دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳

با اشاره به تحریک اهالی سینما توسط برخی رسانه ها

پژمانفر: شیطنت های رسانه‌ای اخیر در جهت تضعیف شأن نظارتی کمیسیون فرهنگی مجلس است/ به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنیم

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر*

سینماپرس: حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفرعضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شایعه سلب اختیارات از سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه صدور پروانه نمایش را شیطنت رسانه ای عنوان کرد و گفت: به کارهای اجرایی هیچ زمان ورود نمی کنیم.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس با تکذیب اخبار چند روز اخیر برخی از رسانه های منتسب یه جریان خاص سینما مبنی بر سلب اختیار صدور پروانه نمایش از سازمان سینمایی توسط مجلس اظهار داشت: نه کمیسیون فرهنگی مجلس و نه نهاد دیگری غیر از سازمان سینمایی قرار نیست پروانه نمایش صادر کند و انتشار هدفمند اینگونه اخبار فقط شیطنت هایی در جهت تضعیف شأن نظارتی کمیسیون فرهنگی مجلس و به نوعی تشویش افکار عمومی است.

وی در ادامه افزود: وظیفه مجلس و کمیسیون فرهنگی قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون توسط دستگاه های اجرایی است لذا  هیچ گاه به کارهای اجرایی ورود نکرده است.

 نماینده مردم مشهد و کلات گفت: نمایندگان مجلس با اشرافیت و آگاهی کامل بر مسائل حوزه فرهنگی از جمله سینما در صورت بروز هر گونه انحراف یا تخلفی در جهت مسیر و اهداف اصلی دستگاههای اجرایی به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نقطه نظرات خود را در فالب توصیه  و تذکر اعلام می نماید تا در جهت رفع آن گامهای موثر برداشته شود.

وی ادامه داد: بی شک اگر مسئولان با تعامل و هماهنگی نسبی به امور محوله خود اقدام کنند مجلس هیچگاه از اهرم های اجرایی خود استفاده نخواهد کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همه اینها در صورتی است که این اصلاحات صورت بگیرد و اگربه عنوان نمونه برخی فیلمها با همان رویکرد مشکل دار بخواهند اکران شوند مسلماً راجع به این موضوع موضع گیری قطعی خود را اعلام خواهیم کرد.

پژمانفر تصریح کرد: نکته بعدی این است که طبق قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حتماً باید بین فیلمنامه و آنچه که تولید می شود مطابقت قطعی وجود داشته باشد و اگر اینطور نباشد وزارت ارشاد مجاز به صدور پروانه نمایش نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در بخش دیگری از صحبتهایش به جلسه دیروز این کمیسیون با رئیس سازمان سینمایی اشاره کرد و توضیح داد: ما دیروز جلسه بسیار خوبی با آقای ایوبی داشتیم و با ایشان راجع به همین موضوعات وارد بحث و گفتگو شدیم و صحبت های خوبی در این جلسه مطرح شد. ما یک سری خواسته هایی از ایشان داشتیم که آقای ایوبی قول دادند این مسائل را در دستور کار خود قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.