سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد

سکانس خشونت در «خانه پدری»؛ قدرت تصویر یا جراحت روح و روان؟ / عیاری: چه ایرادی دارد مردم کمی آزرده شوند؟!

کیانوش عیاری در نشست خبری فیلم «خانه پدری» در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: کیانوش عیاری کارگردان و تهیه کننده فیلم «خانه پدری» پیرامون وضعیت اکران فیلم گفت: «اجازه دهید قدرت تصویر یک بار در تاریخ نمایش، هنر و فرهنگ خودش را به رخ بکشد که دیگران آزرده شوند! چه ایرادی دارد مردم کمی آزرده شوند؟»

به گزارش سینماپرس فیلم «خانه پدری» از جمله فیلم های مسئله داری است که از زمان آماده شدن فیلم و بعد از نمایش در جشنواره فیلم فجر سال گذشته همچنان نتوانسته مجوز نمایش عمومی را دریافت کند. این فیلم به دلیل برخورداری از یک سکانس به شدت خشن (کشته شدن یک دختر نوجوان توسط پدر و برادر کوچک تر خود به وسیله سنگ آسیاب) در ابتدای فیلم مورد اعتراض عده ای زیادی از مسئولین و منتقدین قرار گرفته است.

عیاری در گفتگویی با خبرنگار ما افزود: «اگر بگویم دلم می خواهد فیلم به همان شکل کلی اکران شود، عده ای می گویند عیاری آدم یکدنده ای است! مسلم است انسان هم در مقابل لجبازی برخی، مقاومت می کند و البته این به ضرر فیلم من است.»

عیاری: «عده ای باید برای اکران عمومی فیلم تصمیم بگیرند که با آن سکانس مشکل دارند؛ اما من فیلم را با همان سکانسی که به آن ایراد گرفته اند می خواهم.»

عیاری که علاوه بر کارگردانی، تهیه کنندگی فیلم را برعهده دارد در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی کنید آن سکانس به لحاظ روحی آزار دهنده است، بیان داشت: «اجازه دهید قدرت تصویر یک بار در تاریخ نمایش، هنر و فرهنگ خودش را به رخ بکشد که دیگران آزرده شوند! چه ایرادی دارد مردم کمی آزرده شوند؟»

داستان فیلم «خانه پدری» قصه اتفاق‌های یک خانه قدیمی را از سال ۱۳۰۸ (اواخر دوره قاجار تا ۱۳۷۹) روایت می‌کند و با بازیگرانی همچون مهدی هاشمی، شهاب حسینی و مهران رجبی ، ناصر هاشمی، مینا ساداتی، نازنین فراهانی و... در چند اپیزود ساخته شده و مسائل و مشکلات زنان ایران را در هفتاد سال اخیر به تصویر کشیده است. در این فیلم ناصر هاشمی (نقش کودکی) و مهدی هاشمی (نقش بزرگسالی) ‌کاراکتر اصلی این فیلم را،که روایت زندگی‌اش از پانزده تا هشتاد سالگی به تصویر کشیده شده، بازی می‌‌کنند.

 

برچسب‌ها

نظرات

  • Mh.doostanfar ۱۳۹۳/۰۷/۲۲ - ۱۹:۳۸
    1 1
    خدا رحمت كند مادر آقاى فرازمند را كه كرمانشاهى بود و شاهد چنين ماجراى دردناك و جنايت آميز مشابهى بوده است كه فيلمنامه اش را آقاى....نوشت و سالها قبل از انقلاب، پرويز كاردان براى تلويزيون ملى ايران ساخت.اما ميدانيد چه شد؟ به آن فيلم هرگز در همان دوران طاغوت اجازه نمايش ندادند.. حتى مديران چپگرايى چون :جعفريان قائم مقام تلويزيون!. .. خوب آقاى عيارى يادت هست وقتى اين فيلم در برج ميلاد براى هنرمندان و اهالى رسانه بنمايش درآمد، چه نفرتى نسبت به اين فيلم ، به شماى سازنده آن و حتى هنرپيشگان آن فيلم ، توسط حاضرين ابراز شد؟..اولا:آيا آقاى عيارى اين تفكر مذموم ساديسمی را هنر ميپنداريد؟!! دوما: آيا مردم ما تشنه به ديدن جنايت و مايل بديدن مظلوم كشى هاى خانوادگى هستندكه به كار شما احسنت بگن؟ آيااين هم هنره كه شما بخواهيد به گروهى كه ممكن است بيمار ساديسمى باشند، لذت برسانيد؟سوما: نكند فكر ميكنيد با فيلم خود ميخواهيد ، با شدت غايى، تفكرات روشنفكرانه خودعليه تعصباتى ناموسى را كه جزو اعتقادات دينى و سنتى و ملى ماست، به رخ مردم بكشانيد؟ آقاى عيارى آيا تابحال از عوامل هنرى و فنى اين فيلم كه نسخه ى كامل فيلم شمارا ديده اند پرسيده ايد كه : از شركت وهمكارى با شما در اين فيلم ، مسرورند يا شرمنده ؟! چهارما: مردم كل خاورميانه و جهان، اكنون دارن نسخه ى برابر اصل از فيلم شمارا در ويدئوهاى گروه شيطان صفت "داعش "و بوكوالحرام ميبينند. نكنه شما هم با اصرلر برنمايش سكانس (طولانى و منقلب كننده) قتل دختر قصه ى فيلم خود، ميخواهيد مردم را عادت به پذيرش اين جنايات دهيد ومتقابلا بگوئيد : اسلام اين است و سرتاسر تعصب ؟؟ آقاى عيارى آيا ميدانيد اين نوع تفكر را در دنياى سينما ، فقط نژاد پرستان و سياسى هاى دست پرورده حاكمان چپ گرا دنبال كرده اند؟ شما كه از اين انگ ها مبرا هستيد ، چرا تأسى ميكند؟ حتما ميدانيد كه سينماى آوانگارد و تفكرات زيرزمينى هم ديگر خريدارى ندارد. آقاى عيارى پول را بايد در جهت تعالى مردم مصرف كرد تا منافع مشروع ،متعارف و پر بركت ، از آن برد... ( ياد طفلك آقاى مهران رجبى ، نقش اول فيلم شما ميفتم كه قبل ديدن نسخه نمايشى فيلم شما در برج ميلاد،به همه التماس ميكرد اين فيلم را در اكران عمومى ، بروند ببينند تا او بتواند طلبش را از شما وصول كند،.! اما بعدازنمايش فيلم ، مانند ارواح سرگردان خودش را ميچرخاند بخود متلك ميگفت تا لعن ديگران را نشنود) خداوند آخر و عاقبت ما و شمارا بخير كند. آمين
  • ۱۳۹۳/۰۷/۲۳ - ۱۳:۰۵
    0 3
    ذات سینمای عیاری خشونت داره میتونید وارد بشید نمیتونید نشید

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.