چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

نصرالله پژمان‌فر عنوان کرد:

ادغام شبکه‌های تلویزیونی و کوچک سازی رسانه ملی، گام ابتدایی در افزایش تولیدات کیفی است

حجت الاسلام نصراله پژمانفر در نشست نسبت سینمای ایران و منافع ملی

سینماپرس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با استقبال از سیاست ادغام شبکه های کم مخاطب در رسانه ملی در جهت کوچک سازی صدا و سیما گفت: کاهش حجم ساختاری در شبکه های تلویزیونی در دراز مدت می تواند منجر به افزایش تولیدات کیفی و تامین نظر مخاطبان شود.

به گزارش سینماپرس، حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر در گفتگویی، با استقبال از تصمیم و رویه مدیریت جدید صدا و سیما مبنی بر ادغام برخی از شبکه های تلویزیونی و تقویت روند چابک سازی رسانه ملی گفت: سازمان صدا و سیما نیازمند مدیریت کمی بود، همچنین علاوه بر توسعه کمی، نیازمند برنامه‌هایی با توجه به توسعه کمی بودیم که در دوره مدیریت گذشته شاهد چنین اقداماتی نبودیم. 

نماینده مردم مشهد و کلات بیان داشت: عدم مدیریت حجم رسانه ملی به خصوص در خصوص تعدد بی منطق شبکه ها، تاثیر مستقیمی بر تنوع تولیدات صدا و سیما بر اساس نیاز مخاطب گذاشته بود کما این که تولیدات این سازمان پاسخگوی نیاز مخاطب نبود و همچنین به لحاظ تنوع برنامه‌، ضعف‌هایی را شاهد بودیم.

عضو فراکسیون هنر و رسانه با اشاره به تاثیر تغییر مدیریت رسانه ملی  در کیفیت برنامه های شبکه‌های صدا و سیما ادامه داد: آقای سرافراز با اشراف بر این نکات، رویکرد مناسبی را اتخاذ کرد که به تحلیل بنده، این رویکرد ، در تولید متنوع بر اساس نیاز اقشار و گروه‌های مختلف جامعه، اثرگذار بود.

پژمان‌فر در ادامه افزود: علاوه بر تغییر در محتوی برنامه‌های تلویزیونی،  چابکسازی در این سازمان نیز در دستور کار قرار دارد .

وی ادامه داد: سازمان صدا و سیما مجموعه هفت پیکری است که مدیریت آن مشقات زیادی دارد همچنین اداره این سازمان عریض و طویل نیازمند اعتبارات فوق‌العاده بود اما با چابکسازی در دوره سرافراز، شاهد کاهش اعتبارات این سازمان هستیم.

وی همچنین به تغییر مدیریت در شبکه‌های مختلف صدا و سیما اشاره  و عنوان کرد: در مدیریت تجربه لازم است اما تاکید داریم که نگاه مدیران جوان در کنار تجربه در مجموعه‌ها وارد شود که خوشبختانه  مدیران جوان با ایده‌های جدید و متنوع  به کار گماشته  شده اند و تاثیر حضور این افراد در برنامه‌های تلویزیونی مشهود است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اعتقاد دارد که اگر روند تغییرات در صدا و سیما با همین نگاه و تفکر ادامه یابد، تراز این سازمان بالا خواهد رفت و به اهداف داخلی و خارجی تعریف شده برای آن دست خواهیم یافت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.