شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹

نقد شفاهی سریال‌های روی آنتن

آذین: «پرده نشین» روایتی تاثیرگذار از سبک زندگی است

مجموعه تلویزیونی «پرده نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی

سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما در بررسی سریال «پرده نشین» گفت: این مجموعه اجتماعی- خانوادگی روایتی تاثیرگذار از سبک زندگی ، اثری موفق در کارنامه هنری بهروز شعیبی و سریالی ممتاز از شبکه یک سیما است.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: سریال «پرده نشین» با گزینش ، چینش مناسب ، دراماتیک موضوع ها، مسائل آشنا، ملموس اجتماعی، ارائه دیدگاه ، تصاویری باورپذیر، محترم و واقعی از حضور روحانیت در عرصه های مختلف زندگی شخصی و اجتماعی، روایتی تاثیرگذار از سبک زندگی ایرانی و اسلامی را به نمایش گذاشته است.

این منتقد و روزنامه نگار در ادامه افزود: پرداخت این مسائل و سوژه ها در بستر واقعیات، باورها ، اعتقادهای دینی ، ملی جامعه ایرانی ، بدور از هرگونه سطحی نگری ، شعار و  غلو در قالب فیلمنامه ای اصولی، محکم ، جذاب ، متنی مناسب و خوب را در اختیار کارگردان خوش آتیه این سریال قرار داده است تا او به مدد دانش و تجربه خود آن را هوشمندانه و هنرمندانه تبدیل به اثری دیدنی و پر مخاطب کند.

آذین یادآور شد: بهروز شعیبی با کارگردانی هوشیارانه ، فضا سازی های خوب ، هدایت درست عوامل فنی ، هنری و به ویژه بازیگران ، گرفتن بازی های خوب  و گاه درخشان از بازیگران اصلی از جمله:  فرهاد آئیش، بابک حمیدیان، ویشکا آسایش، هومن برق نورد ، سارا بهرامی و انتخاب ساختاری حرفه ای ، مطلوب و هماهنگ با فیلمنامه توانسته در نخستین گام مجموعه سازی خود بسیار موفق ظاهر شود.

این مدرس دانشگاه بیان داشت: «پرده نشین» که مضامین دینی، آئینی ، موضوع روحانیت و برخی مسائل حساسیت برانگیز اعتقادی و اجتماعی را دستمایه خود قرار داده به دلیل پژوهش مکفی، احترام به دیدگاه های اجتماعی، سلایق مردم ، پردازش خوب شخصیت های اصلی، چیدمان درست کاراکترها، ماجراها ، روایت ساده و صمیمی قصه هایش توانسته در میان بهترین و مطرح ترین تولیدات سال های اخیر شبکه یک سیما قرار بگیرد.

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان شد: «پرده نشین» یک اثر ارزشی موفق و نمونه در ساخت آثار اجتماعی و مذهبی بوده که نشانگر آن است که متولیان سیما می توانند با هوشیاری، صرف هزینه لازم، انتخاب حرفه ای هنر، سینما، تلویزیون، نظارت و همکاری شایسته تولیدات ارزنده و جامعه پسند همانند سریال جذاب و تاثیرگذار «پرده نشین» بسازنند و چهره ای فعال، متعهد، پویا و موفق از رسانه ملی به نمایش بگذارند.    

نظرات

  • ۱۳۹۳/۰۹/۱۵ - ۱۳:۰۱
    2 0
    موضوع سریال را خیلی دوست دارم
  • ۱۳۹۳/۰۹/۱۵ - ۱۵:۱۴
    1 0
    پرده نشین عالی است و شعیبی عالی تر
  • ارشیا ۱۳۹۳/۰۹/۱۶ - ۱۰:۳۴
    1 0
    چه تیتر قشنگی سبک زندگی واژه ای که این روزها در رسانه ها زیاد میشنویم که در مورد این سریال وزین حتماً صدق مکند
  • ۱۳۹۳/۰۹/۱۶ - ۱۲:۱۳
    1 0
    واقعا سریال ممتازی است
  • ۱۳۹۳/۰۹/۱۶ - ۱۶:۳۵
    1 0
    خیلی سریال خوبی دوستش دارم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.