و سومین جشنواره فجر حضور دارد. فیلمی در گونه اجتماعی که روایتگر بیم و امیدهای نوجوانی ناشنوا و البته بی گناه برای رهایی از ندامتگاه جوانان بزهکاراست.

عوامل ساخت این فیلم عبارتند از:

تهیه کننده: امیر پورکیان، مدیر تولید: فریبا سادات خلیلی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، طراح صحنه ولباس: قاسم ترکاشوند، طراح گریم: الهام اطیابی، مدیر تدارکات: توکاج گودرزی، برنامه ریز: مهدی آقایی، دستیار اول کارگردان: حمید رضا غفارزاده، دستیار برنامه ریز: سحر زرندی، دستیار دوم کارگردان: نوید صلاحی، دستیار سوم کارگردان: مازیار نوروزی، عکاس: علی احسانی، فیلمبردار پشت صحنه: پیام نصیری، دستیار تهیه کننده: حسین الماسی، مسئول امور مالی و حسابداری: علیرضا بختیاری.

نیوشا ضیغمی، همایون ارشادی، امیر حسین حسین رستمی، نادر فلاح و علی اکبر صحرایی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.