دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶

دلایل اکران زودهنگام فیلم شهاب حسینی از زبان سمواتی

بازگشت سرمایه برای بخش خصوصی در اولویت است/ جشنواره فیلم فجر بیشتر یک نمایش است

امیر سمواتی در نشست خبری فیلم سینمایی پنج ستاره

سینماپرس: امیر سمواتی تهیه کننده فیلم «ساکن طبقه وسط» که اولین تجربه سینمایی شهاب حسینی نیز به حساب می آید، پیرامون دلیل اکران فیلم در مهر ماه گفت: «این فیلم با سرمایه کاملا خصوصی تولید شده و بازگشت سرمایه برای ما در اولویت قرار دارد.»

به گزارش سینماپرس ظرف روزهای گذشته از پوستر فیلم سینمایی «ساکن طبقه وسط» به کارگردانی شهاب حسینی برای اکران عمومی در تهران و شهرستان ها رونمایی شد؛ این در حالی است که عوامل فیلم پیش از این از نمایش آن در جشنواره فیلم فجر صحبت می کردند و با این اکران فیلم حضور آن در جشنواره یادشده منتفی خواهد شد. البته ذکر این نکته ضروریست که فیلمهایی از جمله «شهر موش ها ۲» و «آتش بس ۲» نیز با نمایش عمومی و فروش های میلیاردی رغبتی برای شرکت در جشنواره فیلم فجر امسال از خود بروز ندادند.

خبرنگار سینماپرس برای مطلع شدن از چرایی این مسئله با امیر سمواتی تهیه کننده آن گپی زده است که در ادامه می خوانید:

سمواتی گفت: «فیلم به لحاظ مالی مراحل به شدت سنگینی را در زمان تولید پشت سر گذاشت و  بزرگوارانی که برای ساخت این فیلم هزینه کرده اند، در تلاش برای بازگشت سرمایه شان هستند؛ بازگشت سرمایه مسئله بسیار مهمی است.»

تهیه کننده فیلم «دربند» در ادامه پیرامون دلیل عدم نمایش فیلم در جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: «ما با اکران عمومی فیلم، تا زمان شروع جشنواره فیلم فجر می توانیم تمام هزینه های تولید فیلم را بدست بیاوریم! جشنواره فیلم فجر بیشتر یک نمایش است و حضور «ساکن طبقه وسط» در جشنواره برای ما خیلی در اولویت قرار ندارد.»

سمواتی افزود: «سینما صنعت است؛ گاهی فیلم هایی با حمایت های دولتی تولید می شوند و بازگشت سرمایه برای آنها اهمیت چندانی ندارد در حالی که بازگشت سرمایه در بخش خصوصی مهم ترین عنصر است.»

سمواتی اظهار داشت: «شهاب حسینی هم بیشتر تمایل به اکران فیلم دارد تا اینکه فیلم مراحل حضور آن در جشنواره فیلم فجر را طی کند. برای حضور فیلم در جشنواره پولی دریافت نمی کنیم که بخواهیم آن را در جشنواره نمایش دهیم، پس فیلم را اکران می کنیم و با بازگشت سرمایه آن برای تولیدات دیگر سینما هزینه می کنیم.»

نمایش این فیلم که اولین تجربه کارگردانی شهاب حسینی است، در مهرماه و در سینما آزادی تهران آغاز می‌شود. امیر سمواتی تهیه‌کننده «ساکن طبقه وسط» است و شهاب حسینی خودش نقش اصلی فیلم را ایفا می‌کند. از این‌رو، جدیدترین فیلم با بازی اوست.

در «ساکن طبقه وسط» که محمد هادی کریمی فیلمنامه آن را نوشته است، بازیگران دیگری هم‌چون هنگامه قاضیانی ، فرهاد اصلانی، حسین یاری، حسین محجوب، ساره بیات، طناز طباطبایی، بابک حمیدیان، بهناز جعفری، کامبیز دیرباز، بهنوش بختیاری و حسین محب اهری حضور دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.