شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹

به نمایندگی از ایران صورت گرفت

راهیابی فیلم کوتاه «میزبان» به جشنواره «تو- اکران» سوئیس

امیر عبداللهی کارگردان فیلم کوتاه میزان

سینماپرس: فیلم کوتاه داستانی «میزبان» ساخته امید عبدالهی و از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در اولین حضور جهانی خود به بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه بیستمین جشنواره بین‌المللی تو- اکران سوئیس راه یافت.

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی تو- اکران سوئیس طی روزهای ۱۵ تا ۲۲ آبان ماه ۱۳۹۳ در سه بخش اصلی فیلم‌های کوتاه و بلند سینمایی، سریال‌های تلویزیونی و آثار چند رسانه‌ای، در شهر ژنو برگزار خواهد شد و فیلم کوتاه داستانی «میزبان» ساخته امید عبدالهی به نمایندگی از سینمای ایران، در بخش مسابقه بین‌الملل فیلم‌های کوتاه، با سیزده عنوان فیلم کوتاه دیگر از کشورهایی چون فرانسه، سوئیس، کانادا، هند، دانمارک و مکزیک به رقابت می‌پردازد.

گفتنی است که جشنواره بین‌المللی تو- اکران، مهمترین رویداد سینمایی کشور سوئیس است که همه ساله با هدف کشف استعدادهای تازه، علاوه بر اکران فیلم‌های بلند و سریال‌های شاخص تلویزیونی، ویترینی از فیلم‌های مطرح کوتاه سراسر جهان را در شهر ژنو به نمایش می‌گذارد.

سایت رسمی این جشنواره (لینک http://www.tous-ecrans.com/?a=۶۵) هم ضمن ارائه تحلیلی کوتاه از فیلم «میزبان» برای مخاطبین، حضور این فیلم را یک اتفاق خوب دانسته و از امید عبدالهی به عنوان یکی از سینماگران نسل جدید نام برده که کشورش می‌تواند بر روی وی حساب باز کند. 

فیلم کوتاه داستانی «میزبان» در اولین نمایش رسمی خود در ایران، به عنوان فیلم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران روی پرده رفت.

بنابر اعلام رسمی دبیرخانه بیستمین جشنواره بین‌المللی تو- اکران سوئیس، این فیلم کوتاه ایرانی در نخستین حضور جهانی خود، در دو نوبت (روزهای هشتم و دهم نوامبر) و با حضور و معرفی فیلمساز، در گراند سالن شهر ژنو به نمایش در خواهد آمد. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.