سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴

با تقدیر از زحمات پریسا مقتدی

مدیر کل هنرهای نمایشی«یونس آبسالان» را به عنوان مدیر تماشاخانه سنگلج برگزید

یونس آبسالان

سینماپرس: سید یونس آبسالان با حکم حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی به عنوان مدیر تماشاخانه سنگلج معرفی شد.

به گزارش سینماپرس، سید یونس آبسالان با حکم حسین طاهری، مدیر کل هنرهای نمایشی به عنوان مدیر تماشاخانه سنگلج معرفی شد.

در متن این حکم آمده است: «تماشاخانه سنگلج تهران، حالا دیگر خانه نمایش ملی ایران و نگین ارزشمند تئاتر کشور است. از این‌رو و با عنایت به تخصص، شایستگی و سوابق ارزشمندتان در حوزه نمایش، شما را به عنوان مدیر تماشاخانه سنگلج منصوب می‌نمایم. امیدوارم با اتکال به خداوند متعال و اتکا به تجربیات گرانسنگ‌ و برنامه‌ریزی‌های همه‌جانبه‌تان، در بهره‌مندی از توان و تخصص هنرمندان و مشارکت و همدلی اهالی تئاتر، برای ارتقا جایگاه و تعالی این مجموعه تاریخی و شاخص موفق باشید. لازم می‌دانم از زحمات سرکار خانم پریسا مقتدی در دوران تصدی مدیریت این مجموعه، سپاسگزاری نمایم. »

سیدیونس آبسالان، متولد سال ۱۳۴۰ شهرستان ممسنی استان فارس است. وی که به عنوان نویسنده، کارگردان، بازیگر، پژوهشگر و مدرس دانشگاه چهره‌ای شناخته شده است، تحصیلات کارشناسی خود را در رشته‌ کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد را در همین رشته از دانشگاه تربیت مدرس تهران کسب کرده است.

در کارنامه هنری این هنرمند می‌توان نگارش و کارگردانی نمایش‌هایی چون «از قهوه خانه تا بارگاه»، «هزار توی هزار»، «سایه سمیر»، «مهره مار»، «عشق آبی، آسمانی» و «سوته دلم، مثه تو» و ...را دید.

آبسالان علاوه بر فعالیت‌های هنری، آموزشی و پژوهشی، برای سال‌های متمادی در سمت‌های مدیریت هنری و فرهنگی در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، فارس، مرکزی، کردستان، تهران و ... مشغول فعالیت بوده است.

همچنین وی در طی دوران فعالیت خود موفق به کسب جوایز متعدد هنری شده است که از آن میان می‌توان به جایزه سوم کارگردانی و دوم طراحی صحنه از جشنواره تئاتر فجر برای نمایش «از قهوه خانه تا بارگاه»، جایزه اول نمایشنامه‌نویسی از بخش جشنواره‌های فجر برای نمایش «سایه سمیر»، جایزه اول کارگردانی و نمایشنامه‌نویسی برای نمایش «هزار توی هزار»، دریافت جایزه اول بازیگری برای نمایش «و دیگر پهلوانی نبود»، جایزه نمایش برگزیده جشنواره آیینی سنتی برای نمایش «تیدری»، جایزه اول نمایشنامه‌نویسی از جشنواره آیینی و سنتی برای نمایش «مهره مار» و... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.