سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۹

هیأت انتخاب جشنواره فجر از منظر سینماگران/۱۳

مرزبان: متولیان سینما راهکاری بیاندیشند تا همه آثار دفاع مقدسی و انقلابی به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کنند

پروانه مرزبان*

سینماپرس: پروانه مرزبان تهیه کننده سینما گفت: اعضای هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر باید با حوصله و علاقه، تمامی فیلم ها را مورد ارزیابی قرار دهند و با همکاری دبیر جشنواره راهکاری بیاندیشند تا تمامی فیلم های دفاع مقدسی و انقلابی به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کنند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «بزرگمرد کوچک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: درخواست من از رئیس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر و تمامی متولیان سینمایی کشور این است که به فیلم های ارزشی و دفاع مقدسی توجه ویژه ای نشان دهند چرا که این فیلم ها بسیار مظلوم هستند و به همین دلیل برای آن ها در اکران، تولید و حضور در جشنواره ها باید اولویت خاصی در نظر گرفته شود.

مرزبان با تأکید بر اینکه مدیران فرهنگی کشور می بایست به یاد بیاورند که دوران دفاع مقدس چه مسئله بزرگی برای تمامی مردم ایران بوده است گفت: سینمای دفاع مقدس به خاطر خانواده شهدا و تعداد کثیری از جانبازان باید مورد توجه ویژه مدیران سینمایی باشد و متولیان فرهنگی می بایست راهکاری بیاندیشند تا مسئله مهم جنگ به فراموشی سپرده نشود. متاسفانه طی سال های اخیر جریانی در سینمای ایران شکل گرفته است که تنها برخی از فیلم های اجتماعی که بعضاً دارای سیاه نمایی هایی نیز می باشند مورد توجه جشنواره ها و مدیران سینمایی قرار می گیرند که این امری ناپسند و کاملاً مردود است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «ماهیگر کوچک» خاطرنشان کرد: جنگ برای سینمای دنیا همواره یکی از مهمترین مسائل بوده است و بزرگترین کمپانی های تولید کننده فیلم های «بیگ پروداکشن»، مانند «مترو گلدن مایر» در آمریکا و یا سایر کشورهای غربی، در کنار تولیدات سالانه خود همیشه چندین فیلم مطرح جنگی را با صرف هزینه های گزاف تولید می کنند تا مردم شان هیچگاه دوران جنگ را فراموش ننمایند.

وی در ادامه این گفتگو افزود: مسئله مهم قهرمان پروری یکی دیگر از دلایل تولیدات فیلم های جنگی در کشورهای غربی و به ویژه هالیوود است. آن ها برای قهرمانان دوران جنگ خود ارزش ویژه ای قائل هستند و ما باید کاری کنیم که این قهرمان پروری در سینمای کشورمان باب شود و مردم ارزش سینمای دفاع مقدس و انقلاب را بیش از پیش درک کنند.

این تهیه کننده سینما با تأکید بر اینکه در تولیدات فیلم های دفاع مقدس باید دقت ویژه ای از سوی مدیران سینمایی و دست اندرکاران سینمای ایران صورت پذیرد اظهار داشت: فیلم های جنگی، ارزشی و انقلابی می بایست با ذائقه جوانان و آحاد جامعه امروز کشور همخوانی داشته باشد. مدیران ارشد سینمایی نیز می بایست با سهل کردن شرایط تولید فیلم های ارزشی و انقلابی برای دست اندرکاران تولیدات اینگونه آثار دلخوشی فراهم نمایند.

مرزبان در خاتمه این گفتگو از تمامی دست اندرکاران سینمای کشور درخواست کرد تا شرایطی برای تولید فیلم های ارزشی با محوریت انقلاب و دفاع مقدس فراهم نمایند تا در سبد فرهنگی کشور جای اینگونه آثار سینمایی خالی نباشد و ما بتوانیم فرهنگ ارزشمند خود را به سراسر دنیا انتقال دهیم.

گفتنی است مرزبان در سی و سومین جشنواره فیلم فجر با فیلم «تا آمدن احمد» به کارگردانی صادق صادق دقیقی حضور خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.