چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳

نادر طریقت و فیلمی با نگاه به دوران دفاع مقدس

کارگردان «خاطره»: به محض اعلام حمایت قطعی بنیاد فارابی «فراموش شدگان» را می‌سازم

نادر طریقت

سینماپرس: نادر طریقت کارگردان سینما گفت: برای فیلم«فراموش شدگان» در انتظار حمایت تسهیلاتی بنیاد فارابی هستم.

وی  در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیت های خود اظهار داشت: بعد از گذشت چند سال از دریافت پروانه ساخت فیلم سینمایی «فراموش شدگان»، برای شروع این پروژه، هم اکنون منتظر اعلام نهایی شورای عالی تسهیلات بنیاد سینمایی فارابی هستیم تا ساخت این فیلم اجتماعی و دفاع مقدس را آغاز کنیم.  

کارگردان «سوت دل» یادآور شد: تولید فیلم سینمایی «فراموش شدگان» به دلیل تامین نشدن منابع مالی و نبود بازیگران مناسب با نقش های فیلمنامه و همچنین شرایط نامطلوب تولید و اکران فیلم ها در برهه ای از زمان متوقف شد. در حال حاضر با رایزنی های که با بنیاد سینمایی فارابی انجام داده ایم، منتظر اختصاص دادن تسهیلات قطعی به این پروژه هستیم تا وارد پیش تولید نهایی شویم.

طریقت که تهیه کنندگی این فیلم را نیز بر عهده دارد در مورد مضمون فیلم سینمایی «فراموش شدگان» توضیح داد: این فیلم  مضمونی اجتماعی دارد که به سال های دفاع مقدس نیز پهلو می زند. این فیلم قصه سه برادر است که در زمان جنگ یکی از آنها که پشت کنکوری است شهید می شود، برادر دوم یک مستند ساز است که جانباز می شود و برادر سوم نیز پزشکی است که به اسارت نیروهای عراقی در میآید

وی در ادامه افزود: فیلم سینمایی «فراموش شدگان» در زمان حال می گذرد و اوضاع این سه برادر را روایت می کند و به زمان جنگ فلاش بک هایی نیز دارد.

کارگردان «خاطره» در مورد بازیگران این فیلم نیز گفت: تا کنون حضور فرزندم (امین طریقت) برای شخصیت شهید قطعی شده است و برای نقش دو برادر دیگر، قصد دارم با محمد رضا فروتن، بهرام رادان، حامد بهداد و شهاب حسینی وارد مذاکره شوم.

طریقت در مورد لوکیشن های این فیلم نیز توضیح داد: این فیلم در تهران و جنوب فیلمبرداری خواهد شد و قصد داریم سکانس های جنوب را با دکور بازسازی کنیم.

وی در مورد سایر عوامل این فیلم نیز گفت: تا کنون حضور هستی طریقت (فیلمنامه نویس)، علیرضا زرین دست (مدیر فیلمبرداری) و محمد علی عزیزی (مدیر تولید) در این فیلم قطعی شده است.

طریقت در بخش دیگری از این گفتگو در مورد سایر فعالیت های خود نیز گفت: مستند «درخشش» که به تاریخ بازیگری ایران می پردازد از هفته آینده وارد شبکه نمایش خانگی می شود و در حاضر مشغول ساخت مستندی درباره ستاره های فیلم های جنگی با نام «جنگجویان» هستم که هم اکنون در حال تصویربرداری است و تهیه کنندگی آن بر عهده مرکز گسترش سینمای مستند  و تجربی است.

بنابراین گزارش او به تازگی فیلم «سوت دل» را ساخته است و قرار است تا دو ماه آینده وارد شبکه نمایش خانگی شود.

نظرات

  • نادر طریقت ۱۳۹۳/۰۹/۱۹ - ۱۳:۱۴
    0 0
    باعرض سلام وادب . ممنون از وفاداری به موضوع و خبر . موفق باشید

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.