شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶

نادره ترکمانی در گپی با سینماپرس خبر داد:

«گورداله» بهمن بدون حمایت «مافیا» اکران می‌شود/ آغاز تولید «شرتی شپرتی» در اواخر امسال با سرمایه گذاری بخش خصوصی

نادره ترکمانی*

سینماپرس: نادره ترکمانی کارگردان سینما صبح امروز از اکران «گورداله» در اول بهمن و ساخت «شرتی ،شپرتی» در اواخر سال توسط بخش خصوصی خبر داد.

وی  در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت: در حال حاضر مراحل ساخت تیزر و طراحی پوستر فیلم سینمایی «گورداله» را انجام می دهیم و قرار است این فیلم از اول بهمن ماه در گروه آزاد به نمایش عمومی درآید.

ترکمانی در ادامه افزود: «گورداله» فیلمی شاد و برای علاقمندان به سینمای قصه‌گو و خانواده‌هایی است که می خواهند لحظات مفرحی را در سینما تجربه کنند. 

کارگردان «خاله سوسکه» بیان داشت: «گورداله» با هدف ایجاد فضایی شاد و سرگرم کننده ساخته شده و اطمینان دارم ارتباط بسیار خوبی با گروه های مختلف سنی برقرار می‌کند. البته «گورداله» مثل برخی آثار سینمایی کودک ، مافیای قدرت را پشت سرش ندارد و فیلم تنها با تکیه بر توانایی و قدرت خودش جلو خواهد رفت.

وی گفت: از آنجایی که همچنان سینمای مظلوم کودک از جانب تقریباً تمام سازمان‌ها و مراکز در بی‌حمایتی مطلق بسر می‌برد، امیدوارم سازمان سینمایی لااقل در تبلیغات فیلم سینمایی «گورداله» اندک کمکی را درنظر بگیرد.

ترکمانی تصریح کرد: همانطور که سینمای هنر و تجربه از این حمایت برخوردار شد، درخواست بزرگی نیست اگر بخواهیم که سینمای کودک با مخاطب چندین میلیونی‌اش سهمی از این حمایت ها داشته باشد، سهمی که می‌بایست بی‌منت به این سینما داده می شد و متاسفانه تاکنون از او دریغ شده است.

وی در ادامه در مورد فیلم سینمایی «شرتی و شپرتی» نیز گفت: با اینکه بیش از یکسال از دریافت پروانه‌ ساخت اولیه‌اش می‌گذرد، همچنان برای دریافت حمایت و تولیدش درتلاش هستم به همین دلیل پروانه‌‌ ساخت این فیلم سینمایی را مجدداً تمدید کردم چرا که مطمئنم فیلم سینمایی «شرتی و شپرتی» اثر درخشانی خواهد شد.

این کارگردان سینما در ادامه افزود:  اتفاقاً اکثر کسانی که فیلمنامه این اثر را  مطالعه کرده اند،  اذعان داشتند که با قصه‌ایی متفاوت، سرحال و جذاب روبرو شده‌‌اند و  حتی علی‌‌رغم اینکه در شورای به‌اصطلاح عالی بنیاد سینمایی فارابی مردود شناخته شد، همان کارشناسان فارابی بعدها که اثر را خواندند، گفتند که این اثر متفاوت ترین کاری بوده که در دوره‌ مدیریت جناب ‌آقای جعفری جلوه در فارابی خوانده‌اند.

ترکمانی ادامه داد: طبق گفته‌ یکی از اعضای همین شورا، تنها یک نفر فیلمنامه این اثر را خوانده و در چند ثانیه‌ نظراتش را مبنی بر رد شدن اعلام نموده و سایرین بی‌هیچ تعهد اخلاقی و حساسیتی کاری را که نخوانده بودند، مردود شناخته و پای برگه‌ رد شدنش را امضا کرده‌اند که این جفاکاری و شانه خالی کردن از مسئولیت و تعهدی که نسبت به کاری که بر آن گمارده شده بودند و بابتش دستمزد هم دریافت کرده‌اند،  تا ابد بر پیشانی  تک‌تک حاضرین در آن شورای به‌اصطلاح عالی باقی خواهد ماند و شاید الان نه ولی بی‌شک روزی باید پاسخش را بدهند.

ترکمانی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: به هر حال با رد شدن این فیلم از سوی شورای عالی فارابی برای ساخت «شرتی ، شپرتی» از مجاری دیگر اقدام می کنم چرا که برایش زحمات فراوانی کشیدم و می دانم که فیلم تازه، مفرح ، سرزنده‌ای است و امیدوارم با جذب سرمایه گذار به زودی بتوانم این فیلم را اواخر سال جلوی دوربین ببرم.

نظرات

  • کریم ۱۳۹۳/۱۰/۱۳ - ۱۶:۲۳
    0 0
    مافیاهای تولید و پخش متاسفانه ریشه ی سینما را نشانه گرفته اند . اگر فیلمی خارج از حمایت این مافیاها بتواند فروش خوبی را تجربه کند باید به تمام دست اندرکارانش تبریک گفت. امیدوارم بتوانیم دستهای پدرخوانده ها را از سینما قطع کنیم.
  • هاشمی ۱۳۹۳/۱۰/۱۳ - ۱۶:۵۴
    0 0
    فارابی و شورای عالی‌اش یه بازی برای سرگردان کردن فیلمسازان است . و تا این لحظه هم کسی در صدد بررسی چگونگی عملکرد این شورا برنیامده. ریاست سازمان سینمایی هم که خواب تشریف دارند.
  • خادم ۱۳۹۳/۱۰/۱۳ - ۱۷:۱۲
    0 0
    خانم ترکمانی ناراحت نباشید. این مصیبتی است که تمام سینما را گرفته. حالا شما از سینمای کودک می‌گوئید باور کنید تمام گونه‌های دیگر در سینما نیز از این بی‌تفتوتی و مافیا در رنجند.
  • ناآشنا ۱۳۹۳/۱۰/۱۵ - ۰۱:۱۷
    0 0
    سينماي ايران به دست عده‌ايي سياسي باز ذرحال قرباني شدن است اين ماجرا سالهاست كه درحال اجراست. به عبارتي بايد گفت سينما سالهاست كه ابزار مافيا شده.و عده‌ايي سودجو از آن بهره ميبرند .

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.