یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد

توضیحات هاشم زاده پیرامون یک خبر/ با نیت روشنگری«اثر سینمایی» را نقد و تحلیل می‌کنم

سیدناصر هاشم زاده در هجدهمين نشست فيلمسازان جوان سينماي انقلاب

سینماپرس: سید ناصر هاشم زاده در پی انتشار خبری از سخنان وی در نشست فیلمسازان جوان انقلاب پیرامون برخی از آثار سینمایی حوزه هنری به خبرنگار ما توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس وی در این گفتگوی کوتاه اظهار داشت: در هم آمیختن موضوع حق و باطل با رنگ و لعابهای دینی که بنده مطرح کردم مدتی است که در بسیاری از آثار سینمایی دیده می شود و تنها مربوط به چند فیلم متعلق به یک نهاد خاص نیست.

وی گفت: متأسفانه برخی فیلمسازان ما به رغم دلبستگی های خود به مضامین دینی، اخلاقی و حتی انقلابی در چارچوب مکاتب هنری به خوبی قائل به تفکیک موضوعات مهم و اصولی چون حق و باطل در آثارشان نیستند و همین امر منجر به برداشتهای انتزاعی و چه بسا منافی اهداف فیلمساز و یا سرمایه گذارمی شود.

هاشم زاده تصریح کرد: سینماگران شناخته شده در جریان فرهنگی انقلاب با توجه به سخنان صریح مقام معظم رهبری بخوبی می دانند که در آثارخود با مضامین اخلاقی، تبیین مفاهیم ارزشی با رویکرد هنری نباید بگونه ای صورت پذیرد تا مخاطب دچار بلاتکلیفی و تردیدهای جدی نسبت به حقیقت موضوع گردد.

وی خاطر نشان کرد: در جلسه روز پنج شنبه فیلمسازان جوان انقلاب با اشاره به ضرورت روایت صحیح تصویری از مفاهیم انسانی و ارزشی، اشاره ای نیز به دو فیلم «مهمان داریم» و «امروز» از محصولات حوزه هنری نمودم که متاسفانه خبر آن از سوی روابط عمومی جلسات ناقص و بدون تحلیل در رسانه ها منتشر گردید.

وی ادامه داد: بنده در تحلیل های سینمایی قصد تخریب و یا اتهام به شخص خاصی را ندارم و تنها با نیت روشنگری اثر هنری را نقد میکنم.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.