چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹

در گپی کوتاه با خبرنگار سینماپرس

دهقانی: با تدوین چهار فیلم در جشنواره فجر امسال حضور دارم/حجم پیشنهادات بالاست اما دست به هر کاری نمی‌زنم

بهرام دهقانی

سینماپرس: بهرام دهقانی تدوینگر سینما صبح امروز از حضورش با چهار فیلم در سی و سومین جشنواره فیلم فجر خبر داد.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: امسال با چهار فیلم «رخ دیوانه» ساخته ابوالحسن داودی، «طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی، «من دیگو مارادونا هستم» به کارگردانی بهرام توکلی و «نزدیکتر» به کارگردانی مصطفی احمدی در سی و سومین جشنواره فیلم حضور دارم.

 تدوینگر فیلم سینمایی «اینجا بدون من» در مورد برنامه آتی خود نیز گفت: حجم پیشنهاداتی که در زمینه تدوین به من می شود، زیاد است اما متاسفانه کیفیت آثار کمی پایین است به همین جهت خیلی از کارهای پیشنهادی را قبول نمی کنم و دست به هر کاری هم نمی زنم.

برپایه این گزارش ، بهرام دهقانی، متولد ۱۳۳۳ در شيراز است. وی فارغ التحصيل رشته تدوين از دانشگاه کاليفرنيا در لس‌آنجلس آمريکا است.

 از جمله جوايز این تدوینگر قدیمی سینما  می توان به : - برنده سيمرغ بلورين بهترين تدوين فيلم‌ها «آسمان زرد کم‌عمق» به کارگردانی بهرام توکلی و فيلم «استرداد» به کارگردانی علی غفاری  از سی و يکمين جشنواره فيلم فجر در بهمن سال ۱۳۹۱. - برنده سيمرغ بلورين بهترين تدوين فيلم سینمایی «قارچ سمی» به کارگردانی زنده یاد رسول ملاقلی پور - دوره ۲۰ جشنواره فيلم فجر (بخش مسابقه سينماي ايران) در سال ۱۳۸۰. - برنده تنديس زرين بهترين تدوين فيلم «مزرعه پدری» ساخته شادروان رسول ملاقلی پور - دوره ۸ جشن خانه سينما (بخش مسابقه) در سال ۱۳۸۳. - برنده جايزه استفاده خلاقانه از فناوری‌های نوين بهرام دهقانی برای تدوين فيلم سینمایی «پرسه در مه» ساخته بهرام توکلی سال ۱۳۸۵ در جشنواره مطبوعات سينمایی، اشاره كرد.

برپایه این گزارش، تا کنون ۶۷ فیلم سینمایی در کارنامه تدوین بهرام دهقانی به ثبت رسیده است که از جمله آنها می توان به «پل چوبی»، «گناهکاران»، «شیر تو شیر»، «سنگ اول» و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.