شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۸

نامه مهدی عظیمی‌ میرآبادی در حمایت از سخنان اخیر حاتمی‌کیا

مهدی عظیمی میرآبادی*

فارس: تهیه‌کننده «سیب و سلماء» خطاب به ابراهیم حاتمی کیا نوشت:برادرم حاتمی­ کیا، مطمئن باش سینماگران متعهد همچنان به ارزش­ها و آرمان­های انقلاب اسلامی پای­بند خواهند بود و هیچ یأس و دلسردی از فضاهایی که بر علیه آنان ساخته می شود، به خود راه نمی­ دهند و ان شاالله کوله بار مسئولیت را به مقصد خواهند رسانید.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، مهدی عظیمی میرآبادی از تهیه‌کنندگان سینما و فعالان عرصه سینمای دفاع مقدس، پیرو اظهارات صریح شب گذشته ابراهیم حاتمی‌کیا در برنامه هفت نامه‌ای را خطاب به او نوشته است که اختصاصا در اختیار بخش سینمایی فارس قرار داده است.

عظیمی در این نامه نوشته است:«برادر عزیزم ابراهیم حاتمی کیا؛ من همواره تو را یکی از صادق ترین و توانمندترین هنرمندان سینمای انقلاب و دفاع مقدس و بلکه از بهترین سینماگران کشور می دانم. خداوند بزرگ گواه است که سخنان گرم و پرسوز تو در برنامه هفت جمعه شب گذشته، محبتت را در دل من و امثال من بسیار بیشتر کرد، چرا که غالبا درست و اصولی است و مسلما توجه به آن ها از جانب مسئولان و سینماگران بخش معتنابهی از مشکلات سینمای ایران را برطرف می کند. سخنان سنجیده تو در شرایطی بیان شده که سیاست های انقلاب و نظام اسلامی در حوزه سینما به خوبی واضح و مشخص است، اما طبیعی است که تعداد اندکی از افراد و جریان های کوته بین سینمایی-سیاسی، خود را در برابر این روشنایی غیرقابل انکار به تغافل بزنند و یا با کمال بی انصافی از روش تهدید، تمسخر، توهین، و بی اعتنایی نسبت به جریان سینمای انقلاب اسلامی بهره ببرند. که البته این حنای بی رنگ، و اسلحه بی فشنگ است. آنان در حالی تو را متهم به تکبر و تبختر می­کنند، که خودشان در همین جایگاه قرار دارند اما به خود اجازه می­دهند سینماگران متعهد بعد از انقلاب را به شکلی توهین آمیز طبقه بندی کنند و افراد متعهدی را که با اندیشه­ های سیاه و متعصبانه شان مخالفت می­کنند، مورد اهانت قرار دهند و آنان را عصبانی، بی منطق، و قشری و... توصیف کنند، در حالی که انصافا خودشان انحصارطلب، متحجر، و کوته­ بین هستند. این گروه اندک که البته در همه دولت­ها، و مدیریت­ها، منابع دولتی را به روش های گوناگون (با واسطه و بی واسطه) جذب می کنند و در عین حال در نوشته­ ها و آثارشان کمترین همراهی با اهداف مردم و نظام اسلامی به چشم نمی خورد، در مقابل، وجود نیروهای محدود اما قدرتمند جبهه انقلاب اسلامی را در سینما تاب نمی­ آورند و با اتهام­ های بی­ اساس قصد دارند آنان را از میدان به در کنند.

برادرم حاتمی­ کیا، مطمئن باش سینماگران متعهد همچنان به ارزش­ها و آرمان­های انقلاب اسلامی پای­بند خواهند بود و هیچ یاس و دلسردی از فضاهایی که بر علیه آنان ساخته می شود، به خود راه نمی­ دهند و انشاالله کوله بار مسئولیت را به مقصد خواهند رسانید».

برادر کوچک شما

مهدی عظیمی میرآبادی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.