چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹

به دنبال «بزرگمرد کوچک» و «بچه رزمری»

«ریو براوو» و «لبوفسکی بزرگ» در فیلمخانه ملی امریکا ثبت شدند

لبوفسکی بزرگ

سینماپرس: به دنبال فیلم های «بزرگمرد کوچک» و «بچه رزمری» که پیش از این به فیلمخانه ملی امریکا وارد شده بودند دو فیلم «ریو براوو» و «لبوفسکی بزرگ» شب گذشته به این مرکز راه یافته و ثبت شدند.

گزارش هالیوودریپورتر حاکی است که «ریو براوو» ساخته هوارد هاوکز و «لبوفسکی بزرگ» ساخته برادران کوئن در پی انتخاب اعضای فیلمخانه ملی امریکا واجد شرایط لازم کیفی و کمی شناخته شده و به این مرکز ورود پیدا کرده اند.

«ریو براوو» یکی از مشهورترین وسترن های تاریخ سینماست که در آن جان وین، والتر برنان و انجی دیکینسون بازی کرده اند و محصول سال ۱۹۵۹ امریکاست. هاوکز فیلم دیگری با عنوان ریو لوبو دارد که در آن نیز جان وین همراه با دین مارتین بازی کرده است.

«لبوفسکی بزرگ» نیز فیلمی متفاوت در سینمای امریکاست که در آن برادران کوئن نوعی هجویه فیلم های کاراگاهی نوآر را پدید آورده اند و قهرمان فیلم که جف بریجز به خوبی از عهده ایفای نقش وی درآمده است یک آدم بیکار یک لاقباست که با وعده دریافت پولی هنگفت به صورت کاراگاهی خصوصی در می آید تا رازی بزرگ را کشف کند.

فیلم در ظاهری جنایی معمایی سعی در نقد جامعه و سبک زندگی امریکایی دارد و پدیده هایی چون تبعیض نژادی و مهاجرت در ان بررسی می شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.