چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳

همراه با «روزگاری عشق و خیانت»

تقدیر از عوامل فیلم شمقدری در دانشگاه صنعتی شریف/ بیدل: صهیونیست ها در از بین بردن مدارک متخصص‌اند

جلسه نقد و بررسی فیلم روزگاری عشق و خیانت در دانشگاه صنعتی شریف

سینماپرس: «صهیونیست‌ها در این نوع موضوعات متخصص هستند که کسی از کار آن‌ها اطلاعی پیدا نکند و با شیوه‌های خاصی تمام اسناد و مدارک را حذف می‌کنند.»

به گزارش سینماپرس عصر دیروز (سه شنبه ۲۲ مهر) فیلم «روزگاری عشق و خیانت» در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف به همراه برخی عوامل فیلم در جمع دانشجویان اکران و نقد و بررسی شد.

عده ای با شمقدری مشکل دارند

در ابتدای نشست داوود بیدل کارگردان این فیلم گفت: «صهیونیست‌ها در این نوع موضوعات متخصص هستند؛ که کسی از کار آن‌ها اطلاعی پیدا نکند و با شیوه‌های خاصی تمام اسناد و مدارک را حذف می‌کنند. در ذات رژیم صهیونیستی  از بین بردن مدارک وجود دارد و اصولاً چیزی باقی نمی‌گذارد. باید در اینجا عنوان کنم مشخصاً آن افرادی که نشان می‌دهند با فیلم و یا سیاسی بودن آن مشکل دارند در حقیقت این گونه نیست و آن‌ها مشکل شان فردی است و با شخص آقای شمقدری مشکل دارند.

رسانه ها در مورد فیلم من سکوت کردند
در ادامه تهیه کننده این فیلم با بیان این مسئله که یکی از راه‌های دیده نشدن یک فیلم، نمایش آن در شرایطی است که در رسانه‌ها از آن حرفی به میان نیاید، گفت: «متاسفانه خیلی‌ها بعد از نمایش فیلم در جشنواره فیلم فجر در ارتباط با فیلم سکوت کردند و هیچ گونه صحبتی چه در زمینه مثبت و چه در زمینه منفی در رسانه‌ها منعکس نشد.»
روح الله شمقدری در پاسخ به این پرسش که پیش از این اعلام کرده بودید که فیلم «روزگاری عشق و خیانت» بایکوت شده است؛ آیا این موضوع صحت دارد، اظهار داشت: «من این جمله را که فیلم را رسانه‌ها بایکوت کرده اند نگفتم بلکه از صحبت‌های بنده به این صورت برداشت شد که فیلم از سوی آن‌ها بایکوت شده است. اگر دقت می‌کردید در جشنواره فیلم مقاومت هم خیلی جنجال در ارتباط با فیلم ما صورت نگرفت با اینکه پر حاشیه ترین نشست را به دلیل حمایت‌هایی که عوامل و بازیگران از فیلم داشتند و همچنین ابراز ناراحتی شان از برخورد رسانه‌ها، برگزار کردیم  باز هم در شکل گسترده‌ای شاهد سکوت رسانه های خبری بودیم.»

«روزگاری عشق و خیانت» یک فیلم سیاسی است
وی در پاسخ به این پرسش که چقدر از موضوعاتی که در فیلم به آن اشاره شده؛ واقعیت دارد، گفت: «به قدری اتفاقاتی که در دشت مغان افتاده واضح و روشن است که خیلی به تحقیقات گسترده نیاز ندارد. اگرچه ما این روند را انجام دادیم اما  این اتفاق جزو اطلاعات و خاطرات بدیهی و روز مره افرادی است که در دشت مغان زندگی می‌کنند. ساختار آنجا و مهندسی که در دشت مغان صورت گرفته گویای این مسئله نیز هست. با بررسی بیشتر متوجه می‌شویم که بر اساس داستان زمان حال فیلم برخی از برنامه‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران صورت می پذیرد به آن مناطق و شمال ارس بر می گردد.»
وی در ادامه در ارتباط با اینکه آیا این فیلم را یک فیلم سیاسی می‌داند یا خیر، بیان کرد: «بله، فیلم «روزگاری عشق و خیانت» یک فیلم سیاسی است اما نه سیاسی حزبی یا گروهی؛ این فیلم از هیچ گروهی دفاع نمی‌کند بلکه سیاستی که به آن پرداخته در سطح کلان کشوری و ملی است و نباید آن را به بخش‌های کوچکی تقسیم کرد.»

نام من را در جشنواره اشتباه نوشتند
در ادامه نشست شهرزاد کمال‌زاده از بازیگران این فیلم گفت: «خیلی خوشحال هستم که در این فیلم بازی کردم. این را با تمام وجودم می‌گویم؛ من با گروهی کار کردم که مومن واقعی بودند و در کمال آرامش در کنارشان فیلم را به پایان رساندم امیدوارم باز هم کاری انجام دهند و من بتوانم در کنارشان حضور داشته باشم.»
وی تصریح کرد: «نسبت به این فیلم و افرادی که در آن فعالیت داشتند به واقع ظلم شد و حتی در جشنواره مقاومت هم برخورد خوبی با ما و این فیلم نشد. جشنواره‌ای که از آن انتظار می‌رفت حمایت بیشتری از ما داشته باشد. برای هر انسانی نام و نام خانوادگی اش بسیار مهم است اما همانطور که شاهد بودید در جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در بین بازیگران زن نقش اول، جزو نامزدها بودم که متاسفانه از میان آن تعداد هم، نام خانوادگی من را اشتباه نوشتند و تصویرم را هم پخش نکردند و  این ناراحت کننده است، اما فکر می‌کنم از آن روز به بعد پوست انداخته‌ام و محکم تر شده‌ام؛ من با توکل به خدا به راه خودم ادامه خواهم داد.»
وی در ادامه در ارتباط با فعالیت‌های آینده‌اش گفت: «در حال حاضر در یک اپیزود مجموعه «زخم» حضور دارم و در ماه آینده هم مینی سریال «به رنگ شک» به کارگردانی فریبرز عرب نیا را روی آنتن خواهم داشت و همچنین در چند تله فیلم حضور داشتم که منتظر نمایش آن ها هستم.»
در پایان این برنامه که در سالن جابربن حیان بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی برگزار شده بود با لوح سپاس از عوامل فیلم تقدیر به عمل آمد.

«روزگاری عشق و خیانت» داستان اتفاقی غیرمنتظره است که برای پروانه و دخترش آینه رخ می دهد و آن ها را غافلگیر می‌کند، گویا این اتفاق ریشه در گذشته پروانه دارد گذشته‌ای که سال‌ها از مواجه با آن هراس داشته است.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.