چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶

موفقیت یک اقتباس سینمایی

یک فیلم یمنی برگزیده جشنواره فیلم دوبی شد

دوربین

سینماپرس: برندگان جشنواره فیلم دبی نیز مشخص شدند و یک فیلم یمنی با نام «من نجوم، ۱۰ سال دارم و طلاق گرفته ام» اثر برگزیده این جشنواره شد.

به گزارش سینماپرس، فیلمساز یمنی، خدیجه السلامی موفق شد مهم ترین جایزه جشنواره فیلم دبی را به خودش اختصاص دهد. جالب است که نام فیلم او «من نجوم، ۱۰ سال دارم و طلاق گرفته ام» بود. فیلمی در مورد دختران یمنی که در کودکی به خانه شوهر می روند. این فیلم که از روی کتابی به همین نام اقتباس شده بود مورد توجه داوران و بالاخص رئیس هیئت ژوری، لی دنیلز قرار گرفت. او که به شدت از ساخته خدیجه السلامی لذت برده در مراسم اختتامیه گفت که عاشق فیلم «من نجوم، ۱۰ سال دارم و طلاق گرفته ام» شده است.

جشنواره فیلم دبی که یازدهمین سال خودش را جشن می‌گرفت با توجه به امکانات خاص شهر دبی و اسپانسرهای مشهور و ثروتمندش خیلی سریع به یکی از مهم ترین جشنواره های سینمای عرب و منطقه تبدیل شده و شاید به خاطر ریخت و پاش های ولخرجانه عرب ها بتوان به آن لقب «کن عربی» داد.

امسال همین طور جایزه بهترین فیلم غیر داستانی به نجوم الغانم، فیلمساز اماراتی به خاطر «نزدیک آسمان» رسید. «روشیما» به کارگردانی سلیم ابوجبل از فلسطین هم توانست جایزه ویژه هیئت ژوری را به خودش اختصاص دهد.گفتنی است در حاشیه اختتامیه این جشنواره از فیلم های «نامه ای به پادشاه»، «من مرده ام» و «دادگاه» تقدیر ویژه شد.

جالب است بدانید به جز چهره های مشهور سینمای عرب و هند که دبی می تواند مقصدی برای تعطیلات پایان سالشان باشد، چهره های هالیوودی هم مطابق هر سال حضور داشتند. امیلی بلانت از مهم ترین این چهره ها بود که جایزه ۱۰۰ هزار دلاری آی دبلیو سی را به فیلمساز کویتی، عبدالله بوشهری اهدا کرد.

گفتنی است در بخش جنبی جشنواره امسال مطابق هر ساله تعدادی از مهم ترین فیلم های فصل جوایز هالیوود هم روی پرده سینماهای دبی رفت. «بازی تقلید»، «وحشی»، «فاکس کچر»، «مرد پرنده ای»، «تئوری همه چیز»، «سن وینسنت» و «فورس ماژور (توریست)» از جمله این فیلم ها بودند. همین طور در حاشیه این فستیوال، دبی اولین شهر خارج از کشور آمریکا شد که سینماهایش فیلم «در میان جنگل» را به نمایش در آورد.

گفتنی است سه فیلم  «عصبانی نیستم» ساخته جنجالی رضا درمیشیان، «برف» به کارگردانی مهدی رحمانی و «چند متر مکعب عشق» ساخته جمشید محمودی و نماینده افغانستان در مراسم اسکار پیش رو، از کشورمان در بخش سینمای جهان این جشنواره شرکت داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.