جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵

در جمع«پیر غلامان حسینی» در اهواز

ضرغامی: برخی معتقدند فتنه تمام شده و باید با هم روبوسی کنیم! مگر ماهیت فتنه شخصی است؟

عزت الله ضرغامی*

سینماپرس: رییس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: بعضی ها می گویند فتنه تمام شده و دیگر وقت آن رسیده که بروید باهم روبوسی کنید و ماجرا را تمام کنید، اما مگر ماهیت فتنه شخصی است که بخواهیم به این شکل با آن برخورد کنیم؟ فتنه باعث شد خیلی ها به مواردی اعتراف کنند. البته بعضی هم در مقاطعی جار و جنجال ایجاد کردند که حقوق بشر از بین رفت و این حرفها را به وسط کشیدند.

به گزارش سینماپرس رییس سازمان صدا و سیما در مراسم اختتامیه دوازدهمین اجلاس بین المللی «پیرغلامان حسینی» که شامگاه پنجشنبه ۲۴ مهرماه در مصلی امام خمینی (ره) در شهر اهواز برگزار شد با بیان اینکه در چند سال اخیر آگاهی مردم به مراتب بیشتر از گذشته شده است، ادامه داد: اصولا بسیاری هستند که سعی در ایجاد فتنه میان مردم دارند، اما مطمئن باشید در فتنه اگر همه نگاهها به سمت رهبری عادل باشد، هیچ مشکلی پیش نمی آید.

وی افزود: ما فتنه های بسیار بزرگی را در کشورهای منطقه دیده ایم که چقدر ضایعات و تلفات ایجاد کردند. در کشور ما هم دشمن می خواست فتنه ایجاد کند و هر گونه یارگیری کرد تا در این فتنه موفق باشد و اتفاقا آدم هایی که ما از آنها توقع نداشتیم، آمدند در این فتنه حضور پیدا کردند. حتی از روحانیون نیز یارگیری کردند و و آن‌ها در زمین دشمن بازی کردند که حتی مقام معظم رهبری فرمودند اقلا راه خود را با دشمن جدا کنید و با آنها مرزبندی داشته باشید.

ضرغامی افزود: در سفری که طی روزهای گذشته به کشور آذربایجان داشتم، وزیر ارتباطات این کشور به من می گفت هر وقت می خواهیم فضای مجازی را مدیریت کنیم از آن سوی مرزها به قدری تبیلغات سوء انجام می دهند که دیگر ما جرات نمی کنیم کاری را انجام دهیم. من از وی سوال کردم در همین فضایی که به آن اشاره می کنید، آیا می توانید برنامه های دینی را در کنار آزادی های دیگر به راحتی وارد ماجرا کنید؟ آیا اصولا به شما اجازه این کار را می دهند؟ شما مطمئن باشید به محض اینکه یک جریان پاک شروع به آگاهی بخشی می کند این فضا سریعا مسدود می شود و اینجا سایت ها و تصاویر مبتذل هستند که به راحتی قابل دسترس هستند.

ریس رسانه ملی متذکر شد: امروزه همین فضای مجازی با حمایت غرب و آمریکا بود که داعش را داعش کرد. امروزه ما می بینم که وحشیانه ترین جنایت های این گروه تروریستی که تا به حال نمونه های آن را ندیده بودیم، به راحتی در فضای مجازی منتشر می شوند. این فضا را چه کسی ایجاد کرده است؟ این فضا را آمریکا و غرب به راحتی در اختیار گروه داعش قرار داده اند و این ائتلاف دروغینی هم که اخیرا برای سرکوب گروههای تروریستی ایجاد شده، فضای کاملا دروغینی است که در همین چند روز نه تنها کاری نکرد بلکه تمام تلاش خود را به کار گمارده که از نیروها برای ساقط کردن سوریه استفاده کند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود یادآور شد: در زمان فتنه وزیر امور خارجه آمریکا رسما اعلام کرد که می خواهد تغییراتی را انجام دهد. او فکر می کرد با این اتفاقات انقلاب اسلامی ایران ساقط می شود اما آن‌ها به هیچ عنوان نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند. چرا این اتفاق نیفتاد و آنها نا امید شدند؟ به نظر من اینها به خاطر بصیرتی بود که مردم پیدا کردند. در این میان هم پیرغلامان اهل بیت به عنوان انسان های مطلع روزگار، خود نیز نقش بسیار تعیین کننده ای داشتند و ما می بینیم که در جریان های اتفاق افتاده از همه یارگیری کردند اما از مداحان نتوانستند یارگیری کنند. چراکه شما عزیزان یک عمر برای حضرت سید الشهدا زحمت کشیدید، روضه خواندید و دلتان را با امام حسین (ع) پیوند دادید. آیا کسی که وجودش را در اختیار این راه قرار داده، می تواند فریب بخورد؟ چنین رویکردی به اعتقاد من نشان دهنده عظمت کار شماست.

رییس سازمان صدا و سیما خطاب به پیرغلامان حسینی تصریح کرد: این شمایید که پرچم ارادت به امام حسین (غ) را برافراشته نگاه داشته اید. شما به ما درس استقامت دادید. امروز همه می دانند چیزی که برای شکست دادن تثبیت شده، مقاومت است. این موضوع را فقط ما نمی گوییم بلکه همه دنیا حتی محافظه کارها هم می گویند. اینجاست که شما مداحان به ما درس مقاومت می دهید که برگرفته از تعالیم حضرت سید الشهدا و واقعه کربلاست.

وی افزود: بهترین تشکیلات برای تفهیم درست مقاومت و ایستادگی، مجالس روضه امام حسین (ع) است و این شما مداحان هستید که به فرموده رهبر معظم انقلاب با انتخاب اشعار خوب و پرمحتوا مردم را هدایت می کنید. مطمئن باشید کسی که در این مجالس عزا می آید، دل در گروی خارجی نمی گذارد و هرگز اسیر توطئه ها نخواهد شد.  

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.