دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳

ضمن تشکر از عوامل برگزاری کنفرانس متفکران و فیلمسازان مستقل

معاون بین الملل دفتر رهبری: گردهمایی مهمانان «افق نو» تهدیدی برای صهیونیست‌هاست

دومین کنفرانس بین المللی متفکران و فیلمسازان مستقل افق نو

سینماپرس: حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل رهبر معظم انقلاب خطاب به مهمانان کنفرانس بین المللی «افق نو» گفت: ما گردهم آمدیم چون حرف‌های متفاوتی برای بشر داریم. منبع قدرت ما نیز همین صحبت‌هاست. این صحبت‌ها بزرگترین تهدید برای صهیونیست‌ها نیز به شمار می‌رود.

به گزارش سینماپرس،وی امروز در دومین کنفرانس افق نو گفت: مایل هستم سخنان خود را با سلام و تشکر آغاز کنم. سلام به شما فرهیختگان که از متفکران و هنرمندان جهان هستید و در این محل گردهم آمدید تا در مورد آینده جهان تبادل نظر کنید. من از برگزارکنندگان این همایش به خاطر این اقدام مبارک تشکر می‌کنم.

وی گفت: یک تفاوت مهم انسان و سایر موجودات این است که حیات انسانی بر دو محور شناخت و تصمیم‌گیری براساس این شناخت شکل گرفته است. در این تحلیل رسانه‌ها نقش مهمی در حیات اجتماعی انسان‌ها بازی می‌کند.

معاون دفتر مقام معظم رهبری افزود: اگر خبر تحریف شود حیات اجتماعی انسان را دچار چالش می‌کند. تاثیر رسانه‌ها بر حیات اجتماعی انسان‌ها به قدری است که باعث شده برخی در این مورد اغراق کنند. ما در این مورد اغراق نمی‌کنیم و معتقد هستیم که پیام رسانه‌ها در مناطق مختلف جهان به شیوه‌های مختلفی رمزگشایی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: انسان‌ها به دنبال حقیقت هستند، ما باید توجه کنیم آنچه در نظریات پست‌مدرن درباره آن صحبت می‌شود آن است که قدرت سخت و نرم تاثیر چندانی ندارد و آنچه بر آن تاکید می‌شود قدرت معنایی است یعنی آنچه ذاتا قدرت دارد. ما گردهم آمدیم چون حرف‌های متفاوتی برای بشر داریم. منبع قدرت ما نیز همین صحبت‌هاست. این صحبت‌ها بزرگترین تهدید برای صهیونیست‌ها نیز به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: امروز افرادی که می‌خواهند ما را از این قدرت معنایی خلع سلاح کنند، کم نیستند. اگر رسانه‌ها در جهان بر پایه اخلاق و فضیلت‌های انسانی گام بردارند، به نفع همه مردم جهان است و اگر در راه سود کمپانی‌ها گام بردارند به ضرر همه مردم جهان است. متاسفانه امروز رسانه‌ها در وضعیت خوبی نیستند و نمی‌شود نگاه خوشبینانه‌ای به آنها داشت. عموم رسانه‌های خارجی در دست کسانی هستند که به دنبال منافع نامشروع خود می‌باشند.

وی افزود: منافع آنها اقتضا می‌کند که آمریکا سردمدار حقوق بشر باشد و اسلام مظهر تروریسم و در این بین اسرائیل به مظلوم‌نمایی بپردازد. در این نگاه آنها تلاش می‌کنند تا منافع نظام سلطه را حفظ کنند و تمام نخبگان را مجبور کنند که در برابر نماد کوره آدم‌سوزی تعظیم کنند. این تعظیم به دلیل آن نیست که دلشان به خاطر حادثه‌دیدگان احتمالی می‌سوزد بلکه می‌خواهند همه در برابر صهیونیست‌ها سر تعظیم فرود آورند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: امروز رسانه‌ها به جاده‌ یک‌طرفه‌ای تبدیل شده‌اند که نمی‌گذارند ملت‌ها حرف و درد یکدیگر را بدانند. اگر ملت آمریکا نظر مردم ایران را در مورد موضوعات مختلف بداند مشکلات حل می‌شود. اگر ملت آمریکا جایگاه زن و مردمسالاری دینی را در ایران درک کند و بداند که 63 درصد دانشجویان ایران را زنان تشکیل داده‌اند و 30 درصد هیئت علمی دانشگاه‌ها زنان هستند و زنان در مناصب نظامی دارای رتبه بالا هستند و همچنین نظر رهبری را در مورد داشتن سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی بدانند و بدانند رشد  پزشکی، کشاورزی و تولید نیرو از اهداف جمهوری اسلامی آنگاه بسیاری از سوءتفاهمات از بین می‌رود. اما دولتمردان پشت پرده آمریکا که همان لابی اسرائیل هستند از ناآگاهی مردم آمریکا در این باره سوء‌استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: شما در اینجا جمع شده‌اید تا پی ببرید که چگونه می‌توان مردم را به مقاومت دعوت کرد و چگونه می‌شود اخبار مقاومت را در سراسر دنیا منتشر کرد. ما در اینجا جمع شده‌ایم تا بدانیم چرا دولت آلمان به دلیل هولوکاست باید سال‌ها غرامت پرداخت کند و این غرامت هنوز تمام نشده است. ما می‌خواهیم بدانیم چرا در آمریکا صهیونیست‌های غیریهودی به وجود آمده‌اند.

دکتر قمی خاطرنشان کرد: امروز تغییرات اساسی در نظام سلطه جهان و نیاز به این تغییر در جهان به چشم می‌خورد. این نشان دهنده استحاله ملت‌ها در برابر نیروی نظامی مستکبران است. امروز دورانی که جرج‌ بوش پدر بعد از جنگ کویت گفت، نظم جهانی شروع شده و تنها ابرقدرت جهان آمریکاست، گذشت. حمایت مطلق آمریکا از کودک‌کشی غزه بار دیگر چهره نظام سلطه جهانی را آشکار کرد. روال لیبرال دموکراسی و شکست صهیونیست‌ها در برابر اراده ملت‌ها نشانه‌های دیگری از این تغییر است. جهان در حال گذر از یک پیچ تاریخی مهم است.

آیت‌الله قمی تاکید کرد: همه جهان از اینکه دنیا برپایه دستور چند کشور اداره شود، خسته شده است. امروز دیگر نظام نوین جهانی برپایه سلطه آمریکا و زیر دست بودن دیگر ملت‌ها مورد چالش قرار گرفته است.

وی گفت: رسالت همه ما به عنوان پیشگامان جهان نوین ایجاد صحبت به ضرورت و قطعی بودن این تغییر در میان ملت‌ها و افکار عمومی است که آنها بدانند در جهان چه می‌گذرد تا توانایی موضع‌گیری در برابر آن را داشته باشند و انحصار صهیونیست‌ها در این باره از بین برود.

وی گفت: امروز رسالت شما پرورش این باور در مردم جهان است که نظام‌ جهانی بدون حضور صهیونیست و امپریالیسم غربی و با حضور باشگا‌ه‌های دولت‌های مختلف امکان پذیر است. جهانی که در آن ارزش‌های غربی بر ارزش‌های انسانی رجحان نداشته باشد. نظامی که در آن عدالت باشد نه تبعیض. جهانی که شورای امنیت به شورای صلح تبدیل شود و کانون ملل جهانی در دست اکثر ملل باشد نه تنها در دست غرب. جهانی که حق وتو در آن معنا ندارد و حقوق بشر براساس وظایف بشر باشد و رسانه‌های اروپایی به صراحت فجایع غیرانسانی را محکوم کند.

وی در پایان گفت: مگر داعش امروز چه میزان قدرت دارد که ابرقدرت‌ها برای مبارزه با آن 500 میلیارد دلار هزینه می‌کنند. ما مطمئن هستیم که فردا در این جهان خورشیدی می‌تابد که جهان را با نشاط‌تر می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.