سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶

نقد شفاهی سریال های روی آنتن/

آذین: «همه چیز آنجاست» شخصیت‌پردازی خوبی برای به دوش کشیدن بار دراماتیک دارد

همه چیز آنجاست

سینماپرس: یک منتقد و مدرس سینما با بیان اینکه سریال «همه چیز آنجاست» مجموعه ای است که خانواده ها را پای رسانه ملی نشانده است گفت: این مجموعه گامی رو به جلو در کارنامه شهرام شاه حسینی تلقی می شود.

جبار آذین در ارتباط با مجموعه تلویزیونی «همه چیز آنجاست»  به خبرنگار سینماپرس گفت: این مجموعه یک درام خانوادگی اجتماعی است که با مانور روی مضامین و رویدادهای خانوادگی و همچنین طرح مسائلی کمتر گفته شده در ارتباط با خانواده ها و نسل جوان، داستان ها و داستانک هایش را بازگو می کند. 

این منتقد و روزنامه نگار در ادامه افزود: این مجموعه در میان آثار شهرام شاه حسینی اثری قابل توجه، دیدنی و گامی رو به جلو برای او تلقی می شود اما به دلیل پخش همزمان با مجموعه خوش ساخت و قوی «پرده نشین» نتوانست امتیازها و ارزش هایش را به نمایش بگذارد و اکنون با روی آوردن مخاطبان انبوه به این مجموعه «همه چیز آنجاست» توانسته جایگاه خوبی در میان مخاطبان و آثار خانواده پسند تلویزیون قرار بگیرد.

آذین در ادامه بیان داشت: فیلمنامه این مجموعه که با تمرکز بر مسائل کمتر پرداخت شده خانوادگی و تلفیق چند داستان جوانپسند نوشته شده با توانایی های کارگردان آن در قالب سریالی دیدنی درآمده است.

این مدرس سینما تصریح کرد: شخصیت های اصلی این مجموعه که در فضای خانواده های سنتی و مدرن زندگی می کنند در مواجهه با مسائل زندگی و علایق خود به داشته های بیشتر و رفع مشکلات خانوادگی گاه در مسیر ممنوع گام برمی دارند، دختر خانواده برای رهایی از معضلات خانوادگی در مسیر عشقی ناپخته و ممنوع ماجراهایی را دامن می زند که بدون تردید نتیجه آن تراژدی خواهد بود.

آذین در ادامه افزود: یکی دیگر از اعضای این خانواده به دلیل داشتن تمناها و آرزوی های سرکش وارد جریان های خلاف می شود. کارگردان این مجموعه با نگاه دقیق به محتوای فیلمنامه در عرصه داستانپردازی، روایتگر چندین داستان دیگر هم می شود که گر چه بعضاً تازه نیستند اما کوشیده نگاهی تازه به آن وقایع از جمله مشکلات همسر دوم بپردازد.

وی گفت: اغلب شخصیت های اصلی مجموعه که خوب پرداخت شده اند بار دراماتیک متن را به دوش می کشند، گزینش برخی از بازیگران برای ایفای نقش های محوری این سریال از جمله مهرانه مهین ترابی، انتخاب درستی بوده و این بازیگر توانسته شخصیتی باورپذیر از یک مادر شوهر ارائه کند.

آذین در ادامه افزود: موضوع ها و سوژه های متعددی سریال «همه چیز آنجاست» را برگرفته از واقعیت های زندگی و مشکلات اجتماعی بوده و از همین رو مخاطب با آن ها ارتباط برقرار می کند. با آنکه این مجموعه از منظر کارگردانی و تصویرسازی از فیلمنامه آن جلوتر است اما در کل این سریال در کنار آثار بزرگ تلویزیونی قرار نمی دهد ولی جایگاهی مناسب برای طرح داستانهای «همه چیز آنجاست» بوده که به اندازه کافی به آن توجه نشده است.

وی در پایان این گفتگو یادآور شد: در مجموع ساخته این مجموعه ساز فعال تلویزیونی را به خود جلب کرده و این اتفاق می تواند سرآغاز تولید مجموعه های قوی تر و بهتر در عرصه سریال سازی با مضامین خانوادگی در تلویزیون باشد.  

نظرات

  • مونا ۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۱۵:۲۶
    0 0
    به نظر میرسد کمی بی انصافی کردید سریال خیلی رده بالاتر است
  • مهسا ۱۳۹۳/۱۱/۱۶ - ۰۶:۵۷
    0 0
    سریال بسیار دیدنی وجذابی است

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.