یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲

طی مراسم بزرگداشتی در فرهنگسرای ارسباران

همه به پای«پدرسالار» ایستادند/ کشاورز: هنرمند باید نجیب باشد

تجلیل از محمدعلی کشاورز

سینماپرس: محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت در مراسم تجلیل از ۶ دهه فعالیت هنری اش گفت: هنرمند باید نجیب باشد و مردم مملکت خود را دوست داشته باشد، همانطور که در راه مردم کشور خود کشته می‌شود.

به گزارش سینماپرس، مراسم تجلیل از ۶ دهه فعالیت هنری محمدعلی کشاورز عصر روز گذشته شنبه ۲۷ دی‌ماه با حضور جمعی از هنرمندان در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

ایرج راد مدیر خانه تئاتر در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های محمدعلی کشاورز در عرصه تئاتر گفت: محمدعلی کشاورز یکی از هنرمندان بزرگی است که به عنوان یک انسان بزرگ زبانزد خاص و عام است من وقتی کوچک بودم یادم است که به خاطر حضور ایشان در سریال‌هایی که از شبکه دو سیما پخش می‌شود خیابان‌ها خلوت می‌شدند.

وی افزود: بالاخره پس از طی این سال‌ها این افتخار نصیب من شد که در سال ۴۸ در کنار ایشان روی صحنه حاضر شوم. کشاورز تمام توان خود را در صحنه به کار می‌برد و بازی او همیشه تأثیرگذار بوده است برای کشاورز آرزوی سلامتی می‌کنم و دعا می‌کنم سال‌های سال سایه‌اش بر سر تمام هنرمندان و هنردوستان مستدام باشد.

بنابراین گزارش اکبر عالمی پیشکسوت سینمای ایران نیز طی سخنانی گفت: مصداق کامل نسل غیرقابل تکرار محمدعلی کشاورز است هیچ پدیده‌ای بدون سابقه نه برای یک مرد و نه برای یک ملت اتفاق نمی‌افتد اما کشاورز این پدیده را میلی‌متر میلی‌متر طی کرد و باعث شد امروز همه خردمندان دور هم گرد آیند.

عالمی گفت: برای من بزرگترین افتخار این است که امثال جعفر صافی و اصغر همت اجازه دادند تا درباره محمدعلی کشاورز سخن بگویم.

اکبر عالمی پس از صحبت‌های خود در میان تشویق حضار سالن به سمت محمدعلی کشاورز و در میان مقاومت او دست و پای وی را بوسید.

سامان احتشامی پیانیست کشورمان نیز در این مراسم قطعاتی را از آثاری نظیر پدرسالار و مجموعه هزار دستان به صورت زنده برای حضار نواخت.

جمشید هاشم‌پور بازیگر پیشکسوت سینمای ایران نیز در سخنی کوتاه گفت: من سالها است که به استاد محمدعلی کشاورز ارادت دارم و افتخار داشتم در یک اثر در کنار او حضور داشته باشم و خیلی چیزها از استاد کشاورز یاد گرفتم.

بنابراین گزارش، اکبر زنجانپور نیز در سخنانی درباره محمدعلی کشاورز گفت: خوشحالم که امشب به خاطر تجلیل از استاد کشاورز در خدمت شما باشم.

وی افزود: من سالها پیش در سریال آتش بدون دود که آقای کشاورز نقش آقا ایلر را ایفا می‌کردند در کنارشان حضور داشتم و بعدها در سال ۵۵ در فیلم سینمایی شطرنج باد در خدمت‌شان بودم.

زنجانپور گفت: آدم‌ها از تولد تا پایان حرکت می‌کنند و مراحل جوانی تا پیری را سپری می‌کنند منتهی آن آدم یک آدم است که در حال حرکت است ولی آدم‌های هنرمند مخصوصاً در زمینه‌ بازیگری و علی‌الخصوص محمدعلی کشاورز اینطور نیست فردی مثل محمدعلی کشاورز چندین آدم را مانند خودش به جلو برده است.

این کارگردان تئاتر عنوان کرد:‌ قدر کشاورزها را بیشتر بدانیم.

در ادامه این مراسم فریماه فرجامی که به دلیل بیماری مدت‌ها است از عرصه سینما و تئاتر دور است، با حضور مراسم تجلیل از محمدعلی کشاورز طی سخنانی خطاب به مردم گفت: من به خاطر شما کار می‌کنم و زنده هستم و به خاطر شما دوست دارم همچنان عرصه بازیگری را ادامه دهم.

فرجامی همچنین خطاب به محمدعلی کشاورز گفت: آقای کشاورز من عاشق شما هستم و در فیلم مادر ساخته مرحوم علی حاتمی عاشقانه در کنار شما کار کردم.

بنابراین گزارش بالاخره نوبت به صحبت‌های محمدعلی کشاورز رسید و او نیز با زحمت فراوان خود را به روی سن رساند و طی سخنانی خطاب به حضار گفت: وظیفه خود می‌دانم که از تک تک همه شما تشکر کنم و بگویم سام علیکم مخلص تک تک‌تون هستم.

وی افزود: امشب یکی از شب‌های خاطره‌انگیز من است برای اینکه در میان مردم مملکت خودم هستم چون در تمام سال‌های کار از شما مردم ایران الهام گرفتم و جای‌جای مملکتم را دیده‌ام.

بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان خطاب به جوانان تأکید کرد: من به همه جوانان توصیه می‌کنم اول مملکت خود را خوب بشناسند این جوانان باید سرزمین خود را ببینند و اگر نقشی به آن‌ها داده می‌شود که مثلاً نقش یک بلوچستانی است به بلوچستان و آداب و رسوم آن منطقه را ببیند.

کشاورز تأکید کرد: مهم‌تر از همه این است که هنرمند باید نجیب باشد و مردم مملکت خود را دوست داشته باشد همانطور که در راه مردم کشور خود کشته می‌شود.

وی خطاب به حضار گفت: لطف کردید تشریف آورده‌اید چاکر همه شما هستم و آرزو می‌کنم که همیشه شاد باشید و مملکت خود را دوست داشته باشد و فکر اینکه در خارج از کشور عزیزمان زندگی کنید را از سر بیرون کنید چرا که هر چه هست در داخل خاک ایران عزیز است.

در پایان این مراسم از تمبر یادبود استاد محمدعلی کشاورز رونمایی و به پاس ۶ دهه فعالیت مؤثر در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم چهره‌هایی از جمله حجت‌الاسلام محمود دعایی، احمد مسجدجامعی، مسعود فروتن، فریماه فرجامی، نادر طریقت، بهروز بقایی، جمشید هاشم‌پور، اصغر همت، مهدی میامی، سعید امیرسلیمانی، ایرج راد، محمد زرین‌دست، محمد متوسلانی، محمود بصیری، ایرج محمدی، فریبا کوثری، داریوش اسدزاده، محمود کلاری، خسرو خورشیدی، اکبر زنجانپور، اکبر عالمی و... حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.