یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶

تقدیر از شیخ طادی در «باشگاه فیلم سوره»

ابراز نگرانی رئیس حوزه هنری از نقش جشنواره‌های خارجی در هدایت جریان هنری کشور/ نکند «گرین کارت» مانع از گفتن حقایق شود

محسن مومنی شریف در پنجمین همایش بین‌المللی باران غدیر

سینماپرس: مومنی شریف vئیس حوزه هنری در مراسم رونمایی از «باشگاه فیلم سوره» گفت: خطوط قرمز غربی ها مسئله هولوکاست، صهیونیست و لیبرال دموکراسی است و تمام این‌ها این نگرانی را به وجود می‌آورد که نکند جریان هنری کشورمان را جشنواره‌های خارجی اداره کنند و نکند مسئله گرین‌کارت، ما را از گفتن حقایق باز دارد!

به گزارش سینماپرس، مراسم رونمایی از نخستین مجموعه داستانی فیلم کوتاه باشگاه فیلم سوره صبح امروز در تالار مهر حوزه هنری با حضور محسن مؤمنی شریف مدیر حوزه هنری، محمدرضا شفاه مدیر باشگاه فیلم سوره و سهیل جهان‌بیگلری مدیر سازمان سینمایی سوره برگزار شد.

شفاه در ابتدای مراسم طی سخنانی ضمن معرفی باشگاه فیلم سوره و اهداف آن گفت: بعد از اینکه احساس کردیم باید در حوزه داستانی اتفاقاتی رقم بخورد دست به راه‌اندازی این باشگاه را داریم و قصد داریم کمک کنیم تعدادی از بچه‌های خوش‌قریحه وارد این عرصه شوند.

وی افزود: کسانی که در این مجموعه در کنار ما هستند و با ما همکاری می‌کنند امانت‌هایی هستند که امیدواریم آنها را به سلامت به مقصد برسانیم که مقصد نهایی ما نیز ورود به سینمای حرفه‌ای است.

بنا بر این گزارش، محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری نیز در این مراسم گفت: باشگاه فیلم سوره با آرزوهای زیادی ایجاد شده و رسیدن به آن آرزوها دور از دسترس نیست.

وی افزود: خوشحال هستیم که امروز این جوانان خودشان را با شناسنامه‌ای می‌شناسند که در این شناسنامه نام فلسطین به چشم می‌خورد.

مؤمنی شریف گفت: حضرت امام (ره) نیز در ابتدای آغاز نهضت انقلاب اسلامی همیشه فلسطین را به عنوان آرمان اعلام کرد و امروز نیز رهبر معظم انقلاب این مسیر را اداره و رهبری می‌کند.

وی با اشاره به هنر و ادبیات کشورمان ادامه داد: ادبیات و هنر ما با همه افتخاراتی که داشته متأسفانه نسبت به موضوع دشمن خارجی کمی بی‌اعتنا به نظر می‌رسد البته در سینما و جبهه رسانه‌ نیز بعضی از مواقع منفعل برخورد کرده است اما از ‌آن طرف استکبار هیچگاه از توهین به مقدسات کوتاهی نمی‌کند. هرگاه اتفاقی می‌افتد روح و روان مسلمین جهان جریحه‌دار می‌شود.

رئیس حوزه هنری با اشاره به هتک حرمت اخیر به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص) تأکید کرد: پاسخ این بی‌حرمتی آنها با ابزار هنر است و اگر ما از توانایی‌ها در به نقد کشیدن خطوط قرمز آنها استفاده می‌کردیم هیچگاه جرأت چنین کاری را به خود نمی‌داد البته خط قرمز آن‌ها هم مسیح (ع) نیست چرا که بدترین اهانت‌ها را خودشان به این پیامبر الهی کرده‌اند.

وی افزود: خطوط قرمز آن‌ها مسئله هلوکاست، صهیونیست و لیبرال دموکراسی است و تمام این‌ها این نگرانی را به وجود می‌آورد که نکند جریان هنری کشورمان را جشنواره‌های خارجی اداره کنند و نکند مسئله گرین‌کارت که متأسفانه  از فوتبال شروع شد و به مدیریت سیاسی نیز رخنه کرد ما و هنرمندان را از گفتن حقایق بازدارد.

مؤمنی شریف با اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید اظهار داشت: همه عزت‌ها پیش خداوند است و هیچ عزتی در جشنواره‌های خارجی و  امثالهم وجود ندارد.

در ادامه این مراسم از دانش اقباشاوی کارگردان جوان سینمای ایران که نماهنگ «اطفال‌المطر» در مجموعه آثار داستانی باشگاه فیلم سوره را کارگردانی کرده ساخته است تقدیر به عمل آمد.

دانش اقباشاوی نیز پس از حضور بر روی صحنه متنی را به شرح ذیل قرائت کرد:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

یس المهم ان یموت احدنا .. المهم تستمروا

مهم نیست که کسی از ما می‌میرد، مهم این است که استمرار داشته باشیم.

هنرمند شهید غصان کنفانی»

وی در سخنانی کوتاه گفت: سؤال ما این است که در سال ۱۹۸۷ در زمان صدارت مارگارت تاچر که ناجی‌العلی کاریکاتوریست تأثیرگذار فلسطینی را در لندن ترور کردند کجا بودند آنانی که سنگ قلم را به سینه می‌زنند آن وقت که غصان کنفانی را همراه خواهرزاده‌اش به شهادت رساندند مدعیان فرهنگ و ادب از ترور نویسندگان قصه‌های کودکان برآشفته نشدند.

اقباشاوی تأکید کرد: امروز در اینجا می‌خواهیم بگوییم همه ما با قلم‌هایمان، دوربین‌هایمان، روح‌مان و خونمان ناجی‌العلی و غصان کنفانی هستیم.

در ادامه این مراسم، ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی طی سخنانی عنوان کرد: تصویر مسئله بسیار مهمی است و یکی از عوامل مهم از فلسطین تصویر است مثل جنگ اخیر فلسطین که تصاویر توانستند اتفاقات و جنایات را به نمایش بگذارند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی مبتنی بر خرافه و افسانه است و توانسته با همین تصاویر خرافات را نشان دهد.

ابوشریف گفت: ما نیازی به دروغ‌پردازی نداریم چون صاحبان حق و این سرزمین هستیم همانطور که رژیم صهیونیستی به دروغ‌پردازی می‌کند ما هم باید حقایق را بر این کنیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد: اگر ما تلاش کنیم و واقعیت‌های خودمان را رواج دهیم قطعاً می‌توانیم پیروز شویم ایران سرزمین پیشرفته در زمین تولید فیلم است که می‌تواند با تکیه بر جوانان از این توانمندی خود برای به تصویر کشیدن حقایق فلسطین استفاده کند.

بنا بر این گزارش، بخش ویژه مراسم امروز به تقدیر از پرویز شیخ‌ طادی کارگردان متعهد سینمای کشورمان اختصاص داشت که ابوشریف و صفی‌الدین نماینده حزب‌الله لبنان در ایران از شیخ‌تاری تقدیر کردند.

پرویز شیخ‌طادی در سخنانی عنوان کرد: با راه‌اندازی باشگاه فیلم سوره احساس می‌کنم حوزه به وظیفه خود هر چند دیر اما عمل کرده است.

وی افزود: ما باید برای استعدادها برنامه‌ریزی داشته باشیم و برای خروجی‌های این گونه مجموعه‌ها برنامه‌ داشته باشیم و اگر حمایت از این جوانان صورت نگیرد در جریان سینمای تهرانی هضم خواهند شد.

کارگردان «شکارچی شنبه» تأکید کرد: من از حوزه خواهش می‌کنم که هم در حوزه سینمای اجتماعی و هم در دیگر  ژانرهای سینما برنامه‌ریزی کند چرا که نباید سینمای اجتماعی را به دست سینمای تهرانی بی‌حساب و کتاب بسپاریم.

براساس این گزارش، صفی‌الدین نماینده حزب‌الله لبنان در ایران در سخنانی عنوان کرد: اگر ما بخواهیم حرکت مقاومت را ارزیابی کنیم باید به اصول این حرکت در گذشته برگردیم و اگر به پیروزی انقلاب توجه کنیم شاهد انجام حرکت‌های زیادی در این زمینه خواهیم بود.

وی افزود: مشکل اصلی جهان اسلام و سراسر مردم دنیا رژیم صهیونیستی است و هر گونه مبارزه با این رژیم موفق بوده و موفق خواهد شد.

صفی‌الدین ادامه داد: معمولاً هنرمندان و نخبگان باید حضوری شاخص در جامعه با توجه به واقعیت ملت‌ها داشته باشند و باید جامعه را هدایت کنند.

وی با اشاره به جمله معروف امام درباره نابودی اسرائیل تأکید کرد: جمله معروف امام (ره) در مورد نابودی اسرائیل باید دوباره مورد توجه قرار بگیرد چرا که اسرائیل در جنگ۳۳ روزه لبنان شکست مفتضحانه‌ای را متحمل شد و همین مقدمات نابودی اسرائیل را فراهم کرد و همین موضوع باید در سینما به تمام هنرمندان دنیا نشان دهیم.

محمد سرشار رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان نیز طی سخنانی کوتاه گفت: ۱۷ میلیون و ۷۰۰ مخاطب کودک در جهان زندگی می‌کند که تا سالهای آینده این رقم به ۲۸ میلیون نفر خواهد رسید.

وی افزود: باید توجه کنیم که سرمایه‌گذاری ما برای این کودکان آینده انقلاب اسلامی را می‌سازد و هر چقدر این سرمایه‌گذاری به تأخیر بیفتد دیرتر به قله آینده انقلاب اسلامی خواهیم رسید.

سرشار در ادامه ضمن اعلام حمایت حوزه هنری از آثار انیمیشن و فیلم مقاومت تأکید کرد: ما از آثار انیمیشن و فیلم مقاومت حمایت می‌کنیم تا جایی که زندگی کودکان ما با آثار جوانان انقلابی و مقاومت آمیخته شود.

در پایان این مراسم از مجموعه آثار داستانی کوتاه باشگاه فیلم سوره رونمایی شد و همچنین امیرعباس ربیعی کارگردان فیلم «ولد»، محسن صالحی‌فرد کارگردان انیمیشن «نافرمانی» و رضا زهتابچیان کارگردان فیلم کوتاه «البیت» مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.