چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲

ویژگی های مدیر جدید رسانه ملی/ ۲

رسام: مدیر جدید تلویزیون باید شجاعانه از برنامه ها و خواسته های خود دفاع کند

مهران رسام*

سینماپرس: مهران رسام تهیه کننده با سابقه تلویزیون پیرامون ویژگی های مدیر جدید سازمان صدا و سیما گفت: « مدیر جدید رسانه ملی باید شجاع باشد تا بتواند از اهداف و برنامه ها و خواسته های خود دفاع کند.»

رسام که تهیه کنندگی سریال «خانه سبز» را برعهده داشت، در ادامه صحبت های خود در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «در جریان تولید آثار تلویزیونی همیشه نظرات مخالفی نیز وجود دارد و مدیر جدید سازمان صدا و سیما باید شجاعت لازم برای مقابله و مقاومت با چنین مخالفت هایی را داشته باشد. »

رسام در ادامه با تأکید بر اشراف کامل مدیریت جدید بر ساختار سازمان صدا و سیما اظهار داشت: « شجاعت مهمترین و ضروری ترین مولفه برای یک مدیر است تا بتواند از دیدگاه و خواسته های در حوزه سازمان متبوعه خود دفاع کند. »

تهیه کننده سریال «آخرین گناه» افزود: « با توجه به سابقه ام در صدا و سیما،  فشارها و مخالفت های بسیاری را در این سازمان دیده ام و فردی که در راس امور قرار دارد باید بتواند با شجاعت و درایت تمام مسائل را مرتفع سازد، اگر چنین نباشد نه تنها سازمان آسیب جدی می بیند که جامعه با آسیب های غیر قابل جبرانی از سوی رسانه ملی مواجه می شود. »

تهیه کننده مجموعه «آیینه» در ادامه صحبت های خود خاطر نشان کرد: «سازمان صدا و سیما به مانند دیگر سازمان ها و ادارات به گونه ای نیست که کسی از بیرون بر مدیریت و اجرای برنامه های آن دخالتی نداشته باشد؛ صدا و سیما یک سازمان کاملا استثنایی است چرا که ارگان های مختلف فارغ از شورای نظارتی که جایگاه قانونی دارد، بر نحوه مدیریت این سازمان اظهار نظر و چه بسا اعمال نظر می کنند. »

رسام بیان داشت: «صدا و سیما یک سازمان جمعی و مردمی است و به دلیل اشراف کامل و تاثیر مستقیمی که بر مردم و جامعه دارد از حساسیت خاصی برخوردار است، به همین دلیل مدیر باید بتواند نظمی در سازمان به وجود آورد که به تمامی سلیقه های مردم پاسخ مثبت داده شود. »

رسام که در حال تولید سری جدید مجموعه «یادآوری» برای پخش از تلویزیون است، اظهار داشت: «صدا و سیما تاکنون مدیران خوبی داشته است؛ ضرغامی و لاریجانی از جمله مدیرانی هستند که در زمان مدیریتشان تولیدات تلویزیونی سیر صعودی داشته است. »

وی افزود: «مدیر شجاع دل، افرادی به مانند خودش را با خود به همراه می آورد که بتوانند سازمان را به بهترین شیوه ممکن اداره کنند و تولیدات را رو به افزایش ببرند. علاوه بر شجاعت، مدیر رسانه ملی باید از روابط عمومی بالایی برخوردار باشد چرا که سخت ترین و پر مشغله ترین ماموریت مدیر جدید مربوط به هنرمندان مرتبط با این سازمان است. »

رسام در ادامه اظهار داشت: «مدیریت هنرمندان کار به شدت دشواری است چرا که هنرمندان افراد حساسی هستند و مدیر رسانه ملی باید بتواند با هر هنرمند از دیدگاه خودش صحبت کند و تعامل میان هنرمندان را به وجود آورد. »

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.