دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد

غفارزاده مستندی از بازی های آسیایی ساخت/ «به اینچون خوش آمدید» ؛ در مرحله تدوین

مهرداد غفارزاده

سینماپرس: مهرداد غفارزاده کارگردان سینما صبح امروز از ساخت مستندی در مورد بازی های آسیایی به نام «به اینچون خوش آمدید» خبر داد و گفت: این مستند در مرحله تدوین است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس،  ساخت فیلم های مستند ورزشی چند سالی است  در کشور ما به صورت تخصصی راه افتاده است  و پس از هر رویداد بزرگ ورزشی که در کشور و یا در جهان اتفاق می افتد ، بلافاصله مستندی از آن رویداد ورزشی در تلویزیون به نمایش در می آید و طرفداران خود را هم دارد. 

بنابراین گزارش، اخیراً مهرداد غفارزاده کارگردان سینما مستندی از بازی های آسیایی ساخته است.

فیلم مستند «به اینچون خوش آمدید» همان طور که از عنوان آن پیداست در باره این دوره از بازی های آسیایی است که در کشور کره جنوبی برگزار شد.

مهرداد غفارزاده سازنده این فیلم که پیش از این یک سریال ورزشی به نام «سه ، پنج ، دو» در سال هشتاد برای گروه کودک و نوجوان شبکه دو ساخته بود به خبرنگار سینماپرس گفت: علاقه من به ورزش از کودکی بوده و تا چند سال پیش هم فوتبال بازی می کردم، رویدادهای ورزشی را همیشه تعقیب می کنم و یکی از دغدغه های من در طول روز، خبرهای ورزشی است.

کارگردان «گیرنده» ادامه داد: چند وقتی به برگزاری بازی های آسیایی مانده بود که دوست بسیار خوب و حرفه ای من در تولید فیلمهای مستند  «آقای حسین همایون فر»  با من تماس گرفتند و پیشنهاد ساخت مستندی درباره بازی های آسیایی اینچون را دادند  و من هم زود پذیرفتم و خیلی زود راهی کره جنوبی شدیم.

غفارزاده که در کارنامه فیلم های مستند خود ، فیلمی به نام «تست فوتبال» را دارد در ادامه درباره فضای فیلم توضیح داد: اتفاقی که در این فیلم افتاده است ، این است که برای اولین بار دوربین یک مستند ساز به داخل دهکده بازی ها رفته و از زندگی ورزشکاران و از لحظه های قبل از مسابقه و شب مسابقه، در حین انجام مسابقه و بعد از مسابقه، تصاویر ماندگاری به ثبت رسانده است. این تصاویر در نوع خودش کم نظیر است. روزها و شب ها، دوربین در میان ورزشکار چرخیده و لحظه های پر از نگرانی ، استرس ، شادی و غم آن ها را به تصویر کشیده است.

غفارزاده که درباره بازی های پاراالمپیک بارسلون ۱۹۹۲ رمانی به نام «نیمه های فراموشی» را نوشته است که پس از انتشار آن ، به عنوان بهترین رمان سال در بخش دفاع مقدس شد یادآور شد: من سابقه حضور در این نوع جمع ورزشکاران را داشتم و از این رو فضای کار برایم شناخته شده بود  و قبلا با قلم شرکت داشتم و این بار با دوربین.

غفارزاده درباره اینکه فیلم در چه مرحله ای قرار دارد گفت: در مرحله بازبینی راش هستم ، مجموعاً پنجاه ساعت فیلم گرفته شده است و تا یکی دو هفته دیگر تدوین کار شروع خواهد شد .

کارگردان «دریا ماهی پرنده» در ادامه درباره  گروه تولید و نحوه تولید آن نیز گفت: گروه ما سه نفر بودند و هر کدام چند رشته ورزشی را بر عهده گرفته بودیم ، حسین همایون فر به عنوان تهیه کننده کار و من و ابوذر حیدری به عنوان کارگردانان و تصویر برداران مجموعه ، در مدت بیست روز با ورزشکاران همراه بودیم.

غفارزاده در ادامه افزود: این مجموعه مستند قرار است در پنج  قسمت بیست و پنج دقیقه ای تدوین شود، فیلم به سفارش کمیته المپیک ساخته شده است و اگر همکاری این کمیته و دست اندکاران دلسوز و مهربانشان نبود شاید هیچ وقت چنین مستندی ساخته نمی شد.

وی در پایان این گفتگو خاطرنشانکرد: توجه ویژه آقای کیومرث هاشمی به عنوان ریاست کمیته المپیک و ابتکاری که  ایشان به خرج دادند و در کنار کاروان اعزامی به بازی های آسیایی ، برای اولین بار یک گروه مستند ساز همراه کردندمطلع مناسبی برای رویدادهای بزرگ بین المللی است که جای تقدیر و تشکر دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.