سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹

کنایه های تند سلحشور به اظهارات یک کارگردان تئاتر

خوش باشید آقای نعیمی؛ مملکت هر چه دارد از «تئاتر» است نه مسجد و جهاد و شهدا!؟

نشست خبری فرج الله سلحشور

سینماپرس: فرج الله سلحشور کارگردان سینما در یادداشت سر گشاده ای که در اختیار رسانه ها و سینماپرس قرار داد نسبت به اظهارات اخیر حمید رضا نعیمی کارگردان تئاتر واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، متن این یادداشت به شرح زیر است:

به نام او که از حضورش شرمساریم...

حرف درست را شما زدید آقای حمید رضا نعیمی؛ چه نسبتی میان مسجد و تئاتر است. تئاتری که ارزش‌های اسلامی اغلب در آن کمتر رعایت می‌شود با مسجد چکار دارند؟ اینجا که یک کشور اسلامی و امام زمانی نیست!!! در اینجا که مسجد و محراب محور انقلاب و پایگاه عقیدتی مردم نیست!!! در این کشور به جای حضرت قاسم (ع) ، علی اکبر (ع) ، شهید فهمیده و همت قرار است هنرپیشه‌ها ، خواننده‌ها و فوتبالیست‌ها الگو باشند!! در اینجا منبر و مسجد دیگر، سنگری فراموش شده و قدیمی است. اکنون سینما ، تلویزیون منبر و تریبون اصلی مردم است. با این وصف چه کسی به خود جرأت داده که در مقابل تئاتر شهر مقدس و ارزشمند شما!!! مسجد را علم کند!!!

آقای نعیمی هنرمند فرهیخته و تئاتری عزیز، شما از وجود مسجد در کنار تئاتر شهر خیلی ناراحت نباشید. مسجد قبلاً بازدارنده ، هدایتگر و مانع گناه می‌شد، در حال حاضر شما می‌توانید آزاد و راحت باشید. مسجد دیگر مزاحمتی برای تولید آثار ضد ارزشی، ضد ملی ، ضد مکتبی و ضد انقلابی شما ندارد. بچه حزب الهی‌ها و مسئولین دولتی خوابند، متوجه نمی‌شوند. اگر موافقی آستین بالا بزنیم و شبانه مسجد را خراب کنیم!!

 راه دیگری هم وجود دارد: اگر دیدن مسجد و مناره‌ها روح لطیف و هنرمندانه شما را آزرده می‌کند، دیوار بلندی جلوی مسجد بکشیم تا آرامش شما به هم نخورد و رنجیده خاطر نشوید؟!!! وقتی قرار می‌شود که فرهنگ کشور اسلامی توسط شما و دوستانتان برای جامعه تبلیغ و تزریق شود معلوم است که دیگر جایی برای مسجد و مسجدی‌ها باقی نمی‌ماند!!

اگر کمی همت و پافشاری کنید تردید نکنید که برخی مسئولین درب مسجد را خواهد بست. چون تئاتر از ارکان اصلی و اساسی این مملکت است. مخصوصاً تئاتری که شما در آن فعال هستید!!! مسئولین فرهنگی هنری جمهوری اسلامی می‌دانند که اگر تئاتر این مملکت تعطیل شود در ارکان مملکت خلل خواهد افتاد. چون این مملکت هر چه دارد از تئاتر دارد نه از مسجد و جهاد و شهدا!! اگر لازم باشد مسئولین فرهنگی بین تئاتر و تئاتری‌هایی مثل شما، یکی را انتخاب کند تردید نکنید که درب مسجد را خواهند بست! چون با بسته شدن درِ مساجد آب از آب تکان نمی‌خورد.

درهر حال شما نور چشم این ملت ، الگو و امید این مردم هستید. هر چه فرمان دهید همان را اطاعت خواهیم کرد! می‌دانم همکارانتان هم با شما هم عقیده‌اند و می‌توانید از پشتیبانی آن ها هم استفاده کنید. اگر تقاضای دیگری هم دارید می‌توانید سفارش دهید! کسی نیست که در برابر شما از مسجد و مسجدی‌ها دفاع کند. تقاضای بعدی شما می‌تواند تأسیس مراکز تعطیل شده در اوائل انقلاب باشد تا شما برای خلق آثار هنری خود در آن مراکز کمی تلطیف روح کنید!!! خداوند شما و مسئولینی را که از شما حمایت می‌کنند انشاالله با هم محشور کند.

جایی نیست که از شما به آنجا شکایت کنیم، اگر باشند هم یا خوابند یا به شکایاتی از این دست بها نمی‌دهند. چاره‌ای نداریم جز آنکه شکایت به خدا ببریم. خوش باشید آقای نعیمی ...

هفته گذشته حمیدرضا نعیمی درباره ساخته شدن مسجد در جوار تئاتر شهر گفته بود: «به نظر من از دولت اول آقای احمدی‌نژاد بی‌توجهی به فرهنگ، هنر و تئاتر آغاز شد از قضا و بد‌بختانه عناد آقای احمدی‌نژاد با تئاتر از زمان شهر‌دار شدنشان شروع شد، یعنی زمانی که ایشان آمدند پارکینگ تئاتر شهر را تبدیل به مسجد کردند و ما و همه شما از همین برنامه اعلام می‌کنیم زمانی که این مسجد افتتاح شد و بلند‌گو‌های این مسجد شروع کنند به کار کردن دیگر حاضر نخواهیم بود هیچ کدام از ما آنجا تئاتر کار بکنیم. شک نکنید اینجا محملی برای نابود کردن تئاتر کشور است.»  

نظرات

  • هنرمند ۱۳۹۳/۰۹/۱۲ - ۱۰:۳۱
    0 0
    درود بر شرف و غیرت تان استاد گرامی جانا سخن از نهان ما میگویی . خداوند شما را برای هنر این سرزمین حقظ کند .

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.