سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸

در بیست و یکم دی ماه امسال انجام می‌شود

تجلیل از «جورج کلونی» با اهدای جايزه «سيسيل ب دوميل» در گلدن گلوب

جرج کلونی

سینماپرس: جرج كلوني بازيگر و كارگردان سینما امسال در مراسم گلدن گلوب با دريافت جايزه سيسيل ب دوميل تجلیل می‌شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از هاليوود ريپورتر، انجمن مطبوعات خارجي هاليوود ديروز دوشنبه اعلام كرد با اهداي جايزه سيسيل ب دوميل از جرج كلوني براي مشاركت فوق‌العاده اش هم در برابر دوربين و هم پشت آن تجليل مي‌كند.

سال پيش اين جايزه به وودي آلن اهدا شده بود.

كلوني سال پيش در فيلم «جاذبه» ايفاي نقش كرده بود و در «مردان يادبود» نيز هم بازي كرده بود و هم به عنوان تهيه كننده حضور داشت. او اواخر امسال در فيلمي علمي –تخيلي براي ديسني با عنوان «سرزمين فردا» راهي پرده‌هاي بزرگ مي شود.

در سال ۲۰۰۸ كلوني پيامي براي صلح به سازمان ملل فرستاد و دو سال بعد همراه با جوئل گالن براي كمك به هاييتي ۶۶ ميليون دلار پول جمع كرد.  در سال ۲۰۰۶ او و پدرش نيك كلوني به دارفور در آفريقا سفر كردند و مستندي درباره وقايع نسل كشي در آن سرزمين تهيه كردند.

كلوني، برد پيت، مت ديمون، دون چيدل و جري واينتراپ گروهي را تاسيس كردند كه به مسايل دارفور مي پردازد.

جودي فاستر در سال ۲۰۱۳، مورگان فريمن در سال ۲۰۱۲، استيون اسپيلبرگ در سال ۲۰۰۹، رابين ويليامز در سال ۲۰۰۵، و بارابار استرايسند در سال ۲۰۰۰ از برندگان جايزه معتبر سيسيل ب دوميل هستند.

كلوني تاكنون به عنوان بازيگر و فيلمساز ۱۳ بار نامزد دريافت جايزه گلدن گلوب شده و چهار بار آن را دريافت كرده ست. او جايزه امي را نيز در كارنامه اش دارد.

كلوني دو بار هم جايزه اسكار را برده است.

وي جايزه سيسيل ب دوميل را در مراسم امسال جوايز گلدن گلوب در تاريخ ۱۱ ژانويه ۲۰۱۵ دريافت مي‌كند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.