سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

موسوی: کمک‌های دولتی به سینماگران باید از طریق اعطای وام‌های بدون بهره و واگذاری امکانات رایگان باشد نه تزریق مستقیم پول

غلامرضا موسوی

سینماپرس: تهیه کننده «جنگ نفتکش‌ها» معتقد است که کمک‌های دولتی به سینماگران باید از طریق اعطای وام‌های بدون بهره و واگذاری امکانات رایگان باشد نه تزریق مستقیم پول.

به گزارش سینماپرس، سیدغلامرضا موسوی با بیان اینکه هنرمندان باید تولیدات را با بودجه خصوصی تولید کنند گفت: اگر به بخش اجتماعی سینمای دفاع مقدس توجه داشته باشیم هزینه تولید آن به اندازه هزینه تولید دیگر ژانرها است بنابراین باز هم تاکید دارم که دولت نباید در سینما پول بریزد.

موسوی ادامه داد: تا زمانیکه این اتفاق نیافتد نمی توانیم صاحب سینمایی که از خود تفکر دارد باشیم. بنده با پول نقد دولت مخالف هستم اما از طرفی هم نمی توان از خارج از کشور تانک خرید کنیم بنابراین نیازهای تسهیلاتی باید با شرایط آسان در اختیار سینماگران این ژانر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تزریق پول دولتی سینما را تضعیف می کند، گفت: در این صورت تعداد فیلم های ماندگارمان در این حوزه نیز به حداقل خواهد رسید و عملا دیگر تولیدی نخواهیم داشت.

موسوی در خاتمه اظهار داشت: بعد از «جنگ نفت کش‌ها» شرایطی فراهم نشد تا به سمت تولید فیلم هایی در این ژانر بروم قطعا اگر موقعیتی فراهم شود اینکار ار انجام خواهم داد.

 وی همچنین درباره برگزاری جشنواره فیلم مقاومت اظهار داشت: جشنواره فیلم مقاومت و دفاع مقدس می‌تواند یکی از جشنواره های خوب و پربار باشد زیرا برگزاری آن می تواند به تولید فیلم های دفاع مقدس و جنگی کمک کند.

وی در ادامه افزود: جشنواره مقاومت باید توجه سینمای دفاع مقدس را جلب کند و باید دقت داشت که هرچقدر درصد این توجه بالاتر رود موفقیت آن هم بیشتر خواهد بود ضمن اینکه فیلم هایی را که در این زمینه ساخته می شوند را ارزش می دهد.

تهیه کننده «جنگ نفتکش ها» با بیان اینکه تولید در این زمینه نیاز به شرایط خاصی دارد گفت: بدون شک باید شرایط تولید این نوع ژانرها فراهم شود ضمن اینکه از این به بعد باید بیشتر به تبعات جنگ توجه کرد زیرا این ژانر می تواند به سینمای اجتماعی نزدیک شود و مورد توجه قرار گیرد.

موسوی با بیان اینکه ساخت فیلم های جنگی و دفاع مقدس نیاز به امکانات گسترده ای دارد، افزود: همانطور که می دانید ساخت فیلم در این ژانر هزینه بر و سخت است بنابراین نیاز به حمایت سینماگران این ژانر از طرف مسئولین و نهادهای مربوطه دارد.

وی در ادامه افزود: امروز زمان آن رسیده تا به تبعات جنگ و مسائلی که بعد از آن اتفاق افتاده بپردازیم دیگر زمان پرداختن به توپ و گلوله به پایان رسیده است. البته باید دقت داشت زمانیکه به تبعات جنگ می پردازیم به ژانر اجتماعی نزدیک می شویم و در ژانر اجتماعی معضلی به نام ممیزی دست هنرمندان را بسته است به همین دلیل زیاد به سمت آن نمی‌روند.

تهیه کننده «بغض» خاطرنشان کرد: تبعات جنگ را می توانیم در سطح جامعه ببینیم و توجه داشت که این تبعات همانطور که ویژگی های مثبت دارد ویژگی های منفی هم به دنبال خواهد داشت. همه می دانیم که جنگ فی نفسه بد است ضمن اینکه ۸ سال جنگ بر کشور ما تحمیل شده است بنابراین تبعات آن بر جامعه بسیار اثر خواهد گذاشت.

وی در ادامه افزود: به دلیل تبعات منفی آن است که برخی ها دوست ندارند تا واقعیت ها توسط هنرمندان بیان شود زیرا در اینصورت به سینمای اجتماعی نزدیک می شود و سینمای اجتماعی همانطور که گفتم ممیزی های زیادی دارد و هنرمندان به سمت آن نمی روند.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.