چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰

یک فیلم اولی در گفتگو با سینماپرس :

یلدا جبلی: «داره صبح میشه»ساختاری غیر متعارف دارد/ حتی یک دیالوگ فیلمم را از دست ندهید!

یلدا جبلی*

سینماپرس: یلدا جبلی فیلمساز جوان سینمای ایران گفت: مراحل فنی فیلم سینمایی «داره صبح میشه» مدتی است که تمام شده و ما فرم حضور در سی و سومین جشنواره فیلم فجر را پر کرده ایم و امیدواریم که با توجه به ساختار غیر متعارفی که این فیلم دارد بتواند مورد توجه هیأت انتخاب قرار بگیرد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «داره صبح میشه» اولین فیلم بلند سینمایی من است. این فیلم ویژگی های خاص زیادی داشت و به همین دلیل مرحله مونتاژ ما بسیار طولانی شد.

وی ادامه داد: «داره صبح میشه» چهار اپیزود دارد و کل داستان فیلم در یک شب تا صبح می‌گذرد و هر اپیزود فیلم روایتگر یک داستان اجتماعی مستقل است و حضور یک شخصیت ثابت این چهار اپیزود را به هم مربوط کرده است که البته در نهایت همه شخصیت ها و داستان ها به یکدیگر ارتباط پیدا می کنند.

این فیلمساز جوان در ادامه این گفتگو اظهار داشت: این فیلم روایتی عاشقانه دارد و من مطمئن هستم که در صورت حضور در جشنواره می تواند با استقبال زیادی از سوی مخاطبان روبرو شود البته از آنجا که هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر هیچگاه قابل پیش بینی نیست  و گاهاً روی فیلم های تجربه گرا تمرکز کرده و در برخی از مواقع دنبال یک دیدگاه کلاسیک است نمی دانم که در مواجهه با «داره صبح میشه» چه عکس العملی خواهد داشت و تنها منتظر اعلام نتایج از سوی دبیرخانه سی و سومین جشنواره فیلم فجر هستم.

جبلی با تأکید بر اینکه در ابتدا مایل بوده فیلم تدوین خطی داشته باشد و داستان ها به صورت موازی روایت نشود گفت: ما در ابتدا با ۴ قصه کوتاه روبرو بودیم که می شد آن ها را به صورت ۴ فیلم کوتاه ساخت اما بعدها با کمک سمیه تاجیک که یکی از فیلمنامه نویسان این کار است سعی کردیم که داستان ها را به یکدیگر مرتبط کنیم اما باز هم می خواستیم که هر داستان پخته و تمام شود و سپس به دنبال روایت داستان بعدی برویم اما در نهایت با مشورت های بسیار به این نتیجه رسیدیم که بهتر است داستان ها را خرد کرده و در دل هم آن ها را روایت کنیم و به همین دلیل تدوین کار را نیز به صورت موازی انجام دادیم.

این کارگردان سپس خاطر نشان کرد فیلم «داره صبح میشه» فیلمی به شدت دیالوگ محور است به نوعی که اگر مخاطب حتی یکی از دیالوگ های فیلم را متوجه نشود شاید نتواند با فیلم هیچگونه ارتباطی برقرار نماید ما در این فیلم از بازیگران بسیار خوب و توانمندی همچون: رویا نونهالی، مهدی احمدی، بابک کریمی، امیرحسین آرمان، رعنا آزادی‌ ور، الهه حصاری، ایرج شهزادی، فریبا جدیکار، گیلدا حمیدی و... استفاده کرده ایم و من از حاصل این کار بسیار راضی هستم.

گفتنی است؛ يلدا جبلی فيلم «بشارت به يک شهروند هزاره سوم» و چند مجموعه تلویزیونی را تدوين کرده است و همچنین کارگردانی تله فيلم های «یک فنجان چای گرم» و «این جاده دو طرفه است» را نیز در کارنامه خود دارد.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: مشاور کارگردان : حسن فتحی، فیلمنامه نویس : یلدا جبلی , سمیه تاجیک، فيلمبردار: مجيد گرجيان، صدابردار: محمود خرسند و حامد صمدزاده، چهره پردازی: محمد قومی، طراح صحنه: فردين خلعتبری، طراح لباس: مريم نعيم زاده، برنامه ريز و دستيار اول کارگردان: علی هاشمی، مدیر تولید:مریم بهاری، دستيار تهيه: آرش جبلی، عکاس: حبيب مجيدی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.