سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳

در دیدار با حجت الله ایوبی مطرح شد

تولید فیلم مشترک ایران و هلند در بهار سال جدید

حجت الله ایوبی

سینماپرس: فیلمسازان هلندی در دیدار با رییس سازمان سینمایی پیشنهاداتی را درباره تولید فیلم سینمایی مشترک ارائه کردند.

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، سینماگران هلندی روز سه شنبه به دیدار حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی آمدند.

حجت الله ایوبی در این دیدار با اشاره به جایگاه سینمای ایران یادآور شد: سینمای ایران نگاه اخلاق مدارانه ای دارد و ما از تعامل با سینمای دنیا در تولید فیلم مشترک استقبال می کنیم.

استون دی جانگ نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های سینمای ایران از تولید فیلم مشترک میان دو کشور و تبادل تجربیات سینمایی استقبال کرد.

وی در این دیدار با اشاره به طرحی که پیشتر برای تولید مشترک ارائه شده بود گفت: بستر تولید این اثر سینمایی در هلند آماده است و با فراهم شدن زمینه ساخت این فیلم در ایران، می توانیم شاهد ساخت نخستین فیلم مشترک میان دو  کشور باشیم.

این فیلمساز هلندی همچنین پیشنهاد کرد از بازیگران کاربلد ایرانی و هلندی در ساخت این هنر دعوت به همکاری شود تا فیلم یاد شده از استانداردهای لازم برای اکران برخوردار باشد.

محمد احسانی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی نیز در این دیدار با استقبال از ساخت فیلم مشترک میان دو کشور، برای بررسی طرح مورد نظر فیلمسازان هلندی به منظور صدور مجوزهای لازم اعلام آمادگی کرد.

بر اساس این گزارش، مقرر شد نسخه ایی از فیلمنامه مورد نظر فیلمسازان هلندی در اختیار دست اندرکاران وزارت ارشاد قرار گیرد.

فیلمسازان هلندی همچنین اعلام کردند آمادگی ساخت فیلم مشترک با ایران وجود دارد و با فراهم شدن امکانات ساخت فیلم در ایران، ساخت این اثر سینمایی در بهار سال آتی آغاز خواهد شد. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.