شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳

مهرداد خوشبخت با سینماپرس مطرح کرد

اکران «عقاب صحرا» همچنان در پیچ و خم تصمیمات مدیران بنیاد فارابی/ تله فیلم «فرید» نوروز ۹۴ پخش می شود

مهرداد خوشبخت کارگردان در نشست فیلم « عقاب صحرا» در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: مهرداد خوشبخت کارگردان سینما و تلویزیون از پخش تله فیلم «فرید» در ایام نوروز خبر داد و در مورد دیگر اثرش گفت: اکران «عقاب صحرا »توسط بنیاد فارابی همچنان در هاله ای از ابهام است.

وی  به خبرنگار سینماپرس گفت: تله فیلمی به نام «فرید» را به تهیه کنندگی مشترک رضا جودی و سیما فیلم در بیست جلسه ساختیم که اکنون مراحل فنی آن تمام شده و قرار است در نوروز ۹۴ از یکی از شبکه های سراسری پخش شود.  

کارگردان «صدای پای من» درباره قصه و مضمون این تله فیلم توضیح داد: شخصیت اصلی این فیلم فردی به نام «فرید بهاری» است که اختلاس کوچکی از شرکت پدر همسرش انجام می دهد و به همین دلیل او را از این شرکت بیرون می اندازند؛ او طی این اتفاقات با شخصیت منفی خود روبرو می شود و با کمک پدر و مادرش سعی می کند که این بعد از شخصیت خود را کنار بزند و ...

بهنام تشکر، جمشید جهانزاده، فریبا نادری، افشین نخعی، پروین ملکی، اکرم مطلبی، محمد علی دشتی و هادی پیرهادی دراین فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

دیگر عوامل این فیلم تلویزیونی عبارتند از:

 مدیر تصویربرداری: ناصر محمود کلایه، نویسنده: مهدی سجاده چی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: رضا شریفی، دستیار دوم کارگردان: میثم فخرایی، مدیر تولید: رضا نصیری نیا، دستیار تصویربردار: ناصر بیک زاده، صدابردار: جواد مقدس، طراح صحنه و لباس: نسیم سیگارودی، طراح چهره پردازی: احسان روناسی، مدیر تدارکات: مهران مداحیان، تدوین: مهدی جودی، منشی صحنه: فرشته حجازی، عکاس:مهدی شریفی، امور مالی: ابراهیم تفرشی.

خوشبخت در ادامه در مورد آخرین وضعیت فیلم سینمایی «عقاب صحرا» گفت: وضعیت «عقاب صحرا» برای اکران همچنان در هاله ای از ابهام است.

وی توضیح داد: برای حل مشکل اکران فیلم با مدیریت قبلی بنیاد سینمایی فارابی وارد مذاکره شده بودیم و به نتایج خوبی هم دست پیدا کردیم  اما با رفتن ایشان باید دوباره از نو تمامی مراحل این فیلم را پیگیری کنیم تا بتوانیم به نتیجه نهایی برسیم؛ بیش از دوسال است که فیلم ساخته شده اما برای اکران آن هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

برپایه این گزارش، فیلم سینمایی «عقاب صحرا» ماجرای مردی است که در ایام صلح حدیبیه از بین کفار گریخته و به پیامبر اسلام پناهنده می‌شود، و حالا همه چشم انتظارند که پیامبر برای حفظ صلح او را به کفار تحویل خواهند داد یا ...

کیکاوس یاکیده، علیرضا کمالی، روناک یونسی، حسین سلیمانی، شهرزاد کمال زاده، محمد ربانی، افشین نخعی، حبیب دهقان نسب و انوشیروان ارجمند در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مهرداد خوشبخت در پایان این گفتگو  در مورد فعالیت های آتی خود نیز گفت: در حال پیش تولید فیلم تلویزیونی «من، پدرم و دریا» به تهیه کنندگی مشترک سیما فیلم و مهدی تربتی فرد بودیم که با تغییر مدیریت مرکز سیما فیلم ساخت این پروژه نیز به تعویق افتاد و قرار بر این شد تا مدیریت جدید این شبکه پس از تصویب دوباره فیلمنامه به گروه ما و سایر آثار ارائه شده اجازه ساخت تله فیلم ها را بدهند.

برپایه این گزارش، قصه این اثر به قلم مشترک کریم خودسیانی و حمزه صالحی درباره پارسا فرزند ناخدا یاور است که برای تصویربرداری از انتقال نفت توسط نفت کش به کشورهای خارجی، راهی سفردریایی می‌شود این درحالیست که به دلیل مقتضیات شغل پدر، همواره دچار تعارضات اساسی با وی بوده است اما حمله دزدان دریایی خلیج عدن به نفت کش ایران و عملیات موفق آمیز نیروی دریایی ارتش به فرماندهی یاور با دزدان، محملی برای تغییر نگاه پارسا نسبت به پدرش می‌شود

بنابراین گزارش، مهرداد خوشبخت متولد ۱۳۴۸ در آبادان. فارغ التحصيل دوره سينمای جوان خوزستان است و اولين كار جدی اش در عرصه كارگردانی، ساخت فيلم تلويزيوني «پرواز» با موضوع «حيات پس از مرگ» بود. وی دو فيلم ديگر با اين موضوع به نام های «سفر آخر» و «پل» جلوی دوربين برد. «پيگرد»، «خشم و قضاوت»، «روياي آخر» ديگر فيلم های تلويزيونی «مهرداد خوشبخت» هستند كه با تأثير از محتوای فيلم های اوليه اش ساخته شد. وی مجموعه ۵ قسمتی گروه ويژه را برای شبكه دو كارگردانی كرد و آخرين فيلمش با عنوان «نذر» نيز مهرماه ۸۳ از شبكه اول پخش شد.

فیلمهای «عقاب صحرا»، «صدای پای من»، «جای او دیگر خالی نیست» و «ذهن خاموش» در کارنامه کارگردانی مهرداد خوشبخت به ثبت رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.