دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷

داریوش غذبانی به سینماپرس خبر داد

«از نفس افتاده» بعد از جشنواره فجر کلید می خورد

داریوش غذبانی*

سینماپرس: داریوش غذبانی کارگردان فیلم های کوتاه از کلید خوردن اولین ساخته بلند سینمایی خود بعد از جشنواره فیلم فجر خبر داد.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: ابتدا نام این اثر «سگ دو» نام داشت که برای تمدید پروانه ساخت به «از نفس افتاده» تغییر نام داد.  

کارگردان فیلم کوتاه «حنانه» در ادامه افزود: آقای فریدون کوچکیان قرار است سرمایه گذاری این فیلم را عهده دار شود.

فیلمنامه «از نفس افتاده»، یک درام اجتماعی دارد که بیشتر معضلات جوانان   امروز را از منظر اقتصادی مطرح می کند. داستان این فیلم در تهران اتفاق می افتد و مدت زمانی که برای آن در نظر گرفته شده است تقریباً صد و ده دقیقه است.

برپایه این گزارش، حسین مهکام فیلمنامه «از نفس افتاده» را نوشته است و منیژه حکمت نیز تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده دارد.

غذبانی در ادامه افزود: به تازگی  فیلمبرداری فیلم تلویزیونی با نام «مردان آفتاب» را به مدت ۲۳ جلسه در منطقه اورمان کردستان به اتمام رساندیم و این روزها امیر شیبان خاقانی مشغول مونتاژ این فیلم تلویزیونی است.

داریوش غذبانی در پایان این گفتگو یادآور شد: فیلمبرداری این تله فیلم در فضای بسیار سخت و برفی فیلمبرداری شد و از عوامل حرفه ای سینما استفاده کردیم.

برپایه این گزارش، فیلم تلویزیونی  «مردان آفتاب» درباره دو تک تیرانداز ایرانی است که در دام یک تک تیرانداز عراقی گرفتار شده اند که با حضور یک پیرمرد محلی با اتفاقاتی روبرو می‌شوند. ‌

عنایت الله شفیعی، حسن جوهرچی، بابک انصاری، حمیدرضا محمدی، سینا سهیلی، بهزاد داوری و سینا سعیدیان در آن به ایفای نقش پرداختند.

 دیگر عوامل این فیلم شامل تهیه‌کننده و مجری طرح: بهروز کریمی، کارگردان: داریوش غذبانی، مدیر تصویربرداری: فرشاد گل سفیدی، گریم: ایمان امیدواری، طراح صحنه و لباس: رضا حاجی درویش، نویسنده: حسین تراب نژاد و مهدی حمزه، پشتیبانی تولید: امید رومی آذربایجانی، مدیر تولید: شهاب شمسایی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: سام‌رند معروفی، دستیار دوم کارگردان: ابراهیم معماریان، عکاس: محمد بدرلو، منشی صحنه: المیرا شرافتیان، صدابردار: محمد صالحی، جلوه‌های ویژه: محسن روزبهانی، مدیر تدارکات: بهادر کریمی و روابط عمومی: علی وزینی است.

بنابراین گزارش، داریوش غذبانی فیلمساز اهل بوشهر، فارغ التحصیل دانشگاه سینما و تئاتر سوره اصفهان است و تا کنون  ۱۵ فیلم کوتاه ساخته است که از جمله آنان می‌توان به فیلم کوتاه حنانه (فیلم برنده جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره مسرر بارسلونا)، امید، وصال، تنفس مصنوعی، آن شب و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.