یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶

حسن آقا کریمی به سینماپرس خبر داد:

«موقت» به ساخت موسیقی رسید/ «فرار از قلعه رودخان» ۸ دقیقه کوتاه شد

حسن آقاکریمی

سینماپرس: حسن آقا کریمی تهیه کننده سینما از آغاز ساخت موسیقی فیلم سینمایی «موقت» توسط هوشیار خیام و کوتاه شدن فیلم «فرار از قلعه رودخان» برای نمایش در جشنواره فیلم فجر خبر داد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد آخرین اخبار از فیلم سینمایی «موقت» به کارگردانی امیر عزیزی اظهار داشت: آرش قاسمی هم اکنون مشغول صداگذاری و هوشیار خیام نیز مشغول  ساخت موسیقی این اثر است. 

برپایه این گزارش، هوشیار خیام در سال ۱۳۵۷ در بدفورد انگلستان به‌دنیا آمد. تحصیلات موسیقی را از هفت سالگی آغاز کرد و تحت نظر استادان مختلف به فراگیری موسیقی پرداخت. تحصیلات دانشگاهی را همزمان در دانشکدۀ موسیقی دانشگاه هنر و کالج ترینیتی لندن ادامه داد و به اخذ مدرک کاردانی نوازندگی پیانو در سال ۱۳۷۵ و لیسانس تئوری موسیقی در سال ۱۳۷۶ از ترینیتی کالج لندن و کارشناسی موسیقی ایرانی از دانشگاه هنر ایران در سال ۱۳۷۸ نائل آمد و ساخت فیلم سینمایی «موقت» اولین ساخته بلند وی در زمینه ساخت موسیقی به شمار می رود.

بنابراین گزارش، در خلاصه داستان فیلم «موقت» آمده است که خانواده ای همزمان با اسباب کشی و جابجایی خانه شان ناخواسته درگیر ماجرا و مشکلاتی می شوند. از جمله بازیگران این فیلم سینمایی می توان به پگاه آهنگرانی، نازنین فراهانی، طاهره زندیان، ساناز عزیزی، نگارش جواهریان و بابک کریمی اشاره کرد.

دیگر عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: امیر عزیزی، تهیه کننده: حسن آقاکریمی، مدیر فیلمبرداری: علی تبریزی،مشاور کارگردان: پرویز شهبازی و ...

آقا کریمی در ادامه در مورد آخرین اخبار از فیلم سینمایی «فرار از قلعه رودخان» به کارگردانی غلامرضا رمضانی که در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان حضور داشت نیز اظهار داشت: هم اکنون فرشاد شهلایی و نیما آقاکریمی مشغول ترمیم تیتراژ ابتدایی و انتهایی این فیلم است که در جشنواره کودک بطور ناقص به نمایش درآمد.

وی در پایان این گفتگو یادآور شد: برای این که این فیلم از ریتم بهتری برخوردار شود ، حدود ۸ دقیقه از فیلم برای نمایش در فجر سی و سوم کوتاه شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است : گروهی از دانش آموزان شهرستان میبد برای اردویی دو روزه به شمال کشور می روند، که در آستانه رفتن به سمت دریا برنامه آنها توسط مسؤلین مدرسه تغییر می کند، که این تغییر برنامه مسایل و مشکلاتی را در پی دارد...

بنابراین گزارش، حسن آقا کریمی متولد ۱۳۳۶ در تهران است. وی فارغ التحصیل رشته سینما وتلویزیون از مجتمع دانشگاهی هنر در سال ۱۳۶۱ است و فعالیت خود را در سینما از سال ۱۳۵۵ با فیلم کوتاه «آرتیست» به عنوان مدیر تولید آغاز کرد. فیلم سینمایی «کویر مرگ» اولین ساخته بلند این کارگردان است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.