سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵

عضو فراکسیون زنان مجلس عنوان کرد:

ضوابط نوع پوشش هنرمندان در مجامع بین المللی باید از طریق وزارت ارشاد مدون و ارائه شود

فاطمه آلیا

سینماپرس : عضو فراکسیون زنان مجلس گفت:وزارت ارشاد باید برای نوع پوشش هنرمندانی که به جشنواره های خارجی دعوت می شوند چارچوب مدونی تهیه و ارائه نماید.

به گزارش سینمایی پرس ، فاطمه آلیا در گفتگویی در رابطه با تدوین ضوابط نوع پوشش هنرمندان و بازیگران در مجامع بین المللی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اینکه قهرمانان و هنرمندان ما چگونه در مجامع بین المللی حضور پیدا کنند که ضمن ارتقای عزت خود موجب عزت و اقتدار نظام شوند، این یک موضوع شخصی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: این هوشمندی هنرمندان ماست که در جشنواره ها مورد طعمه قرار نگرفته، جو زده نشده و اجازه ندهند دیگران آنها را مدیریت کنند.

وی در ادامه افزود: برخی افراد زمانی که به خارج از کشور سفر می کنند تحت مدیریت آنها در می آیند و آنقدر هوشیار نیستند که متوجه شوند طعمه واقع شده اند و ممکن است بعضا دچار عاقبت نافرجامی شوند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم در ادامه با اشاره به رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه رسیدگی به وضعیت هنرمندان گفت: این وزارتخانه وظیفه دارد ضمن حمایت از هنرمندان واقعی برای اینکه ساحت آنها حفظ شده و یک هنرمندنما باعث نشود جامعه هنری کشور لطمه بخورد هر از گاهی اتفاقات هنری در دنیا را به هنرمندان اطلاع رسانی کرده و آسیب شناسی کند.

آلبا در ادامه با بیان اینکه تذکر چارچوب ها از سوی وزارت ارشاد ضروری به نظر می رسد، عنوان کرد: افرادی که از طرف نظام به جشنواره های خارجی دعوت می شوند باید توجه کنند که ارزش های نظام آنها چیست که معمولا این توجه را دارند و موفق تر هستند.

وی بیان داشت: کسانی هم که به صورت شخصی دعوت می شوند در صورت عدم رعایت ارزش ها خود به خود مردم از آنها کناره گیری خواهند کرد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پایان این گفتگو با تأکید بر لزوم وجود سیاست های تنبیهی در کنار سیاست های تشویقی خاطرنشان کرد: برای اینکه وزارت ارشاد رسالت خود را در این زمینه به خوبی انجام دهد می تواند چارچوب ها را در قالب یک دستورالعمل من باب تذکر ارائه کرده و انتظارات خود را بیان کند و با اعلام یک پروتکل به هنرمندان آن را اجرا کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.