سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱

واکنش رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به مجوز اکران «عصبانی نیستم»

حجت الاسلام احمد سالک کاشانی*

فارس: حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک گفت: ما از دولت حمایت می کنیم و رابطه خوبی هم با آنها داریم اما موضوعاتی که خط قرمز است قابل تعارف نیست و وزارت ارشاد اگر به نصایح توجه نکند طبعا ما هم از ابزارهای لازم استفاده خواهیم کرد.

احمد سالک رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس درباره اکران فیلم عصبانی نیستم گفت: وقتی از طریق رسانه ها مطلع شدم که قرار است فیلمی که به فرازهایی از فتنه می پردازد قرار است اکران شود تعجب کردم که چطور می شود چنین فیلمی با حمایت مسئولان مجوز نمایش بگیرد.

وی با بیان اینکه در روزهایی هستیم که چند فیلم در خارج و با پول دشمنان ایران بصوت مستقیم درباره فتنه ساخته شده و حالا در داخل هم یک فیلم حامی فتنه مجوز نمایش می گیرد افزود: این اتفاق بدی است که مسئولان سینمایی ما برخی از ابتدایی ترین موارد را رعایت نمی کنند و حاضرند برای یک فیلمی که غیر منصفانه و تحریف آمیز به مقطعی از اتفاقات کشور پرداخته این طور هزینه سازی کنند.

سالک گفت: من نمی دانم در وزارت ارشاد خط قرمز دقیقا چیست چون احیانا خط قرمز نظام برای آنها محلی از اعراب ندارد.

وی افزود: من نمی خواهم کارهای خوب آقایان را نادیده بگیرم اما چرا باید به فیلمی که خودشان هم می دانند مساله دار است مجوز دهند.

رییس کمیسیون فرهنگی ادامه داد: اینکه ما بگوییم فلان فیلم اجتماعی است از بار آن کم نمی کند و ما باید مسایل را آنطورکه هست تحلیل و رائه کنیم نه آنطورکه دلمان می خواهد.

وی افزود: مجلس نه فرصت دارد و علاقمند است به مصادیق وارد شود اما بالاخره یک جایی باید جلوی این جریان گرفته شود و فردی که از روی ناآگاهی یا موارد دیگر دروغی را درباره نظام دامن می زند نباید اینطور توسط مسئولان حمایت شود.

سالک با اشاره به برخی اظهار نظرها در مورد اینکه نباید تا این حد به تولید یا پخش یک اثر هنری مثل فیلم حساسیت نشان داد گفت: موقع گرفتن بودجه و در سخنرانی ها هنر و مخصوصا سینما از مهمترین امور هستند که البته ما هم می گوییم درست است اما وقتی کار به اینجاها می رسد می گویند این فیلم ها تاثیر ندارد و بگذارید بی سر و صدا اکران شود.

وی گفت: اگر آقایان واقعا به این مساله اعتقاد دارند باید بگویم که اشتباه می کنند چون تاثیر فرهنگی فقط شامل تاثیر مستقیم روی مخاطب فیلم نمی شود بلکه ابعاد دیگری هم دارد.

وی افزود: ظاهر ماجرا این است که برخی مسئولان فرهنگی ما به نام جذب حداکثری منافع کشور و مردم را فدا مصالح افراد می کنند و این البته همه ماجرا نیست و به نظر می رسد که نگاه فرهنگی شان هم با این موارد جور درمی آید.

رییس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه این کمیسیون اتفاقات فرهنگی و عملکرد سازمانها و ارگانهای فرهنگی را با جزییات رصد می کند گفت: آقایان باید بدانند که کمیسیون فرهنگی مسایل فرهنگی را رصد می کند و در مورد این قبیل رفتارهای خارج عرف و بی مبالات وزارت ارشاد سکوت نخواهد کرد.

وی گفت: ما از دولت حمایت می کنیم و رابطه خوبی هم با آنها داریم اما موضوعاتی که خط قرمز است قابل تعارف نیست و وزارت ارشاد اگر به نصایح توجه نکند طبعا ما هم از ابزارهای لازم استفاده خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.