جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶

نکته قابل تأمل یک فیلمساز در مصاحبه با ما

بهمنی: جشنواره عمار از دل نیازهای مردم شکل گرفته است/ مبادا این رویداد به سرنوشت فیلم فجر تبدیل شود

حبیب الله بهمنی

سینماپرس: حبیب الله بهمنی کارگردان سینما صبح امروز گفت: جشنواره عمار از دل نیازهای مردم شکل گرفته است و با شناختی که من تا کنون از این جشنواره پیدا کردم می تواند رویدادی موثر و موفق در آینده ای نزدیک باشد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد علت مردمی بودن جشنواره فیلم عمار اظهار داشت: موفقیت «عمار» به دلیل ماهیت جشنواره ای بودن آن نیست، بلکه این رویداد سینمایی، جریانی عظیم و مردمی را در حوزه فرهنگ و اندیشه راه انداخته است.

بهمنی بیان داشت:  در حال حاضر در سینمای ایران خلأهای فراوانی احساس می شود که جشنواره عمار در مسیر پر کردن این خلأها گام بر داشته است. برگزاری جشنواره عمار تلاش مبارکی از سوی فیلمسازان جوان است و امیدوارم که از آینده خوبی سال به سال برخوردار شود.

وی در ادامه افزود: در طول سال جشنواره های زیادی برگزاری می شوند اما عماریون عملکردی داشته اند که حرف هایی که در سایر جشنواره ها شنیده نمی شود در این رویدا به راحتی بیان می‌شود، به همین خاطر مردم به این نتیجه رسیده اند که در جشنواره ای خودجوش و انقلابی  راحت تر میتوانند فیلمهای مورد دلخواه خود را ببینند.

بهمنی در مورد راه های ارتقاء کیفی آثار جشنواره مردمی فیلم عمار نیز اظهار داشت: با تمرین و ممارست فیلمسازان و در عین حال حمایت، هدایت و سازمان دهی مدیران میتوان  آثار فیلمسازان جوان را به لحاظ کمی و کیفی ارتقاء داد.

کارگردان «زندانی ۷۰۷»گفت: فراموش نکنیم که اگر جشنواره مردمی فیلم عمار رها شود سرنوشت مطلوبی پیدا نخواهد کرد مانند جشنواره فیلم فجر که با نام انقلاب شکوهمند اسلامی عجین است اما در آن تنها چیزی که نمی بینیم نمایش و نمود آثار سینمای انقلاب است.

حبیب الله بهمنی  در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: امیدوارم حال که جریانی به نام جشنواره مردمی فیلم عمار شکل گرفته و در آن ظرفیت های نهفته فراوانی در مورد مضامین انقلابی وجود دارد، بتواند نیازها را سال به سال جبران کند و در آینده با ارتقاء آثار منجر به تربیت نیروهای انسانی مناسب در سطح داخلی و بین المللی شود. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.