چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۲

تغییر چندین باره عنوان یک همایش!

دلیل تعویق نشست مبهم خانه سینما درباره اکران فیلم‌ها؛ اعلام عزای عمومی یا عدم تمایل نمایندگان مجلس؟

سر در خانه سینما

سینماپرس: برگزاری نشست تخصصی «نمایش عمومی فیلم‌ها؛ بحران‌ها و آسیب‌ها» که برای روزهای ۱ تا ۳ آبان در خانه سینما برنامه ریزی شده بود؛ به تاریخ دیگری موکول شد.

به گزارش سینماپرس، خانه سینما در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:«مدیرعامل و هیأت مدیره خانه سینما ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت عالم ربانی حضرت آیت الله مهدوی کنی وگرامیداشت مقام شامخ این عالم مجاهد،  به اطلاع همکاران ، سینماگران ، هنرمندان و فعالان حوزه فرهنگ می رساند به احترام ایام عزای عمومی ایشان برگزاری نشست تخصصی «نمایش عمومی فیلم‌ها؛ بحرانها و آسیب‌ها» که برای روزهای۱ تا ۳ آبان برنامه ریزی شده بود به تاریخ دیگری موکول می‌شود.

با سپاس از سخنرانان و مدعوین این نشست  که برای حضور اعلام آمادگی کرده بودند لازم می داند یادآوری کند که علیرغم تماس های مکرر با برخی از نماینگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، به ویژه اعضای کمیسیون فرهنگی، به منظور دعوت برای شرکت در این نشست متاسفانه تماس ها  بی پاسخ ماند ، امید است برگزاری نشست در روزهای آینده فرصت مناسب تری را برای نمایندگان معزز مردم فراهم آورد تا به گفتگوی رو در رو با سینماگران بنشینند».

با احترام به اقدام خانه سینما در رعایت شأن علما و وفاداران به اهداف انقلاب و امام، این گزارش حاکیست البته کمتر سابقه داشته است که در ایام عزای عمومی ارتحال برخی بزرگان و مسئولان کشوری که از سوی دولت تعطیل رسمی نیز اعلام نمی شود، همایش یا نشست تخصصی، یک روز مانده به برگزاری ،به تعویق افتد و بیشتر مخاطبان به خاطر دارند که اغلب مراکز هنری در حوزه موسیقی، سینما و تئاتر به احترام آن بزرگوار فقید و یا آن رویداد تعطیل اعلام می شوند.

شایان ذکر است خبر برگزاری این همایش از زمانی از سوب فرهاد توحیدی رئیس هیأت مدیره خانه سینما منتشر شد که نمایندگان کمیسیون اصل نود و فرهنگی مجلس به اجازه اکران دو فیلم حامی فتنه عصبانی نیستم و قصه ها اعتراض نمودند و خواستار تجدید نظر مدیران سازمان سینمایی شدند. این همایش در حالی قرار است برگزار شود که اگر چه در اصل خود امری قانون محور و در جهت منافع صنفی سینماست اما واکنش ها به رفتار متولیان آن در قبال اقداماتشان در دو سال گذشته در خصوص تحریم فیلمهای مجوزدار توسط حوزه هنری و نیز تعطیلی رسمی و قانونی خانه سینما همچنان ادامه دارد.

بیانیه امروز جامعه صنفی تهیه کنندگان خطاب به کانون کارگردانان خانه سینما از جمله واکنش های اعتراض آمیز به مدیران اصلی خانه سینماست که این روزها رفتارهای قانون ستیزانه خود را فراموش کرده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.