دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶

از سوی ۴ عضو هیأت داوران

مقالات برگزیده نخستین همایش علمی «سینمای مقاومت» معرفی شدند

پوستر جشنواره فیلم مقاومت

سینماپرس: مقالات برتر همایش علمی «سینمای مقاومت» طی مراسمی با حضور خزاعی دبیر جشنوارهفیلم مقاومت، داوران و برخی اعضای شورای برگزاری جشنواره معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش سینماپرس، جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر افزود: سه مقاله برتر از بین ۳۹ مقاله پذیرفته شده در نخستین همایش علمی سینمای مقاومت انتخاب شد. این مقالات توسط هیات داوران همایش متشکل از آقایان: دکترمحمدرضا حسنایی، دکترحمید دهقانپور، دکترعبدالحسین کلانتری و دکترشهاب اسفندیاری انتخاب شده است.

بر پایه این خبر- عناوین مقالات برگزیده و نویسندگان آن به این ترتیب است:

بررسی مقایسه‌ای سازوکار اقتباس کارآمد در سینمای انیمیشن ایران و انیمیشن تجاری ایالات متحده بر بنیاد حماسه ملی و ادبیات پایداری نوشته ناصر مقدم(کارشناس ارشد انیمیشن) و لاله مقدم(کارشناس نقاشی)

ساختار روایی در سینمای مقاومت: زبان، زیباشناسی و بلاغت نوشته آقایان آرین طاهری (دانشجوی کارشناسی ارشد ارتباطات) و آرش طاهری (دانشجوی کارشناسی ارشد ارتباطات)

زمان و مکان در سینمای فلسطین نوشته آقای وحیداله موسوی (دانشجوی دکتری پژوهش هنر)

در این گزارش آمده است: مقالات برتر نخستین همایش علمی سینمای مقاومت طی مراسمی با حضور محمد خزاعی دبیرجشنواره بین المللی فیلم مقاومت – داوران و تعدادی از اعضای شورای برگزاری جشنواره مقاومت تقدیر شدند.

 دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه پژوهش از اساسی ترین نیازها و زیربنای توسعه سینما به خصوص بحث سینمای دفاع مقدس است افزود: امروز در همه کشورهای جهان برای دستیابی به اهداف و آرمانها و طرح دیدگاه های جدید و نو و رسیدن به سوژه های جدید تنها از پژوهش و جستجو سود می برند و در کشورهای توسعه یافته این مهم یک سرمایه گذاری استراتژیک است.

به گفته وی توسعه همه جانبه سینما و رسیدن به افق های پیش بینی شده تنها در سایه تقویت نهادهای پژوهشی و پژوهشگران می باشد.

خزاعی اظهار داشت:یکی از ضعف های سینمای مقاومت ضعف بنیادهای نظری-فلسفی-اجتماعی است. اگر پژوهش در مقوله دفاع مقدس جدی گرفته نشود خطر تحریف انقلاب و دفاع مقدس جدی است و در آینده با تاریخ و روایت های گانه و تحریف شده مواجه خواهیم شد.

 شایان ذکر است نخستین همایش علمی سینمای مقاومت همزمان با سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت طی روزهای پنجم تا هشتم مهرماه ۹۳ در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و دانشکده سینماو تئاتر دانشگاه هنر برگزار شد و هیات داوران این همایش با بررسی مقالات منتخب برترین ها را به تازگی معرفی کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.