شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد

ترکمانی: تکلیف«شرتی شپرتی» دو هفته دیگر مشخص می‌‍شود/ کودکان بعد از شهر موشها منتظر «گورداله و عمه غوله» باشند

نادره ترکمانی*

سینماپرس: نادره ترکمانی کارگردان سینما صبح امروز از اکران «گرداله و عمه غوله» در گروه آزاد خبر داد و گفت: تا دو هفته دیگر تکلیف ساخت «شرتی و شپرتی» مشخص خواهد شد.

وی  در گفتگو با خبرنگار  سینماپرس در مورد فعالیتهای اخیر خود اظهار داشت: قرار است فیلم سینمایی «گورداله و عمه غوله» بعد از اتمام اکران فیلم سینمایی «شهر موشها ۲» ساخته مرضیه برومند در گروه سینمای آزاد اکران بشود تا خانواده ها بتوانند به همراه بچه های خود به تماشای آثار سینمایی که برای کودکان با دست آوردهای جدید  ساخته می شود، بروند و از تماشای فیلم های کودک لذت ببرند. 

ترکمانی در ادامه درباره‌ شیوه‌ ساخت عروسک‌های فیلمش گفت: عروسک های فیلم سینمایی «گورداله  و عمه غوله » تماماً ماپتی هستند.(یعنی توسط عروسک‌گردان فک‌می زنند و هدایت می‌شوند مثل عروس‌های مجموعه‌ کلاه‌قرمزی ). راستش من اعتقادی به تلفیق عروسک ماپتی با عروسک‌های تن‌پوش ندارم و فکر می‌کنم فضای عروسک‌های تن‌پوشی به کلیت کار لطمه می زند. 

کارگردان «خاله سوسکه» تصریح کرد:  «گورداله و عمه غوله» یک کار نو و خلاقانه‌ است و به همین دلیل جایزه‌ بهترین دستاورد هنری را از جشنواره ‌بیست ‌و ششم کودک و نوجوان دریافت کرد.

وی گفت: ترجیح می‌دهم «گورداله و عمه غوله»  در گروه آزاد به اکران عمومی درآید چرا که شاید فصل بد اکران و مسائلی مانند کف فروش به دیدن شدن این فیلم ضربه بزند.

ترکمانی ادامه داد: همچنین به احتمال زیاد تا دو هفته دیگر زمان و روند ساخت فیلم سینمایی «شرتی، شپرتی» نیز مشخص می‌شود. درمورد این فیلمنامه هم باید بگویم که این اثر نیز یک افسانه‌ی فولکلور ، بومی و ملی است،  که قهرمانان آن شخصیت‌های شیرین و بامزه‌ایی هستند.

وی گفت: به نظر من همان طور که آثار سینمایی کودک با بهره‌گیری از چهره های شناخته‌شده‌ و آشنای تلویزیونی  ساخته ‌می‌شوند،‌ ارائه‌  چهره‌ها و شخصیت‌های جدید و تازه در سینمای کودک موجب می شود روح جدیدی در کالبد سینمای کودک دمیده شود.

وی گفت:  ما با سرمایه‌گذاری روی این مدل‌،‌ می‌توانیم فیلم های متعددی را تولید و چرخه‌ اقتصاد سینمای کودک را فعال و مخاطبین کودک و خانواده‌هایشان را راضی نگه داریم.

ترکمانی ادامه داد: خوشحالم که این روزها سینمای کودک از حالت سکوت ماه های قبل خارج شده و خانواده‌ها با همراهی بچه‌هایشان به سینما می روند و سینمای کودک توانسته دوباره شادی را به سینماها برگرداند.

وی در پایان گفت: بالاخره کودکان سهم خود را از سینما طلب می‌کنند و خوشبختانه این روزها این مطالبه درمسیر دست‌ یافتن قرار گرفته ، آرزو می‌کنم جریان سازی و حمایت از سینمای کودک همچنان ادامه داشته و فیلم های دیگری در این ژانر به اکران عمومی درآیند.

نظرات

  • اسد ۱۳۹۳/۰۸/۱۰ - ۱۷:۴۴
    0 0
    حالا که فیلم کودک روی اکران است. بازهم کارهای کودک دیگری باید روی اکران برود تا ما باز هم بتوانیم با بچه‌هایمان به سینما برویم.
  • معلم راهنمایی ۱۳۹۳/۰۸/۱۰ - ۱۷:۵۲
    1 0
    در مدرسه یکی از بچه‌ها نام این فیلم را گفت و اینکه جلوه‌های ویژه‌ی جالبی دارد . کاش می‌شد با بلیط نیم بها برای بچه‌های کم بضاعت به نمایش دربیاید. این خواسته‌ی من را به سازندگانش منتقل کنید چون در جایی خواندم برای بچه‌های محروم نمایشش داده‌اند. شاید این پیشنهاد را بپذیرند. ممنون
  • مهرداد ۱۳۹۳/۰۸/۱۰ - ۱۷:۵۸
    1 0
    منم با نظر شما موافقم آوردن عروسک تن پوش به کار عروسکی لطمه می‌زند مثلاً در همین شهرموشها از جایی که تن‌پوش‌های گربه می‌آیند کار خراب می‌شود. کار عروسکی باید یکدست و همخوان باشد صبر می‌کنیم تا این فیلم تمام عروسکی را ببینیم. اگر این فیلم تمام عروسکهایش ماپتی باشد اولین فیلم تمام عروسکی تاریخ سینمای ایران است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.