دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸

خبری که رئیس سازمان سینمایی هم تکذیب کرد

ایوبی: هیچ یک از نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس در پی واگذاری شورای پروانه نمایش به نهادی غیر از سازمان سینمایی نیستند

حجت الله ایوبی در جمع خبرنگاران

سینماپرس: حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد که سلب اختیار صدور پروانه نمایش فیلم‌ها از سازمان سینمایی به هیچ‌وجه موضوع مورد بحث اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نیست و آنها درخواست واگذاری پروانه نمایش، ساخت و یا امور دیگر مربوط به وزارت ارشاد را در هیچ شورا و یا نهاد دیگر ندارند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در حاشیه مراسم اختتامیه سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران که شامگاه یکشنبه ۲۷ مهرماه برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: جلسه خوبی با کمیسیون فرهنگی مجلس داشتیم و چندین بار درباره موضوع مطرح شده مبنی بر سلب اختیار صدور پروانه نمایش فیلم‌ها از وزارت ارشاد و سپردن آن به یک نهاد دیگر، صحبت کردیم اما برخلاف تصور قبلی ریشه طرح و میل به اجرایی شدن چنین مبحثی را در میان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس ندیدم.

وی ادامه داد: بنای ما با نمایندگان مجلس از ابتدا بر تعامل بوده است و خوشبختانه این تعامل و همدلی در گفتگوی سازنده میان سازمان سینمایی و مجلس شورای اسلامی وجود داشت و واقعا ندیدم هیچ یک از نمایندگان در کمیسیون فرهنگی مجلس درخواست واگذاری پروانه نمایش، ساخت و یا امور دیگر مربوط به وزارت ارشاد را در شورا و یا نهاد دیگری غیر از و زارت ارشاد و سازمان سینمایی داشته باشند.

ایوبی با تاکید بر اینکه در کمیسیون فرهنگی مجلس چنین فضایی که برخی رسانه‌ها درباره آن فضاسازی می‌کنند وجود نداشت، بیان کرد: البته اگر در میان دیگر نمایندگان مجلس خبرهایی وجود دارد باید بگویم که هم ما و هم اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از آن بی‌اطلاعیم.

مشاور عالی وزیر ارشاد با اشاره به وضعیت دو فیلم پرحاشیه «عصبانی نیسیتم» و «قصه ها» و گفتگو با کمیسیون فرهنگی مجلس برای اکران آنها گفت: بنای مجلس شورای اسلامی هیچگاه بر توقیف نبوده بلکه بر اکران است و از سوی دیگر خود من برای اکران آمده ام نه برای توقیف. البته حساسیت هایی وجود دارد که باید تلاش کنیم همه این حساسیت ها کاهش پیدا کند. درباره دو فیلم «عصبانی نیسیتم» و «قصه ها» در مجلس صحبت هایی شد و اعضای کمیسیون فرهنگی هم مانند من بر اجتماعی بودن فیلم ها تاکید دارند منتها اختلاف نظرهایی در میان اعضای کمیسیون وجود دارد و برخی معتقدند این دو فیلم کاملا اجتماعی هستند و برخی دیگر می گویند رگه های سیاسی در کلیت آثار دیده می شود.

رئیس سازمان سینمایی افزود: بنابراین قرار شده یک بار دیگر با همدیگر فیلم‌ها را مورد کنیم و اگر رگه های سیاسی در آنها دیدیم که جنبه های اجتماعی بودن آثار را کاهش داده، این نکات را حل و فصل کنیم. من فکر می کنم آمادگی گفتگو بین نمایندگان مجلس و سازمان سینمایی وجود دارد و باید در فضایی آرام به گفتگو نشست چراکه این آرامش به نفع سینمای کشور است و بهتر است که حفظ شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.