چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲

با حضور در غرفه سینماپرس مطرح شد

جدیدترین اظهارات اسدالله نیک نژاد از لطمه های جبران ناپذیر سازمان سینمایی به فیلم«لاله»

اسداله نیک نژاد

سینماپرس: اسداالله نیک نژاد کارگردان سینما پیرامون آخرین وضعیت پروژه جنجالی «لاله» گفت: «لحظه هایی که می گذرد چنان ارزشمند است که اگر بگویند فردا فیلم برداری را آغاز کن می گویم خیلی دیر است؛ فردا برای شروع مجدد فیلم برداری «لاله» دیر است! به تعویق انداختن یک پروژه در حین فیلم برداری نهایت بی انصافی و کم لطفی است.»

نیک نژاد با حضور در غرفه سینماپرس در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: «من نمی خواستم در این مدت پیرامون فیلم صحبتی کنم چرا که تمام دوستان قول دادند تا اتمام پروژه هیچ صحبتی پیرامون فیلم و وضعیت آن نکنند اما متاسفانه دوستان به قولشان وفا نکردند و من هم زمانی که دیدم دوستان درباره فیلم صحبت کرده اند، تصمیم گرفتم حقایقی را بازگو کنم.»

وی در ادامه افزود: «در این ۵-۶ ماه سکوت کردم اما امروز و در این لحظه می خواهم مسائلی را مطرح کنم تا مردم بدانند سازمان سینمایی برای راه اندازی پروژه «لاله» نباید این همه زمان را هدر می داد و فرسایشی عمل می کرد این نوع برخورد اجحاف و به تعبیر دیگر برخورد غیر حرفه ای با یک فیلم است.»

این کارگردان اظهار داشت: « ادعا و اتهام به من در مورد دروغ و غیر دورغ گفتن من در شرایط فعلی که برخی اوقات دوستان به من لطف می کنند! شاید در جایگاه خود رفع ابهام شود ولی،مهم لطمه ای است که به فیلم به عنوان یک اثر هنری زده می شود؛ پسر بچه ۱۳ ساله فیلم من به نوجوانی ۱۵ ساله تبدیل شده! با گذشت زمان تمام چهره های بازیگران فیلم عوض شده است؛ این ها همه لطمه های جبران ناپذیری است که به فیلم زده شده است.»

نیک نژاد خاطر نشان کرد: «صحنه هایی که از فیلم برداری فیلم باقی مانده، صحنه های میانی فیلم است؛ یعنی بازیگر باید حس خود در ابتدای فیلم را به مخاطب منتقل کند اما با گذشت این همه مدت از زمان فیلم برداری حس بازیگر تغییر پیدا خواهد کرد.»

وی گفت: «اگر مشکل فیلم حقوقی است باید ۲ حقوقدان به این مسئله رسیدگی کنند و اگر هم مدیریتی است، با انجام هزینه های قابل توجه باز هم مشکلات به فیلم که در نیمه راه متوقف شد باز نمی گردد؛ ایراد فیلم من کجاست که نمی شود آن را حل کرد؟ آقای ایوبی گفته اند باید به یکدیگر اعتماد داشته باشیم؛ پس چرا به من اعتماد نمی کنند؟ این در حالی است که ما جامعه دموکراتیکی داریم.»

نیک نژاد افزود: «دوستی از قول من گفته است نیک نژاد حکمیت را قبول ندارد! من هرگز چنین حرفی را به زبان نیاورده ام چرا که حکمیت را می پذیرم و پذیرفتم! ضمن اینکه در آن زمان آقای ایوبی در نامه شان آقای رضاداد را پیشنهاد کردند و من هم پذیرفتم چرا که اعتماد کردم؛ من هنوز هم به آقایان ایوبی و رضاداد اطمینان دارم، اما با نظرشان موافق نیستم.»

وی تاکید کرد: «آقایان ایوبی و رضاداد وارد یک مسئله حقوقی شدند؛ آیا می شود سازمان سینمایی که خود یک طرف مسئله حقوقی است حکمی از خود بگذارد تا به مسئله حقوقی فیلم رسیدگی کند؟ به لحاظ منطقی چنین کاری درست نیست.»

نیک نژاد بیان داشت: «من نظر مخالفم را با احترام به دوستان عرض کردم، باید بدانیم ما انسان های متجددی هستیم و می توانیم با صحبت کردن همه مشکلات را حل کنیم. چرا باید مدیر یک مرکز، فیلم برداری و تولید یک پروژه را تعطیل کند و تاکنون که یک سال از آن ماجرا گذشته یک جلسه هم برای رفع آن مشکل برگزار نکند!»

وی در پایان اظهار داشت: «آقای ایوبی بسیار فرد فرهیخته ای هستند اما من این بی نظمی ها را فقط در مدیریت ایشان دیده ام؛ با گفتن یک جمله «پروژه تعطیل» و کنار رفتن نمی شود مدیریت کرد.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.