جمعه ۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶

گران ترين توليد تاريخ سينما در جهان مربوط به کدام فیلم است؟

هابیت 3  «هابيت: آنجا و بازگشت دوباره» (Hobbit : there & Back againe)

بانی فیلم: سه گانه «هابيت» که در ماه دسامبر به همراه «ارتش پنجم» اکران مي شود تا گيشه هاي جهان را فتح کند، با ۹۳۴ ميليون دلار (۴۶۴ ميليون پوند) تبديل به گران ترين توليد سينمايي در تاريخ سينماي جهان شد.

سه گانه «هابيت» بدون هيچ فاصله اي يکي پس از ديگري در نيوزيلند ساخته و ارائه شد. دومين فيلم گران در اين فهرست که با فاصله اي قابل توجه از «هابيت» قرار دارد، فيلم «دزدان دريايي کارائيب: در پايان جهان» است که حدود ۱۸۵ ميليون پوند هزينه در بر داشته است.

به هر صورت کمپاني برادران وارنر که «هابيت» را توليد کرده است، تنها ۷۵ ميليون پوند بابت فيلم «هابيت» از دولت نيوزيلند تخفيف مالياتي گرفته بوده است. اين تخفيف هاي قابل توجه در نيوزيلند که به سينماگران تسهيلاتي ارائه مي کند تا به ساخت فيلم در اين کشور ترغيب شوند، باعث شده است، جيمز کامرون تصميم بگيرد دنباله «آواتار» را در اين کشور بسازد. يادداشتي که بين کمپاني فاکس قرن بيستم و دوت نيوزيلند، رد و بدل شده، نشان مي دهد اين کمپاني قرار است ۲۵۰ ميليون پوند بابت فيلمبرداري و جلوه هاي ويژه «آواتار» در اين کشور هزينه کند.
آخرين فيلم از سه گانه «هابيت» قرار است ۱۷ دسامبر اکران شود. داستان اين فيلم شصت سال قبل از داستان «ارباب حلقه ها» اتفاق مي افتد. وقايع پيرامون بيلبو بگينز و دوستش گندالف و سفر آنها از سرزمين ميانه به کوهي که اژدهايي مرگبار در آن سکونت دارد مي گذرد. آنها در پايان اين سفر بايد با اژدها بجنگند.
 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.